2018-09-01, 19:06
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Varifrån kommer detta "exaaaakt" i såväl denna tråd som på deras torgmöten? Har det sitt ursprung i podden Den kokta grodan och hur kommer det sig att det spridit sig till stt folk gormar det? Slump eller planering?

/Incestuous
Så som vi har förstått det kommer det ifrån en och samma person, nämligen Exaktmannen. Som reser land och rike runt för att skrika "Exaakt!" när AfS:s talare säger någonting bra.
Citera
2018-09-01, 19:07
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Så som vi har förstått det kommer det ifrån en och samma person, nämligen Exaktmannen. Som reser land och rike runt för att skrika "Exaakt!" när AfS:s talare säger någonting bra.

Exakt!
Citera
2018-09-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Erik Berglund myntade begreppet i Den kokta grodan, men jag vill bestämt hävda att han stulit det från "the black Hebrew Israelites" och deras numera kultförklarade "THAT'S RIGHT!"

Ok, det var vad jag gissade. Vad avses med med myntning av begreppet i detta fall? Är det att Erik Berglund pratat om det eller bara själv sagt "exakt" på det där utdragna sättet flera gånger? Det är ju till syvende och sist bara ett svenskt ord som uttalad extremt utdraget för att få en särprägel så undrar hur det föddes mer specifikt.

Tack på förhand.

/Incestuous
Citera
2018-09-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Ok, det var vad jag gissade. Vad avses med med myntning av begreppet i detta fall? Är det att Erik Berglund pratat om det eller bara själv sagt "exakt" på det där utdragna sättet flera gånger? Det är ju till syvende och sist bara ett svenskt ord som uttalad extremt utdraget för att få en särprägel så undrar hur det föddes mer specifikt.

Tack på förhand.

/Incestuous

Han skrek det under Kasselstrands lanseringstal för att peppa publiken. Har blivit en sorts insider sedan dess.
Citera
2018-09-01, 19:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Kasselstrands inledningstal i Göteborg var en jävla käftsmäll på vänstern, kaxigt och roligt. "Vi äger Göteborg, det här är våra gator", "EXAAAAKT!", "Svenskarna längtar efter återvandring".

Bara vi får ut Kasslern mer i etern så kommer partiet att svälla. Karln är ju lätt Sveriges bästa talare till politiker.
Citera
2018-09-01, 19:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
– De politiska åsikterna stör mig i allra högsta grad. Vi ska inte slänga ut folk. Vi ska inte slänga ut människor, vi kan använda annat, vi kan vara behjälpliga med en återvandring. Här har vi både moraliska och etiska normer, påpekar han.

Han går alltså emot SD's linje fram till riksdagsinträdet...eller åtm emot reformisten
Mikael Jansson som 1996 höll fast vid att vi måste tvångsutvisa

Vet någon vilket år Mattias Karlsson reformerade denna lilla detalj? det intressanta är
att Karlsson lever i en livslögn där han hävdar att partiprogrammet från SDs grundande
i stort sätt är detsamma som 1988, det var bara företrädarna som var olämpliga,
han kan alltså inte stå för sina egna reformer?

Undra hur många bidragstagare och ligister som kommer frivilligt återvandra
i SD- Varbergs regi
Citera
2018-09-01, 19:42
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Aj fan hur ska jag kunna rösta på AfS med gott samvete nu:
https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Jag menar Kristersson har sagt nej till SD gång på gång på gång och KD vill inte samarbeta med SD ens om 20 år. Men om jag röstar på AfS så kommer inte SD bli stora nog för att regera med M och KD. Det känns inte bra det här!
Citera
2018-09-01, 19:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Kasselstrands inledningstal i Göteborg var en jävla käftsmäll på vänstern, kaxigt och roligt. "Vi äger Göteborg, det här är våra gator", "EXAAAAKT!", "Svenskarna längtar efter återvandring".

Bara vi får ut Kasslern mer i etern så kommer partiet att svälla. Karln är ju lätt Sveriges bästa talare till politiker.
Tveklöst; utseendet, kroppsspråket (hehe-leendet), bildningen, ej manusbunden och verbal som få.
Citera
2018-09-01, 19:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Han går alltså emot SD's linje fram till riksdagsinträdet...eller åtm emot reformisten
Mikael Jansson som 1996 höll fast vid att vi måste tvångsutvisa

Vet någon vilket år Mattias Karlsson reformerade denna lilla detalj? det intressanta är
att Karlsson lever i en livslögn där han hävdar att partiprogrammet från SDs grundande
i stort sätt är detsamma som 1988, det var bara företrädarna som var olämpliga,
han kan alltså inte stå för sina egna reformer?

Den stora förändringen kom 2010, när Mattias tog sig friheten att själv skriva om hela partiprogrammet och ändra partibeteckning till "socialkonservativt". Innan dess fanns språkbruk som t.ex. betonade att etnisk homogenitet var eftersträvansvärt.
Citera
2018-09-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Aj fan hur ska jag kunna rösta på AfS med gott samvete nu:
https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Jag menar Kristersson har sagt nej till SD gång på gång på gång och KD vill inte samarbeta med SD ens om 20 år. Men om jag röstar på AfS så kommer inte SD bli stora nog för att regera med M och KD. Det känns inte bra det här!
Om du vill ge makt och inflytande till Beatrice Ask och Lars Adaktusson är SD partiet för dig.
Citera
2018-09-01, 19:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Den stora förändringen kom 2010, när Mattias tog sig friheten att själv skriva om hela partiprogrammet och ändra partibeteckning till "socialkonservativt". Innan dess fanns språkbruk som t.ex. betonade att etnisk homogenitet var eftersträvansvärt.
Härifrån
http://www.friatider.se/h-r-demonstrerar-sd-mot-afs-tillsammans-med-tokv-nstern

Menar du verkligen att SD 2009 även hade kvar tvångsåtervandring som en punkt?
eller har det skåpats ut i steg?
Citera
2018-09-01, 19:50
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
https://youtu.be/SQ3nqlYXD6E

Någon som vet om den överviktiga kärringen blev gripen efter detta hände?
Kan GM vara Ma*eleine Sun*qvist(*=d) på facebook?
Långt vågigt blont hår ner till axeln, svart utväxt. Har svarta glasögon på huvudet på en profilbild, likt youtube klippet. Märkbart kraftig kroppstyp och kortare än sina barn. Hur lång är Jeff Ahl? Noterbart veck under underläppen(överbett?).
Stanna vid 56.48 på youtube för en bättre bild av GM(sänk hastighet till 0.25).

Motiv: coal burner, kommenterat på sidan "Vänsterpartiet Halmstad" på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in