2018-08-31, 17:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ovanför Softis verkar det stå HTD, det står för HerrTeamDavidsson.

Man undrar lätt över akronymen HTD:s tillkomsthistoria, men den kanske har betytt lite olika saker under tidens lopp, men behållits pga igenkänningsfaktorn och spridningen. HD kan man ju tro sig se i H, men redan TD antyder ju fler än en/familj. ”Herr” låter ju efterkonstruktion och ”Herr Team D” ännu mer så.

Det har kanske ventilerats.
Citera
2018-08-31, 17:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
NW verkar vara på utlandsresa enligt inlägg på IG idag.
Citera
2018-08-31, 17:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
En cache som JG tog för några dagar sedan, men nu har uppdaterat med mer utförlig loggtext. Han verkar beklaga sig över att det är ont om både burkletar- och gofika-kamrater på FTF-jakterna numera:

Ja, onekligen har nog FTF-rusningarna i Örebro-trakten mist något av sin tjusning sedan en av deras främsta geocachare tyvärr har blivit mördad, medan en annan i den forna kretsen verkar ha hållit låg profil den senaste tiden vad gäller burkletandet.
Citera
2018-08-31, 17:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Lena blev sjukskriven på heltid efter olyckan men valde att arbeta 50%. Hon kunde inte cykla eller köra bil utan tog sig till och från sitt arbete med färdtjänst. Detta framgår av hennes Instagram. Hon verkar även ha fått mycket hjälp från sina vänner under den här tiden.

Ja där ser man. Bra kämpat av henne att klara av att jobba också.
Trist att det kommer felaktiga uppgifter om henne hela tiden, fortfarande.
Citera
2018-08-31, 17:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra namn på en deckarort: Ihjälsta. Ruskig mortalitet pga grova våldsbrott. Prästen och betjänten skyldig i samtliga fall. Ligger på en isolerad ö i Ihjälmaren, för den som undrade. Ständigt påhälsad av tokultranationalister från Ihjältevad i herrbaddräkt och lavettmonterad kulspruta. Med svår uppväxt.

Det är väl däremot inte filmatiseringsbiten vi kommit till än. Först gäller svar från NFC, dvs., som jag verstår det, åtal eller icke åtal, om än portionerat lite.

Ska man lära av Mantorpfallet så kan väl SD se fram emot en rejäl förmiddagsfika med nationella insatsstyrkan innan det hinner blinka till härinne om något nytt i fallet. Nybryggt säger de nog inte nej till heller. Lyssna efter deras diskreta knackning....

Och sov gott på den.
Här sovs inte, trots att närmaste VVS-kontakt verkar fått ofrivillig Bed&Breakfast, hastigt och lustigt. Lyckades hinna ikapp annan magerlagd huvtröja på elcykel så nu blir det vaket.
Under Lönnens rötter hovrar kanske dimmor av naturligare slag. Men inte är vi ovänner för det.
Citera
2018-08-31, 18:04
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det ÄR SDs hus som vart avspärrat, och det är han som förekommit på de blurrade bilderna i dagstidningarna.
Jo, jag vet att det finns bilder i kvällstidningar på att SD's hus blev avspärrat.
De blurrade tidningsbilderna har som redan sagts, publicerats efter det att SD blev namngiven här på FB. Vad jag efterfrågar är information från formellt håll.
Citera
2018-08-31, 18:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jo, jag vet att det finns bilder i kvällstidningar på att SD's hus blev avspärrat.
De blurrade tidningsbilderna har som redan sagts, publicerats efter det att SD blev namngiven här på FB. Vad jag efterfrågar är information från formellt håll.

Folk som bor i området har bekräftat att det var SD:s hus
Citera
2018-08-31, 18:23
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja där ser man. Bra kämpat av henne att klara av att jobba också.
Trist att det kommer felaktiga uppgifter om henne hela tiden, fortfarande.

Ja, tyvärr verkar den ofördelaktiga strömmen av uppgifter om Lena inte sina.
Citera
2018-08-31, 18:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Om man nu som jag inte tror på att media fått ut förfalskade handlingar om de tidigare fallen... undrar jag varför du tror det?
Citera
2018-08-31, 18:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Bra namn på en deckarort: Ihjälsta. Ruskig mortalitet pga grova våldsbrott. Prästen och betjänten skyldig i samtliga fall. Ligger på en isolerad ö i Ihjälmaren, för den som undrade. Ständigt påhälsad av tokultranationalister från Ihjältevad i herrbaddräkt och lavettmonterad kulspruta. Med svår uppväxt.

Det är väl däremot inte filmatiseringsbiten vi kommit till än. Först gäller svar från NFC, dvs., som jag verstår det, åtal eller icke åtal, om än portionerat lite.

Ska man lära av Mantorpfallet så kan väl SD se fram emot en rejäl förmiddagsfika med nationella insatsstyrkan innan det hinner blinka till härinne om något nytt i fallet. Nybryggt säger de nog inte nej till heller. Lyssna efter deras diskreta knackning....

Och sov gott på den.
Haha, blev så upplyft av denna 📪. Särskilt herrbaddräkten.
Det är segt att följa krimtrådarna när det inte händer ett jota på evigheter. Som vi får veta i alla fall.
Ungefär som långlopp. Vill se spurt och målgång nu. Är dock aningen oroad att det slutar som betongfallet.
Citera
2018-08-31, 18:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Efter vad som har hänt de senaste dagarna
i tråden så verkar LW ha haft någon riktigt
sjuk och manipulativ person i sin närhet.

Stackars LW.
Citera
2018-08-31, 18:49
Medlem
Citat:
Man undrar lätt över akronymen HTD:s tillkomsthistoria, men den kanske har betytt lite olika saker under tidens lopp, men behållits pga igenkänningsfaktorn och spridningen. HD kan man ju tro sig se i H, men redan TD antyder ju fler än en/familj. ”Herr” låter ju efterkonstruktion och ”Herr Team D” ännu mer så.

Det har kanske ventilerats.
Vad är det som är svårt? Dom två hette TeamDavidsson från början. När dom skrev loggar hänvisade dom ofta "Herrn hittade den" eller "Fru Davidsson for ut ensam" o.s.v.
När dom splittade kontot så antog hon ett nytt nick medan han behöll kontot men namnändrade den till HerrTeamDavisson eller i kortform i loggar HTD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in