2018-08-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Intressant att vi ändå varit inne på samma tankegång i skallarna våra beträffande att få plats med både Jensen och Calisir på mitten. Dock känns det ju (speciellt ihop med tre mittbackar lite väl defensivt mot Dalkurd?
Det kan absolut vara en idé mot starkare lag men det känns lite väl fegt mot Dalkurd.
Det skulle dessutom göra det svårt att få in offensiv kraft. Hur får vi plats med både Calisir och Jensen på mitten om vi samtidigt ska ha in Sakor i en offensiv roll samt Giorgi, Söder och Paka i den offensiva trion?

Wendts hus i Onsala menar du? Vem vet vad det egentligen betyder, behöver inte betyda något alls såklart men det vore en skön förstärkning och med tanke på Bergs uttalande om att "kommer fler hem är det givetvis lättare.
Rent generellt har jag dock slutat hoppas på andra hemvändare än givna Gurra (den kan jag, så länge klubben vill ha honom, ta gift på kommer) samt i en framtid då JJ.

Ja det blir ju det. Jensen kanske skulle kunna vara mer av en tvåvägsspelare i en sådan elva och så tar Calisir den släpande rollen.

Känns ju fel att droppa Seb dock, men där tror jag vi har en ganska naturlig ersättare för Emil om han skulle välja att testa något nytt efter säsongen, väldigt hög arbetskapacitet och dessutom bättre med fötterna än Emil. GP gav honom en 1a efter matchen mot Peking, antar att dom totalt missade hans defensiva jobb.

Det hade jag missat! Kan ju vara som Puckey-Henke, sommarhus.

Ja precis som du så är det ju Gurra jag tror kan vara aktuell, skulle ju dock komplicera saker ännu mer om vi skulle bestämma oss för att köpa norrmannen.
2018-08-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Häcken torskade med 0-6 på Hisingen förra året iaf.

Förväntar mig inte att Alm ska göra Bajen några tjänster här. Men skulle Häcken mot all förmodan ta poäng hatar jag Alm lite, lite mindre.

Det var en skaplig genomklappning, hade dom inte åkt på den hade dom väl släppt in lika få mål som Gnaget förra året... inför matchen var det väl de två lag i som släppt in minst. Nu är det samma situation igen, det är de två lag som släppt in minst mål i år.
2018-08-31, 18:22
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Förväntar mig inte att Alm ska göra Bajen några tjänster här. Men skulle Häcken mot all förmodan ta poäng hatar jag Alm lite, lite mindre.
Jag menar ju bara i år, är ju den enda som spelar roll.

Väldigt svårt att se att Alm inte skulle vilja vinna över klubben som sparkade honom.
2018-08-31, 18:30
Medlem
Givetvis vill Alm vinna. Precis som Stahre, Stuart Baxter och Rikard Norling velat när de tränat sina lag. Satsar man på en professionell karriär så gör man.

Jag undrar dock om det finns något lag som AIK har så bra facit mot som mot Häcken. Skulle vara Halmia då. Av 18 hemmamatcher mot Häcken genom tiderna har AIK vunnit 15 och spelat 3 oavgjorda. Noll förluster på hemmaplan.
Jinx.
2018-08-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag menar ju bara i år, är ju den enda som spelar roll.

Väldigt svårt att se att Alm inte skulle vilja vinna över klubben som sparkade honom.
Fast är det inte lite konstigt att säga att ett lag har problem med ett annat lag baserat på en enda match?

Och nej, givetvis tror jag inte att Alm inte kommer försöka göra sitt bästa mot gnaget, jag tror bara Häcken är för dåliga för att rå på Solna.

Tror gnaget riskerar poängtapp i tre återstående matcher och det är Peking borta, Bajen hemma och Malmö hemma. Övriga bör man vinna komfortabelt, sett till hur stabila man är.
2018-08-31, 18:51
Avslutad
Citat:

Förbannade fake news! Vi förlorade faktiskt bara med 1-6! Så det var egentligen en ganska jämn match. Hursomhelst så gör du nog rätt i att inte räkna med något poängtapp för AIK imorgon. Om jag inte minns helt fel så har vi bara tagit en poäng borta mot AIK totalt genom åren.
2018-08-31, 18:55
Medlem
landofmoronss avatar
Härvan i BP verkar växa:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/forre-bp-spelaren-sager-sig-ha-larmat-till-sportchefen-om-pimenta-han-lyssnade/
2018-08-31, 18:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Fast är det inte lite konstigt att säga att ett lag har problem med ett annat lag baserat på en enda match?

Och nej, givetvis tror jag inte att Alm inte kommer försöka göra sitt bästa mot gnaget, jag tror bara Häcken är för dåliga för att rå på Solna.

Tror gnaget riskerar poängtapp i tre återstående matcher och det är Peking borta, Bajen hemma och Malmö hemma. Övriga bör man vinna komfortabelt, sett till hur stabila man är.
Fast i år är väl det som spelar roll, eller?

Det är olika lag som möts varje år, jag skiter i om Häcken förlorat tidigare mot AIK, nu är vi i 2018 och då skrev jag att Häcken störde AIK kraftigt i våras, taktiskt och kvalitémässigt.

Aldrig hört någon tränare på högre nivå lägga någon fundering på vad som hänt tidigare år(om de inte spelar exakt likadant med samma spelare så är det ju inte heller relevant).
2018-08-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Fast i år är väl det som spelar roll, eller?

Det är olika lag som möts varje år, jag skiter i om Häcken förlorat tidigare mot AIK, nu är vi i 2018 och då skrev jag att Häcken störde AIK kraftigt i våras, taktiskt och kvalitémässigt.

Aldrig hört någon tränare på högre nivå lägga någon fundering på vad som hänt tidigare år(om de inte spelar exakt likadant med samma spelare så är det ju inte heller relevant).
Well, kika in försnacket inför Bajen - dif på söndag så ska du få höra.

Tycker absolut att inbördes facit lagen emellan föregående säsonger har en betydelse.
2018-08-31, 21:35
Medlem
Känns verkligen som att Malmö kommer att gå om Norrköping och ta tredjeplatsen. Bortamatchen 26/9 blir riktigt intressant.
2018-08-31, 22:48
Medlem
Bara jag som tycker Andreas Johansson i Peking är riktigt osympatisk och en gnällkärring?

Erkänn att ni gjorde en plattmatch istället för att skylla på alla utomstående!
2018-08-31, 23:19
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Bara jag som tycker Andreas Johansson i Peking är riktigt osympatisk och en gnällkärring?

Erkänn att ni gjorde en plattmatch istället för att skylla på alla utomstående!
Avskytt honom sen filmningen mot Bangura.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in