2018-08-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Efter den tunnsådda perioden mars-april bland LW's loggar, kommer ett remarkabelt uppsving mellan den 5-10 maj. Den 5/5 loggar hon 53 bilder! Följt av 19 st den 6/5, 8 st i Stockholm den 7/5 samt 37 st bilder den 10/5. Den sista utgörs av ett glatt självporträtt med texten:Bara en bild till på den magiska ljusa vårhimlen.
Det uppsvinget kan troligen förklaras med att hon började bli rätt återställd från sina benskador, hon hade ju trots allt fyra frakturer, kors/ledbandsskador. Är rätt tveksam till att hon kan ha geocachat längre sträckor med dom skadorna innan hon blev någotsånär återställd
Citera
2018-08-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag kan såklart inte veta säkert, bättre att JG själv svarar då han läser detta. Men det har med LW´s roll som pastor och troende att göra, sveket blir så mycket starkare när det kommer från en person i förtroendeställning som ska utgöra ett föredöme, leva som dom lär typ.

Nja JG tror inte förbehållslöst på att SD är oskyldig, han har ingen anledning att tro att SD är mördare, stor skillnad.

Slutligen en bomb så här på fredagen, de tidigare uppgiftslämnarna har fel angående två saker.

1. JG hämtade inte SD på flygplatsen och skjutsade, lånade inte ut sin bil.
2. SD har aldrig bott i JG´s sommarstuga.

Nu vill jag vända fokus mot SD, för mycket om JG som behandlats illa här
Tack för Ditt svar!
Om JG "läser" här som Du skriver är det svårt att få svar om Du inte vet något annat...
Ett föredöme borde alla vara oavsett om dom är inblandade i kyrkan eller ej (har ju visat sig på många ställen inte vara "Guds bästa barn")!
Men det är ju fortfarande JG:s kompis som varit otrogen och har lovat... i nöd och lust...!

Jag tycker inte att JG behandlats illa här... mest bara ifrågasatts och som "bästis" till SD kanske inte så konstigt efter allt som hänt...
Citera
2018-08-31, 11:58
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det uppsvinget kan troligen förklaras med att hon började bli rätt återställd från sina benskador, hon hade ju trots allt fyra frakturer, kors/ledbandsskador. Är rätt tveksam till att hon kan ha geocachat längre sträckor med dom skadorna innan hon blev någotsånär återställd
Ja de där skadorna. Vid det skadetillfälle hon själv anger, dvs i Sälen den 13/14 januari, framkommer stukning och eller sträckning. Hon får benen lindade och kan sitta i bilen hem, samt åka på geocache event i Linköping den 21:a. Hon poserar glatt med Cajjoo som är snäll och skjutsar henne.
De fyra frakturerna när nämns de första gången?
Jag har också hakat upp mig på SD's kommentar i loggen 30/3 "hon har haft ont i kroppen den här vintern". Det kanske är dialektalt, men jag hade nog skrivit ont i benen.
Den 30/3 har det gått 10 veckor sedan skidolyckan men hon verkar mer påverkad av skadan än hon var i Linköping en vecka efter olyckan, då hon ville flyga i 300 knyck.
Citera
2018-08-31, 12:06
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Kors- och ledbandsskador kan vara långrandiga. Men om hon sitter fjättrad vid sjuksängen så borde geocache-intresset bubbla över mer än någonsin, och hon borde verkligen skriva långt och spirituellt om de 7 Nordsjöloggarna i stället för att bara strunta i dem.
Citera
2018-08-31, 12:16
Medlem
Citat:
Kors- och ledbandsskador kan vara långrandiga. Men om hon sitter fjättrad vid sjuksängen så borde geocache-intresset bubbla över mer än någonsin, och hon borde verkligen skriva långt och spirituellt om de 7 Nordsjöloggarna i stället för att bara strunta i dem.
Precis, det är ju skador som kan vara besvärarande ett bra tag och hon beskriver också dessa skador på sin IG. Vet inte riktigt vad man ska tro om att hon skulle ha begett sig ut på långturer med tanke på dessa faktum
Citera
2018-08-31, 12:19
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Jag kan såklart inte veta säkert, bättre att JG själv svarar då han läser detta. Men det har med LW´s roll som pastor och troende att göra, sveket blir så mycket starkare när det kommer från en person i förtroendeställning som ska utgöra ett föredöme, leva som dom lär typ.

Nja JG tror inte förbehållslöst på att SD är oskyldig, han har ingen anledning att tro att SD är mördare, stor skillnad.

Slutligen en bomb så här på fredagen, de tidigare uppgiftslämnarna har fel angående två saker.

1. JG hämtade inte SD på flygplatsen och skjutsade, lånade inte ut sin bil.
2. SD har aldrig bott i JG´s sommarstuga.

Nu vill jag vända fokus mot SD, för mycket om JG som behandlats illa här
Det fetade: Det tror inte jag heller, av skäl som ni vet. Men har du något som visar detta mer konkret?
Citera
2018-08-31, 12:25
Medlem
Citat:
Det fetade: Det tror inte jag heller, av skäl som ni vet. Men har du något som visar detta mer konkret?

Har en säker källa på det, 100%, kan tyvärr inte säga mer än så
Citera
2018-08-31, 12:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo du har rätt. Softis namn finns på remsan. De andra har skrivit på den 12/4. Fel av mig. Dock kvarstår samma problematik. Det är LW's digitala logg som fattas.
Förklaringen till att LW inte skrev någon digital logg om den 30/3 2018, och att SD:s digitala logg om den dagen har skrivits först efter LW:s död, kan alltså vara att de (i hemlighet?) hade återupptagit kontakten med varandra under 2018. Om jag har förstått det rätt så är det här alltså det första konkreta belägget i tråden på att SD och LW träffades på tu man hand så sent som 2018?

Eftersom deras umgänge skulle ha kunnat uppväcka mycket starka reaktioner loggade man alltså inte det här gemensamma cachandet digitalt. När nu allt det här nu ändå har kommit fram i ljuset genom polisutredningen finns det inte längre någon anledning för SD att vara hemlig. Därför lägger han nu i efterhand ut den här texten, och skickar samtidigt med en sista hälsning till Softis.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Har jag uppfattat det rätt?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-31 kl. 13:08.
Citera
2018-08-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Förklaringen till att LW inte skrev någon digital logg om den 30/3, och att SD:s digitala logg om den dagen har skrivits först efter LW:s död, kan alltså vara att de (i hemlighet?) hade återupptagit kontakten med varandra under 2018. Om jag har förstått det rätt så är det här alltså det här det första konkreta belägget i tråden på att SD och LW träffades på tu man hand så sent som 2018?

Eftersom deras umgänge skulle ha kunnat uppväcka mycket starka reaktioner loggade man alltså inte det här gemensamma cachandet digitalt. När nu allt det här nu ändå har kommit fram i ljuset genom polisutredningen finns det inte längre någon anledning för SD att vara hemlig. Därför lägger han nu i efterhand ut den här texten, och skickar samtidigt med en sista hälsning till Softis.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Har jag uppfattat det rätt?

Nej, deras umgänge skulle inte vålla starka reaktioner från någon, förutom HD då kanske.
Nej, inget konkret, det är inte LW´s handstil och heller ingen digital logg finns. Bara SD som säger så och han är väldigt jävig... han har såklart ett motiv att påskina att de träffades. Jag tror inte något på detta.
Citera
2018-08-31, 12:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, kanske några av tjackarismygs hemliga agenter, skämt åsido. Dåligt med ledtrådar för mer info om de där "figuranterna"...

Man får väl då fråga sig vad det finns att vinna på att ha ”figuranter” inom geocaching. Medlemsförmåner genom värvade ”döda själar” som betalar medlemsavgift?

Har du varit ute i ”stekhet sol och knakande isar” och vittjat den där 30/3-gömmman? Imponerande.

Personer i samma bransch som enligt SVT.se idag beklagar sig över sin arbetsbörda är sannolikt tacksamma...
Citera
2018-08-31, 12:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej, deras umgänge skulle inte vålla starka reaktioner från någon, förutom HD då kanske.
Nej, inget konkret, det är inte LW´s handstil och heller ingen digital logg finns. Bara SD som säger så och han är väldigt jävig... han har såklart ett motiv att påskina att de träffades. Jag tror inte något på detta.
Inte ens reaktioner från svikna JG ?
Idag, 08:22
Citat:
Jag ska försöka svara så bra jag kan, utan att spekulera.
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.

2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?

3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.
Citera
2018-08-31, 12:51
Medlem
Citat:
Menar Du att Du inte tror på att SD och LW skulle haft kontakt under 2018 på tu man hand och haft en relation (ev nära) under den tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in