2018-09-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Här är konversationen:

Du påstod detta:

Jag förklarade då att:

Ditt svar är lite konstigt:

Menar du att fenomenet att massor dras till varandra inte kallas för gravitation?
Du påstår väl inte att massor inte dras mot varandras masscentrum?

Jag svarade detta det finns experiment som visar detta:

Då kom du med påståendet att vetenskap inte fungerar så:

Jag antar att det är här du har hakat upp dig (det fetade).
Vilka är dessa andra hypoteser? Vi har konstaterat att det inte är flytkraft, densitet eller magnetism.
Jo jag hakade nog visst upp mig.
Andra hypoteser är elektromagnet fält. Icke-elektriska och icke-magnetiska objekt kan bli elektriska eller magnetiska för dom aktiveras av ett elektromagnet fält

Ja, jag menar att vi inte vet att det är massan i jorden eller stora objekt som jorden som har en starkare gravitation.
Ni påstår det är bevisat men så är inte fallet, det är ingen transparens när det kommer till detta.

Bara saken att ni globjordare inte vill ha det mer demonstrerat hur saker beter sig i vakuum t.ex är en gåta för mig, nej inte direkt faktiskt men det är en given sak om vi ska snacka vetenskap.
Gör man inte dom grundläggande veteskapliga metoder så börjar det likna pseudo-vetenskap, och det är just det de är för massa saker fattas i vetenskapen för dom som bestämmer vill inte och ni folk som sitter i tråden t.ex ni verkar inte förstå dom vetenskapliga metoderna eller så förstår ni men ignonerar att det saknas av någon anledning.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-09-01 kl. 12:00.
Citera
2018-09-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det konkret som är fel?
Det saknas massvis av vetenskapliga tester/observationer/experiment gjorda på globe-modellen.
Det ska vara mycket mer transparent eller rättare sagt, det ska vara transparens när det kommer till detta.
Men ni är blinda, ni ser inte.

1. Släng objekt upp i luften i vakuum. Mer olika objekt testade. Mer distanser.

2. Demonstration på andra hypoteser. Icke-magnetiska och icke-elektriska objekt kan bli magnetiska/elektriska, så vart är demonstrationerna/experimenten/testerna på detta?

3. Atmosfären. Demonstrationer på detta, transparent, experiment, observationer.

Dessa 3 är grundläggande om man vill verkligen kalla det vetenskapliga metoder eller ha vetenskapliga belägg.
Citera
2018-09-01, 12:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Jo jag hakade nog visst upp mig.
Andra hypoteser är elektromagnet fält. Icke-elektriska och icke-magnetiska objekt kan bli elektriska eller magnetiska för dom aktiveras av ett elektromagnet fält
Vi vet att gravitationen är oberoende av magnetiska fält.

Citat:
Ja, jag menar att vi inte vet att det är massan i jorden eller stora objekt som jorden som har en starkare gravitation.
Ni påstår det är bevisat men så är inte fallet, det är ingen transparens när det kommer till detta.
Hittills finns det ingen annan förklaring. Alltså gäller den modellen till vidare.

Citat:
Bara saken att ni globjordare inte vill ha det mer demonstrerat hur saker beter sig i vakuum t.ex är en gåta för mig, nej inte direkt faktiskt men det är en given sak om vi ska snacka vetenskap.
Vad är det "vi" inte vill ha demonstrerat? Vi vet ganska bra hur saker beter sig i vakuum.

Citat:
Gör man inte dom grundläggande veteskapliga metoder så börjar det likna pseudo-vetenskap, och det är just det de är för massa saker fattas i vetenskapen för dom som bestämmer vill inte och ni folk som sitter i tråden t.ex ni verkar inte förstå dom vetenskapliga metoderna eller så förstår ni men ignonerar att det saknas av någon anledning.
Vad är det som fattas/saknas? Det står dig eller andra fritt att tillföra det som du påstår fattas/saknas.
Citera
2018-09-01, 12:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det saknas massvis av vetenskapliga tester/observationer/experiment gjorda på globe-modellen.
Det ska vara mycket mer transparent eller rättare sagt, det ska vara transparens när det kommer till detta.

2. Demonstration på andra hypoteser. Icke-magnetiska och icke-elektriska objekt kan bli magnetiska/elektriska, så vart är demonstrationerna/experimenten/testerna på detta?

3. Atmosfären. Demonstrationer på detta, transparent, experiment, observationer.

Dessa 3 är grundläggande om man vill verkligen kalla det vetenskapliga metoder eller ha vetenskapliga belägg.
Det är bara att sätta igång!

1. Hur många saker/distanser måste testas för att vara godkänt för dig?
2. Vi vet att gravitationen fungerar i en Faradays bur, som utestänger alla elektriska fält.
3. Har du ett exempel på något som inte är demonstrerat?
Citera
2018-09-01, 12:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

’Släng upp objekt i luften i vacuum’ 🤔

Jag förstår fortfarande inte vad jag skrev som var fel så det skriker om det.
Citera
2018-09-01, 12:23
Medlem
Citat:
’Släng upp objekt i luften i vacuum’ 🤔

Jag förstår fortfarande inte vad jag skrev som var fel så det skriker om det.
Men förstår du inte nånting eller?
Du säger att DET ÄR ÖPPENHET när det kommer till vetenskapen och det är det inte, bara av mina exempel borde du förstå det indirekt.
Citera
2018-09-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är bara att sätta igång!

1. Hur många saker/distanser måste testas för att vara godkänt för dig?
2. Vi vet att gravitationen fungerar i en Faradays bur, som utestänger alla elektriska fält.
3. Har du ett exempel på något som inte är demonstrerat?
1. Går inte och säga i förväg, beror ju på vad testerna/data/observationerna/m.m visar
2. ? Detta elektromagnet fält eller elektrisk/magnetiskt är i atmosfären och behöver aktiveras.
3. Allting jag skrivit.
Jag hittar inga demonstrationer alls nästan på globe-jord modellen.
Citera
2018-09-01, 12:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men förstår du inte nånting eller?
Du säger att DET ÄR ÖPPENHET när det kommer till vetenskapen och det är det inte, bara av mina exempel borde du förstå det indirekt.

Jag skrev ingenting om öppenhet.

Det står fö vem som helst fritt att genomföra dina förslag på experiment. Kanske du kan börja?
Citera
2018-09-01, 12:29
Medlem
Citat:

Det står fö vem som helst fritt att genomföra dina förslag på experiment. Kanske du kan börja?
Massa bortförklaringar och brist på kunskap om hur veteskapen fungerar.
Du märker väl själv att massor saknar för att det ska kunna vara vetenskaps baserat.
Citera
2018-09-01, 12:31
Medlem
Citat:

Du skrev dessutom
"Det står var och en fritt att testa vilken hypotes den vill. Visar det sig att hypotesen fungerar så får den giltighet. "

Vilket kan tolkas som öppenhet.
Det är inte fritt.
Citera
2018-09-01, 12:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Massa bortförklaringar och brist på kunskap om hur veteskapen fungerar.
Du märker väl själv att massor saknar för att det ska kunna vara vetenskaps baserat.

Citat:
Du skrev dessutom
"Det står var och en fritt att testa vilken hypotes den vill. Visar det sig att hypotesen fungerar så får den giltighet. "

Vilket kan tolkas som öppenhet.
Det är inte fritt.

Vad är det då som hindrar dig - eller någon annan - att testa dina idéer?
Citera
2018-09-01, 12:38
Medlem
Citat:
Vad är det då som hindrar dig - eller någon annan - att testa dina idéer?
Men kom igen. Vad fan tror du själv? Pengar kanske? Vad kan en person göra utan pengar, kan du svara på det? Inte mycket.

Pengar styr för fan världen, och detta borde du förstå om du tänker något på det.
Vem styr pengarna? Inte fan är det vem som helst. Du antar så mycket om världen och du har så himla fel.
Dom som styr världen attackerar personer som går emot nuvarande teori/modell. Dom som styr världen styr pengarna.

Väldigt simpelt om du observerar världen något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in