Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Ehh? Nej, det är Täbys flottaste bostadsområde, granne med Djursholm.
Min poäng var att tydliggöra Stockholms förorters ytterligheter. Ett utanförskapsområde och en kritvit villaförort. Ingen av dem känns sannolika för detta "urban" ESNY-projekt...
Det lär, som tidigare nämnts, röra sig om ställen som Sumpan, Solna, närförorterna i Söderort och så vidare. Sen går det förstås inte att jämföra någon av dem med Brooklyn, men ESNY älskar ju att runka till New York-jämförelser. Det är ju inte som att Stockholms innerstad är särskilt jämförbar med Manhattan heller om man säger så...
Jag undrar lite varför de startar det här. Jag vet inte hur bra det går för ESNY men det har varit en del märkliga grejer som framkommit bland annat här i tråden. Svindyra objekt med rena fantasipriserna som legat ute väldigt länge, sen försvunnit och dykt upp igen hos annan mäklare med kraftigt sänkt pris. ESNY kanske har insett att det inte går att få ekonomi i att bara sälja svindyra innerstadsobjekt till överpris. Säljer i förorten gör de väl redan, en bekant som har hus i Saltsjö-Boo sa att grannen sålde genom ESNY. Eller försökte sälja åtminstone, till priser som var miljoner över de normala slutpriserna... Vet inte hur det gick.