Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Efter bärfisens bannlysning och lite mer tolkning så har flera hört av sig att det troligen är en SD hatare som skapat ett spökkonto och glorifierat SD och tagit min part i tråden, fast jag själv inte tagit SD:s parti.
Syftet har varit att ta med mig, bara mig i väl valda inlägg och på så sätt svartmåla mig och till slut inkludera mig i ett hot.
Även fått feedback att det finns en gruppering som aktivt klankar ned på alla mina inlägg, omskriver och förvränger det jag skrivit. Dessa skriver inte samtidigt utan det är en åt gången som bombarderar mina inlägg med dumheter.
Räcker det inte snart? Måste man vara SD-hatare för att få skriva här?
Not. MV:s loggtext om att han sett kroppen. En lektor i svenska språket tittade på texten. Det kan inte tolkas på annat sätt än MV sett kroppen som det står i inlägget.
Å andra sidan så förstår jag nu att ni (vissa) mycket väl förstod detta och bråkade bara för sakens skull.
Jag tycker ni (vissa) inte hedrar LW:s minne. Tänk om SD är oskyldig... vart står ni då?
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Förutom att vi känner TeamDavidsson via geocaching, så har vi bekanta inom rättsväsendet. Faktiskt 3st som berör detta fall, varav en bara i inledningen och i periferin. Den andra känner vi flyktigt och hen har gett visa svar. Den 3:e som är direkt inblandad i utredningen känner vi "bra"... Men hen släpper inte ett ljud och vi skulle aldrig drömma om att begära någon information.
Citat:
Jag tror mig veta att dom inte hade tillgång till bilen när SD var på förhör första vändan, HD hade den...
Citat:
På alla ovanstående har han sagt detta till mig personligen och öppenhjärtligt, utom just exakta tidpunkten när HD får reda på deras affär. Men HD skapade eget konto EFTER hon fick reda på det, alltså före "Medlem sedan 2017-07-05".
Kan tillägga att mitt intryck var att han erkände det utan omsvep och tog på sig skulden att han varit otrogen. Att det är hans fel att han var svag, men ändå kände en trygghet att han agerat mänskligt i en svår tid. Med det TROR jag att han menade att han älskade HD men hade sex med LW.
Citat:
Kanske en berättigad fråga... Men i min inledning: ”Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.
Jag fann/finner dessa två gemytliga och lätt att vara med.”
Det betyder inte för mig eller min partner att vi UMGÅS på ett personligt plan. Vi har inte kontakt om livet och liknande. Bara via geocaching.
Jag tyckte och tycker att det var en tydlig bild. Det ända som jag mörkat lite är att min partner umgåtts mer med dom.
Citat:
Ja, jag menar att HD fick vetskap ungefär vid den tidpunkten. Kan absolut vara ett kvartal i skillnad, skriver just vinter/våren. Detta har SD sagt personligen till mig.
Förstår inte andra tvivlet, förstår du inte vad jag menar med tidpunkt för avslöjandet. SD och LW:s otrohetsaffär menar jag. Menar vidare att dom umgåtts ett antal gånger på olika event och cacher. Hur vida det bara sagts ett kallt "Hej" vet jag inte, men i LW:s logg skriver hon att dom har kontakt (via telefon eller Telegram). M.a.o, dom pratar med varandra och ingen utfrysning. Detta sker dessutom när HD är med. Kan till och med vara så att det var HD som LW pratade med, står bara TeamDavidsson.
Orsaken till affären sa SD till mig personligen, just som jag skriver. Han saknade mänsklig kontakt och ville ha sex. När den realtionen inleddes vet jag inte, skriver just det i min SANT. Någon hänvisar till att dom hade en affär i 6 år, vilket jag tvivlar på, men en sexrelation hade dom.
Hur den relationen såg ut, mer än just sex gick vi inte in på....
Citat:
Det finns ingen som åberopar hennes hus. Barnen kan inte bo själva där.
Det måste till en bouppteckning och där ser man förhållandet. Är det en brf så har dom krav på dödsboet. Finns det lån ska banken ha lgh som säkerhet och står då för försäljningen.
Polisen har än ingen att släppa hennes lgh till.
Så enkelt är det NOG
Citat:
Jag TROR bestämt att polisen är klara på plats. Jag TROR bestämt att allt inte är klart med bouppteckning, besittningsrätt och allt det där, så polisen har inte en juridisk person att lämna nycklarna till.
Är det så svårt att ta in vad jag menar, eller tjafsar ni bara för tjafsandes skull?
Jag är 99.99% säker att hennes hem inte är MP. Jag är 99.99% säker att polisen har bärgat allt av intresse från lägenheten.