2018-08-31, 14:04
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Martin Aagård på Aftonbladet skriver en ångestdrypande artikel om att AfS kan komma in. Visar sig nämligen att Fria Tider har större genomslag i Sverige än Breitbart i USA.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/VRwykd/extrem-spridning--av-hat

Funderade först på om Aagård var mindre intelligent baserat på "analysen" av AfS. Naturligtvis vet han vilken sprängkraft de unga, välutbildade, orädda och ideologiskt medvetna gardet i AfS har jämfört med SD. Han försöker spela ner deras betydelse.

Men sen...När Aagård inte fattar varför den neokonservativa krigshöken och globalisternas egen bandhund McCain kritiseras av FT avslöjar han medievänstern i all sin ytlighet och okunskap. De är helt lost och står kvar på perrongen när debatten drar förbi.
Det bådar gott! Och AfS åhörarskara på torgmöten och nätet växer så det knakar.

Som Ernst Rolf sjunger: Bättre och bättre dag för dag...
Senast redigerad av StuG 2018-08-31 kl. 14:07.
Citera
2018-08-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Frimurarna har inget inflytande. Det är Bilderberg och de som står bakom Bilderberg som styr och ställer. Vad har det med AfS att göra?

Förstår inte vad det skulle vara för fel på att vara Fri-murare
Citera
2018-08-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag tror du missförstod mig. Jag pekade på att Hahne och Kasselstrand inte jobbar "vanliga" 8-17 jobb och på så vis får en inkomst. Dessutom sa Kasselstrand att de gör detta helt ideellt och därför var jag nyfiken på hur de har råd att finansiera hela sitt parti och det organisationen kräver, eftersom de inte har vanliga löner - men jag förstår att Swish donatorerna är deras "lön" i detta fall, även om de säger sig göra detta ideellt så tar de ju självklart ut lön för att kunna leva, äta och bo.

Det är ju inte en dålig siffra. Måste vara några riktigt välbärgade som också stödjer AFS, och inte bara vanligt folk.

Inga av dom tar ut någon lön utan det är ideellt arbete så det är nog sparade pengar dom lever på. Förutom dom som har riksdagslön osv.
Citera
2018-08-31, 14:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Martin Aagård på Aftonbladet skriver en ångestdrypande artikel om att AfS kan komma in. Visar sig nämligen att Fria Tider har större genomslag i Sverige än Breitbart i USA.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/VRwykd/extrem-spridning--av-hat
Intressant. Han anar. Och han vill inte stå i skamvrån med alla andra efteråt.
Citera
2018-08-31, 14:13
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Tack för svar.

Jag har för övrigt uppfattat dig som motståndare till AfS är det korrekt?

Motståndare? Vad snackar du om? Gå igenom mina inlägg på min profil, 90% av det jag skriver på flashback är i relation till AfS.

Återigen, vad är Jeffs inställning till finska?
Citera
2018-08-31, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Förstår inte vad det skulle vara för fel på att vara Fri-murare

Jag finner det tämligen ointressant att diskutera ståndpunkter som du fantiserat ihop att jag skrivit.
Citera
2018-08-31, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Motståndare? Vad snackar du om? Gå igenom mina inlägg på min profil, 90% av det jag skriver på flashback är i relation till AfS.

Då borde du veta svaret på din fråga och behöver inte be mig om svar.
Citera
2018-08-31, 14:16
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura

Att finska ska läras ut i skolan.

Jag har inget emot att norska, danska eller finska lärs ut i skolan. Det vore mer givande än "3:e språken" spanska, tyska, franska.

Engelska lär väl fortsättningsvis vara obligatoriskt. Det är ju också ett nordiskt språk på sätt och vis.
Citera
2018-08-31, 14:17
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Då borde du veta svaret på din fråga och behöver inte be mig om svar.

Jaså, jag har kollat på samtliga torgmöten, debatter i riksdagen och intervjuer med AfS men har ändå ingen aning hur han ställer sig mot ''finska''.

Varför är det så svårt för dig att berätta? Vi står på samma sida.
Citera
2018-08-31, 14:17
Medlem
Förra veckan 6.25 i odds nu nere på 3.25

http://forumbilder.se/H7R9A/ef5f6d92-ee5c-487e-8629-79513abeb0ba
Citera
2018-08-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Men sen...När Aagård inte fattar varför den neokonservativa krigshöken och globalisternas egen bandhund McCain kritiseras av FT avslöjar han medievänstern i all sin ytlighet och okunskap. De är helt lost och står kvar på perrongen när debatten drar förbi.
Det bådar gott! Och AfS åhörarskara på torgmöten och nätet växer så det knakar.

Som Ernst Rolf sjunger: Bättre och bättre dag för dag...
Finns bara höger och vänster för vänstermänniskor. Det är en analys på förskolenivå. När Anders Borg stod i Washington och extatiskt utbrast ”Ni bombar och vi får flyktingarna - win win”, gav han då uttryck för en vänster eller en högerposition?

Något för Aagård att fundera över.
Citera
2018-08-31, 14:18
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Att finska ska läras ut i skolan.

Jag har inget emot att norska, danska eller finska lärs ut i skolan. Det vore mer givande än "3:e språken" spanska, tyska, franska.

Engelska lär väl fortsättningsvis vara obligatoriskt. Det är ju också ett nordiskt språk på sätt och vis.

Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in