Citat:
Vet inte om det hör hemma här eller förtjänar egen tråd?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism
"– Jag kan bekräfta det som du sa. Folk i laget, unga spelare, kan bli kallade för nigger. Även om det inte är illa menat så… en sextonåring som får höra det, det är inget han vill höra. Och det är allt annat än vad BP står för. "
Känns lagom fräscht...
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism
"– Jag kan bekräfta det som du sa. Folk i laget, unga spelare, kan bli kallade för nigger. Även om det inte är illa menat så… en sextonåring som får höra det, det är inget han vill höra. Och det är allt annat än vad BP står för. "
Känns lagom fräscht...
Det borde givetvis inte kunna sluta på något annat sätt än kicken för tränaren nä. 2018 bör man givetvis kunna använda en annan vokabulär för att få fram hårdhet och kämpande på plan.
Rankinglistor etc är ju bara helt galet, det gör ingen bättre utan bara tvärtom.
Frågan är ju om Majstorovic sitter kvar med då när han vetat om detta tydligen?
Citat:
Ja det blir ju det. Jensen kanske skulle kunna vara mer av en tvåvägsspelare i en sådan elva och så tar Calisir den släpande rollen.
Känns ju fel att droppa Seb dock, men där tror jag vi har en ganska naturlig ersättare för Emil om han skulle välja att testa något nytt efter säsongen, väldigt hög arbetskapacitet och dessutom bättre med fötterna än Emil. GP gav honom en 1a efter matchen mot Peking, antar att dom totalt missade hans defensiva jobb.
Det hade jag missat! Kan ju vara som Puckey-Henke, sommarhus.
Ja precis som du så är det ju Gurra jag tror kan vara aktuell, skulle ju dock komplicera saker ännu mer om vi skulle bestämma oss för att köpa norrmannen.
Känns ju fel att droppa Seb dock, men där tror jag vi har en ganska naturlig ersättare för Emil om han skulle välja att testa något nytt efter säsongen, väldigt hög arbetskapacitet och dessutom bättre med fötterna än Emil. GP gav honom en 1a efter matchen mot Peking, antar att dom totalt missade hans defensiva jobb.
Det hade jag missat! Kan ju vara som Puckey-Henke, sommarhus.

Ja precis som du så är det ju Gurra jag tror kan vara aktuell, skulle ju dock komplicera saker ännu mer om vi skulle bestämma oss för att köpa norrmannen.
Fast ska Jensen spela som tvåvägsspelare tappar vi Sakor och hans längd är något vi absolut måste ha i laget nu.
SebO drabbas ju av överflödets förbannelse i så fall ja. Emil lär vara given och spela i stort sett varenda minut fram till han lämnar så isf får SebO nog köpa en bänkplats året ut för det verkar ju som att Emil tar chansen att casha in annorstädes efter denna säsong. Något jag verkligen unnar Emil förövrigt efter alla år hos oss, det är ju hans sista chans att dra in större summor.
Det där med huset kom fram som en extremt långsökt rykte via BBpodd och har väl blivit lite av ett skämt men en del går ju bananas över varje rykte om hemvändare, speciellt det då när Berg precis innan snackat om att chanserna ökar om fler kommer hem.
Som sagt, den enda jag tror på inom en snar framtid är Gurra. Man lär ju kolla av ordentligt där och se om han kommer redan till vintern för isf tar man inte norrmannen (om inte fler lämnar).
Dalkurd away imorgon och faktiskt mitt första besök på Gavlevallen. Förhoppningsvis det sista på ett tag med då Dalkurd mer än gärna får åka ur med sitt flyttande och plastmatta.
Matchen i sig är jag dock, som alltid numera, nervös inför. En torsk där och det kommer vara massa avgångs-rop igen.