2018-08-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

Nej, det är en mycket kraftfull röst på AfS.
Citera
2018-08-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Hade fler vågat stå upp för sig själva, sitt folk och sitt land så hade blattarna inte vågat kaosa på det sätt dom gör. Det gäller från svenska ungdomar till politiker till polisen.

Vad gäller polisen har vi sett flera exempel på att det inte handlar om någon konflikträdsla, utan politiska direktiv. Det mest klockrena exemplet såhär långt var när de stod helt passiva och lät invandrare kaosa sönder Husby, men när nationalister och fotbollssupportrar senare dök upp för att göra polisens jobb så blev polisen plötsligt väldigt handlingskraftiga och slog hårt mot svenskarna. Kolla och jämför hur polisen beter sig och agerar mot NMR och extremvänstern/invandrare generellt.

Majoriteten av politiker lär vara fega, men likaså karriäristiska och likgiltiga inför Sveriges problem.
Citera
2018-08-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tack för det förtydligandet. Så hur många räknar AfS med att utvisa totalt, och hur många av dessa är idag svenska medborgare?

Hur många medborgarskap som delats ut på bedrägliga grunder tycker du ska få behållas?
Citera
2018-08-31, 09:15
Medlem
Citat:
Välskrivna svar på min fråga, tack! Själv tror jag nog, trots era valid points att det är en bortkastad röst. Det var inte heller min avsikt att skaka av ett redan avhandlat ämne i tråden...

Men...
Ponera att AFS skulle få 4%, det är 4% som förmodligen(garanterat?) hade gjort SD till störst parti vilket i sin tur hade lett till större slagkraft (tror jag) och ett jäkla hallå i MSM och riksdagen.

Vore det inte bättre att låta SD visa vad de går för, "på riktigt" och rösta in AFS till nästa val, beroende på SD:s agerande under kommande 4 år? (sista frågan är väl egentligen redan besvarad av er...)

Att sd äns överväger att eventuellt kunna tänka sig sammarbeta med centerpartiet och Annie får mig att inte rösta på dem och istället afs. De kommer aldrig vara på sds villkor utan om sd säger invandringsstop och centerpartiet kvotflyktingar så skulle sd vara nöjda istället för att aldrig ge sig och kämpa för återvandringen. Men nu skulle centerpartiet aldrig äns acceptera kvotflyktingar men du förstår exemplet, inse att afs behövs i riksdagen för att ifall försöka få Sverige på rätt väg igen.
Citera
2018-08-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Oj, ursäkta mig. Måste glömt att räkna på 85%. Så cirka 254k röster då för 4%?

Jo, jag vet om att partistöd och gratis valsedlar distribueras vid olika procent men SD är otroligt nära på att bli Sveriges största parti och göra skillnad på riktigt. Detta är vad man arbetat för sedan man kom in 2010, varför bryta trenden?

Jag håller inte med SD i allt och respekterar er som säger att man börjar anpassa sig till etablissemanget eller att man blivit mesiga - även om jag inte håller med till fullo.

Frågan är om Sverige har tid att vänta? SD kan antingen bli störst eller precis missa denna chans med de som röstar på AFS istället. Blir SD störst så är chansen stor att Moderaterna tar stöd utav SD, oavsett vad Ulf säger i intervjuer. Och i så fall kommer det bli en överenskommelse i migrationspolitiken för de nästkommande fyra åren.

Man kan debattera detta hur mycket som helst givetvis.. men att AFS har stöd av 254k människor i Sverige har jag svårt att se och argumentet att 1% 2% ger olika former av stöd är tyvärr inte tillräckligt för mig att rösta på Alternativ för Sverige. Inte när SD är så otroligt nära på att få vara med i leken eller i alla fall ha mandat att fälla olika direkt avgörande voteringar för Sveriges framtid.

Om AFS får 70k, 90k eller tom 140k i röster är det ingen som kommer uppmärksamma det ändå. Bara kolla på SD 2006. Ingen som brydde sig ett skit.

Det har ingen praktiskt betydelse om SD blir största parti. Visst blir det en fin fjäder i hatten för Åkesson att vara den som bröt sossarnas dominans men vare sig SD får 20 eller 25% gör ingen skillnad, SD kommer bli vågmästare men fortfarande vara utfryst av de övriga partierna. Och det hjälper inte att önskedrömma om att Kristersson och EBT skulle ändra sig.

Däremot skulle det betyda mycket att få in ytterligare ett invandringskritiskt parti som kan driva utvecklingen framåt. Kasselstrand och Åkesson mot övriga skulle ge en helt annan kraft i debatterna och i riksdagen än en ensam, trött och utmobbad Åkesson.
Citera
2018-08-31, 09:16
Medlem
Citat:
Vore det inte bättre att låta SD visa vad de går för, "på riktigt" och rösta in AFS till nästa val, beroende på SD:s agerande under kommande 4 år? (sista frågan är väl egentligen redan besvarad av er...)

Du förstår väl att detta argument kommer att användas minst lika mycket inför nästa val, då de ska försöka bli ett 40 procentparti? Om det är något gyllene tillfälle att få in AfS är det väl nu? Men allt bottnar i att SD inte står för den politik som jag själv står för, så vad har jag för intresse om de blir störst? Jag har sett mer än tillräckligt av SDs åtta år i riksdagen, och jag är inte imponerad. Det minsta man kan begära är tydlig signalpolitik och retorik, men ingenting. Istället lade deras migrationspolitiska talesperson en motion om att kraftigt öka kvotflyktinginvandringen, och gissa vad? Det gick igenom i riksdagen. SD är dessutom HELT likgiltiga inför de etniska svenskarnas existens, vilket Åkesson har sagt tydligt flera gånger. Varför ska jag rösta på SD? Ärligt talat? Svara mig på den frågan.

AfS vill ha en kraftig återvandring och saknar integrations/assimilationspolitik.
SD har ingen aktiv återvandringspolitik och vill tvärtom "försvenska" så många invandrare som möjligt.

Jag röstar på AfS för att jag vill stoppa invandringen och påbörja en aktiv återvandring. SD är inte trovärdiga i den här frågan alls, då de tog initiativet och ÖKADE kvotflyktinginvandringen.
Senast redigerad av IKN 2018-08-31 kl. 09:21.
Citera
2018-08-31, 09:16
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Oj, ursäkta mig. Måste glömt att räkna på 85%. Så cirka 254k röster då för 4%?

Jo, jag vet om att partistöd och gratis valsedlar distribueras vid olika procent men SD är otroligt nära på att bli Sveriges största parti och göra skillnad på riktigt. Detta är vad man arbetat för sedan man kom in 2010, varför bryta trenden?

Jag håller inte med SD i allt och respekterar er som säger att man börjar anpassa sig till etablissemanget eller att man blivit mesiga - även om jag inte håller med till fullo.

Frågan är om Sverige har tid att vänta? SD kan antingen bli störst eller precis missa denna chans med de som röstar på AFS istället. Blir SD störst så är chansen stor att Moderaterna tar stöd utav SD, oavsett vad Ulf säger i intervjuer. Och i så fall kommer det bli en överenskommelse i migrationspolitiken för de nästkommande fyra åren.

Man kan debattera detta hur mycket som helst givetvis.. men att AFS har stöd av 254k människor i Sverige har jag svårt att se och argumentet att 1% 2% ger olika former av stöd är tyvärr inte tillräckligt för mig att rösta på Alternativ för Sverige. Inte när SD är så otroligt nära på att få vara med i leken eller i alla fall ha mandat att fälla olika direkt avgörande voteringar för Sveriges framtid.

Om AFS får 70k, 90k eller tom 140k i röster är det ingen som kommer uppmärksamma det ändå. Bara kolla på SD 2006. Ingen som brydde sig ett skit.

Vet inte vilken planet du varit på senaste tiden men inget parti kommer samarbeta med SD. Alltså måste SD bli större än båda blocken dvs minst 34% för att få något rejält inflytande på regeringsbildningen.
Citera
2018-08-31, 09:17
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Du förutsätter att 100% går och röstar.

2014 gick det så här:
Röstberättigade, riksdagsvalet, antal
7 330 432
Valdeltagande, riksdagsvalet, andel
85,81%
Valdeltagande, riksdagsvalet, antal
6 290 016
https://www.val.se/valresultat/riksdag-landsting-och-kommun/2014/valresultat.html

vad får du för siffra om du räknar på 85,81%?

Och nej en AfS röst är inte bortkastad, det uppstår olika favörer vid 1% röster och även 2,5%.
Utlagda valsedlar nästa val, högre partistöd, that type of shit. Nu har man inget partistöd alls och som du såg så har man fått luta sig mot donationer och frivilligt arbeta för att driva partiet. Över 1200 aktivister har man (kanske även så många som 1500?).

Det är en SD röst som är bortkastad (för den som står och väljer mellan AfS) då SD är i ingenmansland röstmässigt. De är helt utestängda.
SD behöver AfS rivighet i Riksdagen.
Dessutom har Fi en helt annan politik än AFS, dessutom finns det ett enormt behov av AFS politik, vi har inget behov av Fi, tvärt om så är de skadliga för kvinnor.
Citera
2018-08-31, 09:20
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Välskrivna svar på min fråga, tack! Själv tror jag nog, trots era valid points att det är en bortkastad röst. Det var inte heller min avsikt att skaka av ett redan avhandlat ämne i tråden...

Men...
Ponera att AFS skulle få 4%, det är 4% som förmodligen(garanterat?) hade gjort SD till störst parti vilket i sin tur hade lett till större slagkraft (tror jag) och ett jäkla hallå i MSM och riksdagen.

De flesta av oss kommer rösta SD i Kommun och Landsting.
I Riksdagen blir det AfS. Vi ser det som en Win-win, båda partier tjänar på det, SD stärker sig i kommun och landsting och blåslampan AfS kommer in som kommer skrämma skiten ur Etablissemanget, vidare tror jag SD blir störst även om AfS får 4%.
Du ska inte lita på OU, de är notoriskt urusla. YouGov och Sentio är väl de som då och då verkar pricka rätt, de övriga är urusla. Sossarna ligger på max 20%, Moderaterna är under 20%, SD ligger på minst 25%.

Vi måste bygga upp det här NU, vi har inte tid att vänta i 4 år till, ett så stort AfS som möjligt är vad som behövs. SD är redan utestängda från makten, lyssna på Sjupartiet, de vill inte ha med SD att göra även om de säljer ut all sin politik för att vara till lags till dessa skitpartier som ingår i Sjuklövern.
Med partistöd även om de inte skulle komma in så kan de göra en massa.

Vidare finns det stor chans att det kan bli extraval... det parlamentariska läget är rätt kaotiskt just nu. Det enda vi vet är att Sjupartiet absolut inte vill samarbeta med SD. De kan nog tänkas gå in i en blocköverskridande koalitionsregering för att hålla SD utanför.

Jag säger rösta Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-31, 09:23
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, om det behövs. Det rör ju sig om människor som aldrig bord ha släppts in i Sverige och aldrig borde ha fått medborgarskap. Att så ändå skedde berodde ju på att Sverige redan då styrdes av en folkfientlig regim. Brott som begicks av denna regim måste ju rättas till. Bättre sent än aldrig!

Svenskarna kommer ge AfS inflytande. AfS är som Terminator med erbjudandet "come with me if you want to live". Nu tar vi tillbaka Sverige, följ med oss om ni vill överleva.

SD kommer snart att rasa ihop som det genomruttna fuskbygge det är.

Av de som fick medborgarskap för fyrtio år sedan är många pensionärer idag och är av vit börd. De har gjort rätt för sig då dessa var arbetskraftsinvandrare.

På vad grundar du att de fick medborgarskap på felaktig grund?
Citera
2018-08-31, 09:25
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Men...

SD kommer inte få visa vad de går för. Inte detta val. Alltså kolla varenda intervju med de andra partiledarna (utom möjligen Ebba Busch Thor) de får alltid frågor om de ska samarbeta med SD. De svarar alltid samma sak. "ALDRIG ALDRIG ALDRIG!!"

Givetvis kommer man tvingas ändra sig efter nästa val år 2022 då SD kommer fortsätta växa; det är då SDs valresultat verkligen kan spela roll. Men då funderar du på att rösta på AFS?
Citera
2018-08-31, 09:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hur många medborgarskap som delats ut på bedrägliga grunder tycker du ska få behållas?

Att återkalla medborgarskap som beviljats på falska grunder är något som många länder gör, t.ex. USA. När det handlar om folk som haft medborgarskap i flera decennier sker det dock bara i exceptionella fall, som när nazistiska krigsförbrytare ljugit om sin identitet och fått medborgarskap i USA.

Det AfS vill göra är dock att slänga ut ett stort antal personer som idag är svenska medborgare - oklart hur många - på betydligt lösare grunder, som t.ex. att de inte lärt sig tala svenska tillräckligt bra eller på något sätt anses ligga samhället till last. Detta är utan motsvarighet i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in