2018-08-31, 14:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Men nu motsätter du dig själv. Läs igenom dina inlägg! Är det någon man ska tro styr tråden/flytta fokus så är det ju du, så lägg ner det skitsnacket. Så nu är det BW då och då flyttar vi fokus igen......

Nej då, jag motsätter inte mig själv.
Du får gärna ta och berätta vilka personer jag hoppar mellan som möjliga GM, hittar du någon mer förutom KM och BW så kan du ju ta och skriva ner dom - lycka till!

Skippa skitsnacket. Jag fokuserar medans andra nick står för fokusförflyttandet.
Citera
2018-08-31, 14:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja vad anser du om det?
Och vilka signaler är det som han och flera av hans "vänner" på Facebook vill förmedla. Det är nämligen flera som uppdaterat sina profilbilder (eller bilder bland foton om än inte profilbilden) till bilder på dem själva med pilotliknande glasögon. Dessa har ändrats sedan BW ändrade sin i mars.

Tack för info. det låter intressant, jag ska gå in och kolla upp detta.
Citera
2018-08-31, 15:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Intressant. Flera som stöttar Björn, den omtyckte liraren? Ledaren som får alla att gå på hans lögner?

Det här skulle faktiskt kunna tala för att det är Bjö*n som är "mannen med pilotglasögon" och eftersom UA och familjen i sådant fall vet om detta så kvittar det att han har satt på sig pilotglasögon på sin "nya" profilbild. Han vill väl göra humor av hur sjukt det är att han ens är misstänkt för mord. Han är ju helyllekillen som hela tiden har lyckats komma undan så det är klart att det inte var populärt när radioserien plötsligt skulle sändas och att han då plockades in på förhör igen. BW flyttade från Mariestad för gott efter senaste förhören 2001 och har efter det haft lugn och ro i 16 år och under den tiden lyckats skapa sig ett helt nytt liv i Alvesta.

Jag tror att han kanske vill vara ironisk över att han numera är polisens huvudmisstänkt, och att han därför "blir pilot" rent visuellt, teatraliskt, att han spelar den rollen med dragsminkning och iförd pilotglasögon. Han vill försöka övertyga alla andra om hur absurt det är att HAN är nu anklagad och att han påstås vara "mannen med pilotglasögon".

Jag tror att han är riktigt desperat nu, risken är stor att han även skriver i tråden så håll ögonen öppna...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-31 kl. 15:22.
Citera
2018-08-31, 15:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Med allt det vi fått reda på så kan inte BW vara den misstänkte mannen som blivit anhållen men han kan fortfarande vara den som verkligen gick på bron. Var både BW och KM vitklädda och bar pilotglasögon?

Varför inte? är du 100% säker på det?
Citera
2018-08-31, 15:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
På tal om det du tar upp här, dvs att pilot kanske "vet saker" och att det kan finnas en person som pilot inte vill namnge, någon som han känner sig hotad av så gick mina tankar direkt till BW och profilbilden på hans Facebook. Jag har länge undrat vad det är för "fel" på karln som efter det att radioserien och intervjun med "mannen med pilotglasögon" sändes plötsligt byter profilbild och lägger upp en otrevlig bild på sig själv, iförd just pilotglasögon.
I mina ögon är det beteendet inte bör al med tanke på att det var hans vän HA som blev mördad. BW som i vanliga falk skickar hjärtan så fort systern UA nämner något om Helena på sin Facebook borde knappast medvetet håna dom anhöriga genom att själv sätta på sig ett par pilotglasögon efter att radioserien hade sänts. Tala om respektlöst och kränkande, att han själv ser ut som "mannen med pilotglasögon" när Helenas öde tas upp på nytt efter 16 års tystnad. Nej det är något som inte stämmer här.

Det här är inte likt BW alls, helyllekillen som var självutnämnd ledare för skallgångskedjan, grundaren av Helena-stiftelsen m.m.
Kan det möjligen vara så att hans nya profilbild är ett "tecken" till den riktiga "mannen med pilotglasögon" som en subtil påminnelse om att han ska hålla tyst och en påminnelse om vad som händer om han skulle börja prata?

Citat:
Ang. Fetningen. Att Björn iklär sig pilotglasögon i samband med att radiodokumentären sänds kan inte vara en slump. Har tänkt exakt som du, "vad är det för fel på karln". Varför gör han så? Oavsett vad för signal han vill sända och till vem så är det så osmakligt speciellt med tanke på systern Ulrika som ska behöva se detta.
En helt annan grej som tål att tänkas på angående hanteringen av HA kropp. En jägare hanterar döda djur utan problem, de har troligtvis lättare för att även hantera en död människa än vad gemene man har. Något som GW skrev i sin bok också dock inte i samband med Helena fallet utan kring sin egen person. Han hade lättare att se på döda kroppar på obduktionsbordet just pga sin vana att se döda djur och att det var uppenbart att själen lämnat kroppen.

Nu är det så att BW bytte profilbild i mars i år och sannerligen inte i samband med att radioprogramserien sändes i juni 2017. Man kan tycka vad man vill om detta men om man läser kommentarerna så skriver BW att det är Snapshot med smink i ögonen och läppstift. Att bilden överhuvudtaget publiceras är sannolikt en ren slump i sammanhanget (det har dessutom varit populärt med pilotglasögon ett bra tag nu). Dessutom kan det faktiskt vara så att BW är helt omedveten om den här tråden eller att han i vart fall inte följer den. Rusa inte åstad så, utan försök att hålla en viss balans.
Citera
2018-08-31, 15:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det här skulle faktiskt kunna tala för att det är Bjö*n som är "mannen med pilotglasögon" och eftersom UA och familjen i sådant fall vet om detta så kvittar det att han har satt på sig pilotglasögon på sin "nya" profilbild. Han vill väl göra humor av hur sjukt det är att han ens är misstänkt för mord. Han är ju helyllekillen som hela tiden har lyckats komma undan så det är klart att det inte var populärt när radioserien plötsligt skulle sändas och att han då plockades in på förhör igen. BW flyttade från Mariestad för gott efter senaste förhören 2001 och har efter det haft lugn och ro i 16 år och under den tiden lyckats skapa sig ett helt nytt liv i Alvesta.

Jag tror att han kanske vill vara ironisk över att han numera är polisens huvudmisstänkt, och att han därför "blir pilot" rent visuellt, teatraliskt, att han spelar den rollen med dragsminkning och iförd pilotglasögon. Han vill försöka övertyga alla andra om hur absurt det är att HAN är nu anklagad och att han påstås vara "mannen med pilotglasögon".

ÅTERIGEN PUDELFRILLAN: Börja med att (be)visa att BW var på Pernillas inflyttningsfest, var med i taxin till Mariestad, gick in med Helena på hotellet och allt det där. När du har gjort det och har fått ett jakande svar kan du fortsätta ditt korståg mot BW som i vart fall "mannen med pilotglasögon". Men tills dess: Var inte så direkt utpekande.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-31 kl. 16:04.
Citera
2018-08-31, 16:04
Medlem
[quote=Pudelfrillan|65106876]Varför inte? är du 100% säker på det?
Nej det kan jag såklart inte vara. Mycket som kommit fram i tråden kan vara lögner. Glömmer dock inte när KM diskuterades och hans flickväns fb togs upp. Det tog inte mer än 5 minuter så var hennes fb stängd. Det tyder på att man håller koll på tråden. Sen inte att förglömma Ulrikas och Björns vänskap på fb. Om BW är den misstänkte så måste han placeras på Töreboda festen, i taxin ihop med Helena och även inne på statt. Jag tror inte på BW som den anhållne.
Citera
2018-08-31, 16:20
Medlem
Om man går tillbaka i tråden när den startades och några år framåt ? Nämns denna Björn och de andra namnen som dykt upp här då? Tycker att isåfall borde dessa namn har kommit upp och flera skribenter borde haft en misstanke MIT dessa ? Ska ta och spåna igenom denna långa tråd från början och se om dessa kan ha synats redan för 10-15 år sedan 🤔 prinzzesan var ju väldigt flitig skribent redan då det begavs sig och tråden startade ? Vad säger du prinzz.??
Citera
2018-08-31, 16:30
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Om man går tillbaka i tråden när den startades och några år framåt ? Nämns denna Björn och de andra namnen som dykt upp här då? Tycker att isåfall borde dessa namn har kommit upp och flera skribenter borde haft en misstanke MIT dessa ? Ska ta och spåna igenom denna långa tråd från början och se om dessa kan ha synats redan för 10-15 år sedan 🤔 prinzzesan var ju väldigt flitig skribent redan då det begavs sig och tråden startade ? Vad säger du prinzz.??
.......nämnts var ordet sa Bull. ..

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jisses vad det skrivs i tråden. Det är nästan så man börjar frukta för somligas psykiska hälsa då det hela på sina håll börjar anta smått koleriska proportioner.

Det är ju jättebra att BW granskas. Det står också alla fritt att tro att han är GM och/eller inblandad, precis som det står alla fritt att tro tvärt om. Faktum är väl att BW mer lr mindre konstant varit en av huvudkandidaterna som GM, iaf så länge jag varit med i tråden. Han ploppar ständigt upp med jämna mellanrum. Någon helig ko har han inte varit enligt mig iaf. Önskan att få fram fakta om hans göranden och havanden har inte saknats men personer med sådan fakta har varit sällsynta. T.ex nicket Badboy rider gav ju sken av att vara smått övertygad om att BW är den skyldige. (Tyvärr verkar denne skribent lämnat tråden, ungefär samtidigt som PR.) Av mycket stort intresse, BW'S ALIBI, sådant som de facto ev.vis KM o PU saknar. Hur är det då med MK o MO?.........
Citera
2018-08-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det så att BW bytte profilbild i mars i år och sannerligen inte i samband med att radioprogramserien sändes i juni 2017. Man kan tycka vad man vill om detta men om man läser kommentarerna så skriver BW att det är Snapshot med smink i ögonen och läppstift. Att bilden överhuvudtaget publiceras är sannolikt en ren slump i sammanhanget (det har dessutom varit populärt med pilotglasögon ett bra tag nu). Dessutom kan det faktiskt vara så att BW är helt omedveten om den här tråden eller att han i vart fall inte följer den. Rusa inte åstad så, utan försök att hålla en viss balans.

Okej. Inte i samband med utan efter programmet sändes. Alltså kan bilden ändå associeras till programmet. Kan det ha varit så att snacket började gå om BW inblandning och att han "ger fingret" på detta vis?

Pudelfrillan skriver:
"Jag tror att han kanske vill vara ironisk över att han numera är polisens huvudmisstänkt, och att han därför "blir pilot" rent visuellt, teatraliskt, att han spelar den rollen med dragsminkning och iförd pilotglasögon. Han vill försöka övertyga alla andra om hur absurt det är att HAN är nu anklagad och att han påstås vara "mannen med pilotglasögon"."

Om vi väljer att plocka bort att han är polisens huvudmisstänkta så skulle detta verkligen kunna stämma in på BW. Han vill visa omgivningen, vänner och framförallt Ulrika och familjen Andersson hur sjukt det är att folk har börjat granska honom.
Citera
2018-08-31, 16:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Några har vittnat om nya förhör och tendenserna här tycks tyda på att utredningen pågår. Det tycks inte långsökt att den misstänkte snart kan se sig utpekad men jag tror inte att hans namn kommer ut på offentlig väg, är tveksam till att fallet kommer att gå till åtal. Hade föredragit ett tidsstraff för GM men deltar själv i det sociala straffet som jag också till stor del förkastar. Men det är dock enbart mmpg som har satt och fortsätter att sätta förutsättningarna.

Tycker att trådens diskussioner om huruvida mmpg är GM eller inte är resonemang sprungna ur brist på info. Den här personen har i 20 år trixat och motsatt sig förhör. På vilket sätt kan man se honom - än som skyldig? Han är skyldig eller vet vad som har hänt. Det kan inte finnas någon annan förklaring till hans beteende.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-08-31 kl. 16:58.
Citera
2018-08-31, 17:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=divadnil|65107234]
Citat:
Varför inte? är du 100% säker på det?
Nej det kan jag såklart inte vara. Mycket som kommit fram i tråden kan vara lögner. Glömmer dock inte när KM diskuterades och hans flickväns fb togs upp. Det tog inte mer än 5 minuter så var hennes fb stängd. Det tyder på att man håller koll på tråden. Sen inte att förglömma Ulrikas och Björns vänskap på fb. Om BW är den misstänkte så måste han placeras på Töreboda festen, i taxin ihop med Helena och även inne på statt. Jag tror inte på BW som den anhållne.

Ok, jag håller med om att det är svårt med identiteten "pilot" men enligt Freija21 kommer snart hela tråden att få veta det.
Hoppas att det inte dröjer allt för länge bara....
Är det någon som tror att Freija kommer att låta oss få veta detta innan jul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in