2018-08-31, 20:00
Medlem
Xeitums avatar
[quote=[I]Pudelfrillan|65108795]Det kvittar NÄR Bjö*nWal*berg bytte profilbild så länge det skedde efter att radioserien hade sänts och förhören hade hållits.........

Att BW numera har pilotglasögon på sig på just profilbilden (av alla sina bilder på fb) och att detta dessutom skulle "råka vara en ren slump" som du påstår känns fullständigt osannolikt................

........................Bjö*n Wal*berg är skärpt och har koll, han vet nog vad han vill säga med den där bilden.

Det är klart att Björn följde radioserien och han följer givetvis utvecklingen i Helena-fallet än idag, varför skulle jakten på Helenas mördare inte intressera honom längre?

Dessutom är jag övertygad om att PW och MÖ har varit i kontakt med Björn i samband med att radioserien spelades in men av vilken anledning och i vilket sammanhang låter jag vara osagt.

..............Det känns plötsligt som att DU vet betydligt mer om Bjö*n Wal*berg än oss andra[/i].[/QUOTE]

Nog är det troligt att BW följer tråden, inte nödvändigtvis maniskt dock. Vågar nog påstå att jag åtminstone känner BW lika bra lr dåligt som Pudelfrillan lr Ugglan, och att han är skärpt o har koll kan diskuteras. Jag har fått uppfattningen att han, åtminstone var, en "kul typ", en festlig jäkel, nära till skoj o pranks, tänkte inte alltid efter före s.a.s. OM han nu satte på sig pilotbrillor pga radioserien så känns det mer som han gjorde det på skämt, visst, med lite dålig taktkänsla o eftersmak men dock. Att tolka det som någon signal på att han är skyldig är lite som Fan läser bibeln.
Senast redigerad av Xeitum 2018-08-31 kl. 20:04.
Citera
2018-08-31, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
.......nämnts var ordet sa Bull. ..

Ja jo detta var väldigt viktigt att påpeka ? Tog genast mina frågor 100 steg framåt 🤯
Citera
2018-08-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Är det någon som vet om pilot spåret var ett stort misstag som polis krampaktigt höll fast vid?
Det har lagts ner mycket arbete kring det med radioserien, alla turer med nfc, anhållen man släppt....fortsatt misstänkt och sedan knäpp ptyst.

Betyder det att det är helt fel? Är det pga detta familjen anlitat advokat?
Av vilken orsak vill de inte prova LGW linje?
Vill de att kalla fall gruppen ska ta över? Tror inte de gräver vidare kring pilot, utan isfl blir det nog något helt annat..

Vore bra om ni som med uttalad säkerhet anser KM som pilot och är övertygade om det spåret, kunde ge en teori kring händelseförloppet...

Vad jag läst så vill familjen låta Kalla fakta gruppen ta över . Det som var ett av problemen med det , var ju att innan de tar över så måste Polisen sammanställa allt ! Och tydligen så är det otroligt många sidor ( kan jag hört ca 10 100) polisen sa själv att de inte har/ haft den tiden att lägga på ett 25 årigt försvinnande , med tanke på alla nya mord och sådant som händer i Sverige . Fallet är vilande och när något tips trillar in så går de igenom detta, om det är av intresse . Låter såklart hemskt ? Men nya mord sker varje dag , och de låste jubsåköart prioriteras innan de kallnar.
LGWP har fortfarande yppande förbud till fallet . Polisen vad jag vet har väl aldrig uttalat sig om varför de anser LGWP inte tänker som de 🤔
Citera
2018-08-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vad jag läst så vill familjen låta Kalla fakta gruppen ta över . Det som var ett av problemen med det , var ju att innan de tar över så måste Polisen sammanställa allt ! Och tydligen så är det otroligt många sidor ( kan jag hört ca 10 100) polisen sa själv att de inte har/ haft den tiden att lägga på ett 25 årigt försvinnande , med tanke på alla nya mord och sådant som händer i Sverige . Fallet är vilande och när något tips trillar in så går de igenom detta, om det är av intresse . Låter såklart hemskt ? Men nya mord sker varje dag , och de låste jubsåköart prioriteras innan de kallnar.
LGWP har fortfarande yppande förbud till fallet . Polisen vad jag vet har väl aldrig uttalat sig om varför de anser LGWP inte tänker som de 🤔

Ursäkta urusel stavning 😕 använder mobilen i sängen 😕 vill bara påpeka innan ord poliserna kommer m tilllsägelser .
Citera
2018-08-31, 20:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
BW är knappast helylle, eller menar du att han har lyckats sälja in bilden av sig själv som "helylle"? Vid tiden var han ju känd som en kille med dålig impulskontroll, häftigt temperament (speciellt när han drack), påstått dabbel med droger och (beroende på detta kanske), en del tveksamt umgänge.

Nej du har rätt, jag menar att Björn på något sätt verkar ha lyckats sälja in bilden av sig själv som "helylle".
Hans dåliga impulskontroll och häftiga temperament (speciellt när han drack) är verkligen inte till hans fördel..
Citera
2018-08-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Varför skulle en oskyldig neka advokat för 20 år sedan, för att hans namn då inte skulle bli offentligt? Och idag ha låtit allmänheten veta att han har anlitat en advokat för att rentvå sig själv.
Varför låta sig intervjuas på en rastplats 2017, vilja visa upp sina darrande händer och försöka göra en poäng av det? Ingen oskyldig skulle vara intresserad av att göra något liknande.

Vem vet...? Arrangerat ?!? (För att få "andra" att slippra med munnen...)
Citera
2018-08-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Några har vittnat om nya förhör och tendenserna här tycks tyda på att utredningen pågår. Det tycks inte långsökt att den misstänkte snart kan se sig utpekad men jag tror inte att hans namn kommer ut på offentlig väg, är tveksam till att fallet kommer att gå till åtal. Hade föredragit ett tidsstraff för GM men deltar själv i det sociala straffet som jag också till stor del förkastar. Men det är dock enbart mmpg som har satt och fortsätter att sätta förutsättningarna.

Tycker att trådens diskussioner om huruvida mmpg är GM eller inte är resonemang sprungna ur brist på info. Den här personen har i 20 år trixat och motsatt sig förhör. På vilket sätt kan man se honom - än som skyldig? Han är skyldig eller vet vad som har hänt. Det kan inte finnas någon annan förklaring till hans beteende.

Nej så är det såklart ! Att inte vilja bli förhörd m advokat pga det då hade läckt ut ? Känns väldigt konstigt 🤔 Han blir förhörd som flera andra . Advokaten är där för att hjälpa honom .... inte tvärtom ? Förhör m advokat , hans namn blev offentligt ? Men vore han oskyldig och då frikänd från misstankar efter det ? Vore det en sån enormt stor sak ? Än att han istället ställer krav och är tjurig och är och blir ännu mer misstänkt pga sitt beteende . Borde ju vara bra mycket bättre att ta hjälp för att en gång för alla bli fri från alla misstankar ? Förutsett att han inte har varit inblandad . Som du skrev ....... hans beteende visar definitivt inte på en person som är oskyldigt anklagad , utan på en som har klarat sig i över 25 år ! Och tänker fortsättningsvis göra det.
Citera
2018-08-31, 20:30
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja jo detta var väldigt viktigt att påpeka ? Tog genast mina frågor 100 steg framåt 🤯

Vad är problemet, du frågade om BW hade nämnts tidigt i tråden och om ev. misstankar mot honom, jag hade nyss postat ett inlägg där jag just påkekade att så var fallet.
Citera
2018-08-31, 20:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=Xeitum|65109438]
Citat:
Ursprungligen postat av [I
Pudelfrillan|65108795]Det kvittar NÄR Bjö*nWal*berg bytte profilbild så länge det skedde efter att radioserien hade sänts och förhören hade hållits.........

Att BW numera har pilotglasögon på sig på just profilbilden (av alla sina bilder på fb) och att detta dessutom skulle "råka vara en ren slump" som du påstår känns fullständigt osannolikt................

........................Bjö*n Wal*berg är skärpt och har koll, han vet nog vad han vill säga med den där bilden.

Det är klart att Björn följde radioserien och han följer givetvis utvecklingen i Helena-fallet än idag, varför skulle jakten på Helenas mördare inte intressera honom längre?

Dessutom är jag övertygad om att PW och MÖ har varit i kontakt med Björn i samband med att radioserien spelades in men av vilken anledning och i vilket sammanhang låter jag vara osagt.

..............Det känns plötsligt som att DU vet betydligt mer om Bjö*n Wal*berg än oss andra[/i].[/QUOTE]

Nog är det troligt att BW följer tråden, inte nödvändigtvis maniskt dock. Vågar nog påstå att jag åtminstone känner BW lika bra lr dåligt som Pudelfrillan lr Ugglan, och att han är skärpt o har koll kan diskuteras. Jag har fått uppfattningen att han, åtminstone var, en "kul typ", en festlig jäkel, nära till skoj o pranks, tänkte inte alltid efter före s.a.s. OM han nu satte på sig pilotbrillor pga radioserien så känns det mer som han gjorde det på skämt, visst, med lite dålig taktkänsla o eftersmak men dock. Att tolka det som någon signal på att han är skyldig är lite som Fan läser bibeln.

Ja avsikten med profilbilden var givetvis att visa vilken festlig jäkel 🤡 han är eftersom alla gamla polare VET att polisen och PW/MÖ idagsläget förhör och granskar "mannen med pilotglasögon".

En lite väl "festlig jäkel" kan jag då tycka, med tanke på att han var en så pass nära vän till Helena som försvann för 26 år sedan och som nu 2017-18 misstänks ha blivit mördad av just en man som bär pilotglasögon.

Ska det här vara humor från hans sida eller vad menar du? Om jag var UA, GA eller någon annan vän, släkting som stod Helena nära skulle jag tycka att den här s.k. vännen Bjö*n Wal*berg går över gränsen här och är direkt osmaklig när han lägger upp en sån här profilbild på fb.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-31 kl. 21:07.
Citera
2018-08-31, 20:39
Medlem
Hur var det nu igen...Brovittnet är alltså enligt alla som överhuvudtaget diskuterar mmpg, till 100 % det enda sanna vittnet ?! Kan NÅGON här på tråden förklara hur detta vittne blivit så trovärdigt ?!? (Tipset togs upp 6 år efter inringning... )
Citera
2018-08-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
BW är knappast helylle, eller menar du att han har lyckats sälja in bilden av sig själv som "helylle"? Vid tiden var han ju känd som en kille med dålig impulskontroll, häftigt temperament (speciellt när han drack), påstått dabbel med droger och (beroende på detta kanske), en del tveksamt umgänge.

Frejas uppfattning är en annan av BW.

Uppgifter om att ha erkänt och även hotat på fyllan har florerat i tråden.
Udda opassande beteende vid det arrangerade söket.
Intensiv verbal personlighet med snabbt skiftande sinnesstämning speciellt vid intag av berusningsmedel.
Tempramentet inkluderar även trevlig, charmig och rolig även högljudd upprörd verbalt aggressiv..
Utmärker sej med att hela tiden vara i rörelse när han talar, sittande som stående.
Är flörtig om intresset väcks och samtidigt artig med visad respekt.
Är disskusions salig....

Kan någon bekräfta, dementera, ändra och fylla i....spekulationen ovan...
Citera
2018-08-31, 21:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Hur var det nu igen...Brovittnet är alltså enligt alla som överhuvudtaget diskuterar mmpg, till 100 % det enda sanna vittnet ?! Kan NÅGON här på tråden förklara hur detta vittne blivit så trovärdigt ?!? (Tipset togs upp 6 år efter inringning... )

Ja, om brovittnet nu ens existerar vill säga. Jag kan själv inte bedöma hur trovärdigt detta vittne är. Det andra vittnet som mötte "pilot" i stan är betydligt mer trovärdigt enligt mig.
Men om vi utgår ifrån att brovittnets uppgifter stämmer så finns det alltså 2 vittnen som har sett "pilot" efter kl. 02:00 när stadt stängde.

1. Brovittnet som såg HA med i sällskap med en man som bar pilotglasögon runt ca. kl. 02:10. Brovittnet kände inte igen personerna på bron är och har således inte namngivit mannen som bar pilotglasögon. Polisen har inte med 100% säkerhet kunnat koppla ihop mannen inne på stad med mannen som senare sågs på bron. Men eftersom båda bar pilotglasögon jobbar man efter teorin att mannen inne på stadt och mannen på bron kan vara samma person.

2. Vittnet som träffade på den man som benämns som "mannen med pilotglasögon" i dom centrala delarna av Mariestad vid ca. Kl. 03:30. Det här ÄR samma man som vittnen har sett inne på stadt. Mannen är namngiven av vittnena på stadt samt av mannen som möter honom på stan en och en halv timme efter att stadt stängde. Alla vittnen har uppgett samma namn.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-31 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in