2018-08-31, 17:13
Medlem
Pajosvs avatar
2007-12-13 frågar TTBoy:

Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Initialer BW?
Citera
2018-08-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Några har vittnat om nya förhör och tendenserna här tycks tyda på att utredningen pågår. Det tycks inte långsökt att den misstänkte snart kan se sig utpekad men jag tror inte att hans namn kommer ut på offentlig väg, är tveksam till att fallet kommer att gå till åtal. Hade föredragit ett tidsstraff för GM men deltar själv i det sociala straffet som jag också till stor del förkastar. Men det är dock enbart mmpg som har satt och fortsätter att sätta förutsättningarna.

Tycker att trådens diskussioner om huruvida mmpg är GM eller inte är resonemang sprungna ur brist på info. Den här personen har i 20 år trixat och motsatt sig förhör. På vilket sätt kan man se honom - än som skyldig? Han är skyldig eller vet vad som har hänt. Det kan inte finnas någon annan förklaring till hans beteende.
Men den kunniga GW förkastar pilot helt. Glöm honom säger han. Det stör iallafall mig att det är så mycket motsägelser i detta fall. GW kan såklart ha fel men det kan polisen också och vem ska man tro på? Polis eller GW? Någon av dem har ju fel. Har både polis och GW lite rätt och lite fel? Frågorna är många.
Citera
2018-08-31, 17:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Om man går tillbaka i tråden när den startades och några år framåt ? Nämns denna Björn och de andra namnen som dykt upp här då? Tycker att isåfall borde dessa namn har kommit upp och flera skribenter borde haft en misstanke MIT dessa ? Ska ta och spåna igenom denna långa tråd från början och se om dessa kan ha synats redan för 10-15 år sedan 🤔 prinzzesan var ju väldigt flitig skribent redan då det begavs sig och tråden startade ? Vad säger du prinzz.??

Titta längre ner på denna sida. BW nämns 2007-12-13.
Citera
2018-08-31, 17:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men den kunniga GW förkastar pilot helt. Glöm honom säger han. Det stör iallafall mig att det är så mycket motsägelser i detta fall. GW kan såklart ha fel men det kan polisen också och vem ska man tro på? Polis eller GW? Någon av dem har ju fel. Har både polis och GW lite rätt och lite fel? Frågorna är många.

Varför skulle en oskyldig neka advokat för 20 år sedan, för att hans namn då inte skulle bli offentligt? Och idag ha låtit allmänheten veta att han har anlitat en advokat för att rentvå sig själv.
Varför låta sig intervjuas på en rastplats 2017, vilja visa upp sina darrande händer och försöka göra en poäng av det? Ingen oskyldig skulle vara intresserad av att göra något liknande.
Citera
2018-08-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Varför skulle en oskyldig neka advokat för 20 år sedan, för att hans namn då inte skulle bli offentligt? Och idag ha låtit allmänheten veta att han har anlitat en advokat för att rentvå sig själv.
Varför låta sig intervjuas på en rastplats 2017, vilja visa upp sina darrande händer och försöka göra en poäng av det? Ingen oskyldig skulle vara intresserad av att göra något liknande.
Det skulle väl vara för att slippa den offentliga uthängningen. Är man en gång offentligt misstänkt så blir man aldrig riktigt av med den stämpeln. Det är ju bara att titta på PR som fick leva resten av sitt liv med att bli ifrågasatt. Frågan är hur man själv skulle agerat i samma situation om man var oskyldig. Kanske pilot drog lärdom av PR agerande och gör nu allt för att dölja sin identitet. Men visst kan man inte låta bli att tro på inblandning eller åtminstone vetskap.
Citera
2018-08-31, 18:33
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det skulle väl vara för att slippa den offentliga uthängningen. Är man en gång offentligt misstänkt så blir man aldrig riktigt av med den stämpeln. Det är ju bara att titta på PR som fick leva resten av sitt liv med att bli ifrågasatt. Frågan är hur man själv skulle agerat i samma situation om man var oskyldig. Kanske pilot drog lärdom av PR agerande och gör nu allt för att dölja sin identitet. Men visst kan man inte låta bli att tro på inblandning eller åtminstone vetskap.

Tror inte att PR:s beteende går att applicera på (i princip) någon annan. Hade man varit oskyldig och blivit förhörd hade man väl inte haft någon barriär mot att skydda sin offentliga person. Det hade varit något bra att försöka bidra med en lösning.

Och jag tror inte att GW Persson kan bortse från sin gärningsmannaprofil. Helena var hans pilotfall.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-08-31 kl. 18:48.
Citera
2018-08-31, 18:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det så att BW bytte profilbild i mars i år och sannerligen inte i samband med att radioprogramserien sändes i juni 2017. Man kan tycka vad man vill om detta men om man läser kommentarerna så skriver BW att det är Snapshot med smink i ögonen och läppstift. Att bilden överhuvudtaget publiceras är sannolikt en ren slump i sammanhanget (det har dessutom varit populärt med pilotglasögon ett bra tag nu). Dessutom kan det faktiskt vara så att BW är helt omedveten om den här tråden eller att han i vart fall inte följer den. Rusa inte åstad så, utan försök att hålla en viss balans.

Det kvittar NÄR Bjö*nWal*berg bytte profilbild så länge det skedde efter att radioserien hade sänts och förhören hade hållits.

Att BW numera har pilotglasögon på sig på just profilbilden (av alla sina bilder på fb) och att detta dessutom skulle "råka vara en ren slump" som du påstår känns fullständigt osannolikt.
Och OM det nu är så "modernt" som du påstår, varför bär han isådant fall inte pilotglasögon på någon annan bild?
Nej det finns säkert en bra anledning till att han ser ut som han gör på profilbilden ("hata slumpen" som GW alltid säger). Bjö*n Wal*berg är skärpt och har koll, han vet nog vad han vill säga med den där bilden.

Det är klart att Björn följde radioserien och han följer givetvis utvecklingen i Helena-fallet än idag, varför skulle jakten på Helenas mördare inte intressera honom längre? - Hur extremt naiv är du egentligen?

Dessutom är jag övertygad om att PW och MÖ har varit i kontakt med Björn i samband med att radioserien spelades in men av vilken anledning och i vilket sammanhang låter jag vara osagt.

Enligt dig är BW förmodligen även är helt ovetandes om den här tråden!? ehh.. och vidare påstår du att han: "i vart fall inte följer den" - vad fan vet DU om det Ugglan? och vad menar du med det? vad är avsikten med att du skriver detta? vad är det du försöker insinuera här genom att komma med den här typen av vilseledande påståenden?
Du uttalar dig om saker du inte vet något om, du har inte tillräckligt på fötterna för att kunna göra den här typen av säkra uttalanden eller hur? eller är det här något du med säkerhet vet? Det känns plötsligt som att DU vet betydligt mer om Bjö*n Wal*berg än oss andra.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-31 kl. 19:19.
Citera
2018-08-31, 18:57
Medlem
Jubberos avatar
Den här tråden har i mina ögon tyvärr alltmer slutat att fylla sin ursprungliga roll.
Lusten att fylla på med fakta, "fakta" och hörsägen.....ting att bygga vidare på, försvinner hos allt fler, då det mestadels ändå bara renderar i sarkasmer, spydigheter och översitteri.

Glädjande nog har jag den senaste tiden upptäckt att det finns folk i det verkliga livet som engagerat sig alltmer på sistone och där finns det en konstruktivitet som är väldigt givande. Den vägen tror jag att jag traskar nu.

Jag lär ju fortsätta att passivt följa tråden som så många andra, men egna inlägg känns idag totalt meningslösa för min egen del.
Hoppas ändå att de med trådens bästa för ögonen fortsätter att göra det strålande jobb de redan gör.
Citera
2018-08-31, 18:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag skulle gärna se att Freija21 kommer tillbaka, trots min "sågning" senast. Jag tror ändå att hon/han är på "rätt" sida. Jag skulle dock gärna se att vederbörande kanske kan utveckla utpekandet av KM. Freija21 säger sig ha två A-källor och de källorna bör ju följa tråden och därmed redan ha koll på läget, så i det avseendet tror jag inte att Freija21 behöver oroa sig.
Citera
2018-08-31, 19:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag skulle gärna se att Freija21 kommer tillbaka, trots min "sågning" senast. Jag tror ändå att hon/han är på "rätt" sida. Jag skulle dock gärna se att vederbörande kanske kan utveckla utpekandet av KM. Freija21 säger sig ha två A-källor och de källorna bör ju följa tråden och därmed redan ha koll på läget, så i det avseendet tror jag inte att Freija21 behöver oroa sig.

Om du bara visslar lite så ska du snart se att Freija21 dyker upp med just den informationen som vi alla eftersöker...

Eller så tror jag att "trådens fe" skickar någon av sina A- källor som sändebud, det kan alltså bli en nyreggad som droppar infon.
Citera
2018-08-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Den här tråden har i mina ögon tyvärr alltmer slutat att fylla sin ursprungliga roll.
Lusten att fylla på med fakta, "fakta" och hörsägen.....ting att bygga vidare på, försvinner hos allt fler, då det mestadels ändå bara renderar i sarkasmer, spydigheter och översitteri.

Glädjande nog har jag den senaste tiden upptäckt att det finns folk i det verkliga livet som engagerat sig alltmer på sistone och där finns det en konstruktivitet som är väldigt givande. Den vägen tror jag att jag traskar nu.

Jag lär ju fortsätta att passivt följa tråden som så många andra, men egna inlägg känns idag totalt meningslösa för min egen del.
Hoppas ändå att de med trådens bästa för ögonen fortsätter att göra det strålande jobb de redan gör.

Jo, det är svårt att komma igenom med fakta och saklig diskussion helt klart.
Citera
2018-08-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här skulle faktiskt kunna tala för att det är Bjö*n som är "mannen med pilotglasögon" och eftersom UA och familjen i sådant fall vet om detta så kvittar det att han har satt på sig pilotglasögon på sin "nya" profilbild. Han vill väl göra humor av hur sjukt det är att han ens är misstänkt för mord. Han är ju helyllekillen som hela tiden har lyckats komma undan så det är klart att det inte var populärt när radioserien plötsligt skulle sändas och att han då plockades in på förhör igen. BW flyttade från Mariestad för gott efter senaste förhören 2001 och har efter det haft lugn och ro i 16 år och under den tiden lyckats skapa sig ett helt nytt liv i Alvesta.

Jag tror att han kanske vill vara ironisk över att han numera är polisens huvudmisstänkt, och att han därför "blir pilot" rent visuellt, teatraliskt, att han spelar den rollen med dragsminkning och iförd pilotglasögon. Han vill försöka övertyga alla andra om hur absurt det är att HAN är nu anklagad och att han påstås vara "mannen med pilotglasögon".

Jag tror att han är riktigt desperat nu, risken är stor att han även skriver i tråden så håll ögonen öppna...

BW är knappast helylle, eller menar du att han har lyckats sälja in bilden av sig själv som "helylle"? Vid tiden var han ju känd som en kille med dålig impulskontroll, häftigt temperament (speciellt när han drack), påstått dabbel med droger och (beroende på detta kanske), en del tveksamt umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in