Citat:
Ursprungligen postat av
kavalen2
Inte 8-17 jobb, skämtar du eller? Tror du det är en dans på rosor att åka land och rike runt och hålla valturne. Det är inte bara 8-17 det är dygnet runt med diverse administration, resor, tal och liknande. En 8-17 arbetare har lata dagar i jämförelse.
Helt rätt Swish donatorer. Det har samlats in en del pengar. Till skillnad från övriga partier så får de sin lön via donationer och är självförsörjande. Inte som övriga partier, som driver kampanjer från skattebetalarnas medel.
AfS är den verkligen arbetaren här.
Jag tror du missförstod mig. Jag pekade på att Hahne och Kasselstrand inte jobbar "vanliga" 8-17 jobb och på så vis får en inkomst. Dessutom sa Kasselstrand att de gör detta helt ideellt och därför var jag nyfiken på hur de har råd att finansiera hela sitt parti och det organisationen kräver, eftersom de inte har vanliga löner - men jag förstår att Swish donatorerna är deras "lön" i detta fall, även om de säger sig göra detta ideellt så tar de ju självklart ut lön för att kunna leva, äta och bo.
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilius
Just nu har AfS fått in 3,1 miljoner i donationer. Tror valbudgeten ligger på 2 miljoner. (siffror jag hört ryktas är SD 50 miljoner och sossarna 100 miljoner.) Många är månadsgivare, jag Swishade en tusenlapp förra veckan.
Jeff Ahl och Mikael Jansson är arvoderade av riksdagen 65 400 kr i månaden plus div. kostnadsersättningar, om jag fattat rätt med undantag för "Om ledamoten är ledig under minst en månad i följd får han eller hon vanligen inget arvode under ledighetstiden."
Det är ju inte en dålig siffra. Måste vara några riktigt välbärgade som också stödjer AFS, och inte bara vanligt folk.