2018-08-29, 01:59
Medlem
Tjyvass avatar
Jessica Ohlson är en tajt liten böna. Hon har järnlady-potential. Det är nästan så man misstänker hon får stå tillbaka en del. Men sen lyssnar man på när hon håller tal och man märker att hon saknar ett populistiskt tilltal. Kanske är hon mer en person som fungerar bäst bakom ridån. Tänk om hon fick vara justitieminister istället för den där oduglige dvärgen Morgan.
Citera
2018-08-29, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jessica Ohlson är en tajt liten böna. Hon har järnlady-potential. Det är nästan så man misstänker hon får stå tillbaka en del. Men sen lyssnar man på när hon håller tal och man märker att hon saknar ett populistiskt tilltal. Kanske är hon mer en person som fungerar bäst bakom ridån. Tänk om hon fick vara justitieminister istället för den där oduglige dvärgen Morgan.
Ohlson, såväl som AFS-kvinnorna överlag, verkar ha en mer tillbakadragen roll. Vet inte riktigt varför, för det kommer både män och kvinnor till deras torgmöten för att lyssna, så det är ju inte så att AFS enbart är ett parti för män. Dock sprudlar William Hahne och Jeff Ahl högoktanig adrenalin hela vägen och är därför flitigt nyttjade vid torgmöte-sammankomsterna, så jag misstänker att det är den effekten Kasselstrand prioriterar och är ute efter, snarare än att försöka skapa en bild av "inklusivitet" (som ju annars är ett ord/begrepp som är mer vanligt förekommande inom vänstern och pk-sfären) så det är inte otänkbart att den strategin når utt mer tii potentiella osäkra väljare som troligen skyr pk-begrepp i alla dess former.
Citera
2018-08-29, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Man bara "vet" att AfS är närvarande här. Känner en stark sammanhörighet och närvaro med partiledningen när man följer trådarna och torgmötena växelvis. AfS lyssnar verkligen på folket och använder alla tänkbara kanaler för kommunikation åt båda hållen!
Men är AFS fanbärare åt "Alt-Right" a'la Richard Spencer-skolan, eller mer åt "antietablissemanget" a'la Donald Trump-skolan (i den mån att någondera har en Svensk motsvarighet)? Eller drar de åt ingendera håll, eller rent av en blanding av bägge?
Citera
2018-08-29, 03:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men är AFS fanbärare åt "Alt-Right" a'la Richard Spencer-skolan, eller mer åt "antietablissemanget" a'la Donald Trump-skolan (i den mån att någondera har en Svensk motsvarighet)? Eller drar de åt ingendera håll, eller rent av en blanding av bägge?

Richard Spencer-skolan representeras i Sverige av Dulny (och Motgift och Motpol skulle jag säga).

AfS tillhör Trump-skolan fast det är svensk nationalism istället för amerikansk nationalism (vilket ligger i sakernas natur).

Amerikansk nationalism är udda eftersom den inte kan bygga på etnisk grund. De har en annan berättelse med 1865 osv. Den svenska varianten är en normal etno-nationalism.

AfS gör aldrig referenser till Richard Spencer, men regelbundet till Trump. Jag kan heller aldrig minnas att AfS gjort referenser till Alt-Right.
Citera
2018-08-29, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ohlson, såväl som AFS-kvinnorna överlag, verkar ha en mer tillbakadragen roll. Vet inte riktigt varför, för det kommer både män och kvinnor till deras torgmöten för att lyssna, så det är ju inte så att AFS enbart är ett parti för män. Dock sprudlar William Hahne och Jeff Ahl högoktanig adrenalin hela vägen och är därför flitigt nyttjade vid torgmöte-sammankomsterna, så jag misstänker att det är den effekten Kasselstrand prioriterar och är ute efter, snarare än att försöka skapa en bild av "inklusivitet" (som ju annars är ett ord/begrepp som är mer vanligt förekommande inom vänstern och pk-sfären) så det är inte otänkbart att den strategin når utt mer tii potentiella osäkra väljare som troligen skyr pk-begrepp i alla dess former.

En sak är säker, och det är att AfS knappast bör forcera något. Om det finns "aggressiva kvinnor" naturligt, fine låt de tala och ta för sig. Men Jessica Ohlsson är knappast så, så då skulle det bara kännas fejk och falskt om hon skulle försöka sig på något sådant. Hon verkar intelligent i övrigt och lär ha massa att ge partiet på andra sätt. Med tanke på hennes utbildning och bakgrund som jurist skulle hon nog passa bra som en framtida justitieminister t.ex.

Jag köper heller inte att kvinnor skulle tilltalas för att det är kvinnor som talar och "tar plats". Är ju ökänt att exempelvis småflickorna som tittar på idol främst bryr sig om de manliga deltagarna, än de kvinnliga. Det är endast feministiska kvinnor som verkar bry sig om detta av kvinnorna. Det vore en sak om AfS vore ett mycket "maskulint" parti med skäggiga muskelknuttar som står och vrålar i micken, men så är det ju knappast. Det är mycket propert klädda unga män med stil och klass, som BORDE tilltala kvinnor om ni frågar mig. Har för övrigt inget emot maskulinitet och skägg, men ni fattar vad jag menar.

Någon kvinna här får gärna ge sin åsikt, men detta är min bild av det hela iaf.
Citera
2018-08-29, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Släpp rasismen nu. Rasism är inget skällsord eller något dåligt. Rasism är bara sunt förnuft.

Lägre testo och många som medicinerar för ADHD osv.
Citera
2018-08-29, 03:49
Medlem
Grodfrityrs avatar
AfS annons-kupp skapade tydligen en del problem för ljugmedia.

Medievärlden 2018-08-28:
Citat:
Lydecker om det högerextrema partiets annonskupp

(...)
Hur har det här påverkat förtroendet för Bonnier, vissa har exempelvis skrivit på sociala medier att de kommer säga upp sin prenumeration på Dagens Nyheter på grund av detta?

– Publicistfrågan och förtroendet är det bättre att Peter Wolodarski uttalar sig om, men vi ser mycket allvarligt på det som inträffat och vi har ett ansvar att det inte ska hända igen. Eftersom det här är ett marknadsproblem så är det klart att det på något sätt skadar förtroendet men jag skulle ändå säga att vi har ett väldigt bra skydd och utvecklar oss hela tiden.

Hur vanligt förekommande är det att oönskade annonser dyker upp hos er?

– Det har egentligen inte varit ett så stort problem hos oss. Man ska komma ihåg att det är extremister som aktiv genomfört ett bedrägeri där man handlat med ont uppsåt. Vi sitter ned tillsammans med vår leverantör Google och pratat aktivt om detta. Men vi har varit förskonade tidigare och jag skulle vilja säga att vi ligger i framkant när det gäller den här typen av frågor.
Dagens Media söker Bidtheatre för en kommentar.

Hanna Frick
https://archive.fo/pml3i

Det är inte utan att man börjar undra om nedstängningen av AfS YouTube-konto var en hämd från Google. (Google äger YouTube)
Citera
2018-08-29, 04:58
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Uppmaning till alla AfS-vänner!

Jag skulle vilja tipsa allihopa här att gå in på Sverigedemokraternas Facebook-sida och kolla upp vilka vänner ni har som gillar den sidan. Alla dom är potentiella AfS-väljare!

Gå sedan till https://alternativforsverige.se/val/ och beställ hem valsedlar åt allihopa. För att hitta dina vänners exakta hemadresser - använd t.ex. Eniro och Hitta. Om du inte hittar dom där så finns ALLA som är folkbokförda i Sverige på ratsit.se och upplysning.se . På bägge siter kan du även göra avancerade sökningar (upplysning.se tycks kräva inloggning, men det är gratis att registrera ett konto) som gör det lättare att hitta din väns adress om personen har ett vanligt namn eller om du är lite osäker på vart personen bor etc.. Valsedlarna skickas anonymt, i diskreta kuvert. På sista (tredje) sidan behöver du bara klicka på "skicka", då får personen 4st valsedlar hemskickade.

Några av dina fb-vänner kanske inte ens hört talas AfS ännu... Och om dom redan har det så kanske dom kollar upp det ännu mera och förhoppningsvis kan detta vara den sista lilla "push" som krävs för att få dom rösta rätt.

Tänk på att Steget från att ha en valsedel hemma att kunna ta med sig till vallokalen jämfört med att ta en blank valsedel och skriva "Alternativ för Sverige" är VÄLDIGT LÅNGT!!!

Själv hade jag 25 vänner som gillade SD's fb-sida. Om bara 3st av dom skulle välja att rösta AfS pga detta så vore det en stor framgång. Om vi alla gör vi alla det här så kan det vara ett bra tillskott för partiet! Tipsa alla dina bekanta AfS-vänner om att göra detta också.

Sök givetvis också upp andra "sverigevänners" adresser i din bekantskapskrets (som inte gillar SD på facebook) som ni vet kan vara potentiella AfS-väljare! Se till att göra detta så fort som möjligt nu så att dom hinner med sig att skicka ut valsedlar innan valdagen. Det är inte många dagar kvar nu...
Jag vet inte om du är ett SD-troll eller avskyr AfS eller bara inte tänkt igenom vad du skriver (Och jag orkar inte kolla din posthistorik för att se vad den avslöjar) men det här är ett utomordentligt extraordinärt dåligt förslag.

Du inser inte att det är privatpersoner som idellt sitter och och gör i ordning kuverten och att kapaciteten att skicka ut valsedlar är relativt sett begränsad, eller?

Det enda som skulle bli resultatet av ditt förslag är att många som ändå inte tänker rösta på AfS och som är medlemmar i SD-sekten och som inte beställt en valsedel skulle få en och många av de som vill rösta på AfS och som har beställt en valsedel iskulle bli utan.

Tänk lite innan ni postar!
Citera
2018-08-29, 06:53
Medlem
Vilken ekonomisk politik har de? Svara snabbt för idag ska jag rösta.
Citera
2018-08-29, 07:02
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Gustav är en väldigt snäll kille. Jag känner en sådan avsmak inför att rösta på SD att jag inte röstade alls i förra valet. I det här valet kommer jag lokalt att markera mot Västlänken. Alltid nått.

Eftersom Kasselstrand här visat upp såpass mycket pro-SD-hållning, så övervägde jag för ett ögonblick om jag skulle följa hans exempel. Men nej, jag kan inte, det vänder sig i magen på mig.

Du behöver inte mannen, jag tänkte mer på vissa SD väljare som står och svajar.
Går ju att rösta AfS+NMR+NMR om man tycker de är bra eller varför inte AfS+Blankt+Blankt.
Men de SD väljare som står och velar kan tänkas gå med på en AfS+SD+SD röst. Alla vinner.
De vet att AfS behövs, de vet att SD varit lata och arbetat dåligt, de behöver en "förman" som står och bevakar de och hejar på så de kommer igång med de viktiga frågorna.
Plus att det blir kul med en massa AfS folk som står och skäller ut Sjupartisterna.
Blir grymma videos av det.
Citera
2018-08-29, 07:03
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk

Direkt från deras hemsida:
Ekonomi
Alternativ för Sverige anser att Sveriges välstånd skapats av duktiga företagare som kunnat anställa kompetenta arbetare och tjänstemän. Det har varit ett framgångsrecept för hela den kunskapsdrivna svenska ekonomin. Företagande ska främjas: alla företag, stora som små, har en gång fötts som en idé som sedan utvecklats gradvis till vad de är idag. Alternativ för Sverige vill att det ska löna sig att arbeta och att hårt arbetande medborgare ska få mer pengar i plånboken. Alternativ för Sverige vill därför reformera skattesystemet genom att införa platt inkomstskatt. Bidrag ska skäras ned kraftigt och villkoras med motprestation samt svenskt medborgarskap.

Alternativ för Sverige vill:

Villkora socialbidrag mot arbete.
Slopa nystartsjobb och andra ineffektiva subventionerade anställningar.
Reformera det kommunala utjämningssystemet.
Införa platt inkomstskatt.
Synliggöra arbetsgivaravgifterna för arbetstagaren.
Ta bort bidrag för utländska medborgare.
Fasa ut ränteavdraget.
Höja garantipensionen.
Reformera PPM.
Stärka finanspolitiska rådets ställning.
Införa enhetlig moms.
Motverka utvecklingen mot kontantlöst samhälle.
https://alternativforsverige.se/politik/
Citera
2018-08-29, 07:09
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Läs själv
https://alternativforsverige.se/ekonomi/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in