Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 08:39
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

Svaret är väl att AFS har nåt slags momentum för tillfället med stort stöd på sociala medier som sprider ordet om valturnén partiet genomför just nu på torg över hela Sverige.

Det finns indikationer på ett stöd mellan 2,5 till strax över 4% i opinionsundersökningar. Ju fler sverigedemokrater som ser resterande torgmöten, desto fler tror jag vågar gå över eller åtminstone stödrösta på AFS i valet den 9 september.

Man ska inte underskatta grupptrycket bland mänskor i gemen. Företrädarna för AFS ser schysta och välordnade ut, för sig bra, och passar inte in på gamla schabloner om hur en ”rasist” ska se ut och vara (media kallar dem oftast högerextremister, precis som åttio- och nittiotalets skins). Det är sådana till synes små skitsaker som kan få Svensson att välja AFS och inte något etablerat parti.
Citera
2018-08-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Ingen kommer att ge Afs inflytande - och det inkluderar SD då dessa hatar Afs-ledare på ett personligt plan.

Tacka f-n för att SD:s toppskikt hatar - och fruktar - AfS dito som är starkare, tuffare, smartare och sprängfyllda av energi.

Tacka f-n för att bl.a de tjocka sossetanterna i övre medelåldern som stått och blängt ilsket på Kasselstrand i några av mötesstäderna inte kommer att ge AfS något inflytande - frivilligt.

Men AfS är som en naturkraft som plöjer fram över landet och kunde antagligen inte bry sig mindre.

Vänta bara till nästa lågkonjunktur som vi vet står för dörren.

Svåra tider skapar hårda människor.

Jag skulle önskat att AfS inte hade behövts alls. Nu tror jag att de är vårt hopp.
Citera
2018-08-31, 08:46
Medlem
Citat:
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

Det är ju något som diskuterats hejvilt i denna tråd men det korta svaret är Ja.

Enligt https://data.val.se/val/val2018/alkon/R/rike/alderkon.html#rostberalkon finns det 7 492 837 röstberättigade människor i Sverige idag. Om vi antar att 85% går och röstar så är det cirka 6 368 911 som kommer lägga sin röst i valet. AFS behöver 4%, vilket är lika med 299 713 röster.

Om man seriöst tror att AFS drar in 300k röster i valet så är man ute och cyklar.

Jag tycker man kör en imponerande turné just nu, men att man når ut och övertygar 300k svenskar är en helt annan sak. FI hade hjälp utav media och nådde endast 200k röster = 3,12%.
Citera
2018-08-31, 08:48
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hur finansieras AFS? Som jag förstår det verkar ju Kasselstrand och Hahne inte jobba 8-17 jobb under valrörelsen i alla fall. Imponerande meriter har de i alla fall med utbildningar och hp poäng.

Swish donatorer?

Om du scrollar lite på deras hemsida så ser du:
Vi har nått tre miljoner! Hjälp oss med nästa delmål!
https://alternativforsverige.se/
I skrivande stund har de fått in: 3 107 842 kr

Och där kan du även klicka på doneraknappen som leder dig till:
https://alternativforsverige.se/donera/
Citera
2018-08-31, 08:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Nej. Tvärtom. Skulle AFS gå rejält dåligt, alltså under 0,5%, kommer vänster falangen inom SD att få vatten på sin kvarn och försöka driva partiet mot mitten. Om man istället förlorat 2,5% till AFS kommer istället högerfalangen inom SD driva på för hårdare migrationspolitik. Säg att även M förlorar 1% till AFS så kan även de tvingas ändra politik.

Det ironiska är att AFS kan påverka mer om man får 3,9% än om man får 4% då ett riksdagsinträde gör det svårare att vinna tillbaka dessa röster för SD och M. Däremot får Kasselstrand en megafon ut i media vilket kan göra det värt det.
Citera
2018-08-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Om du scrollar lite på deras hemsida så ser du:
Vi har nått tre miljoner! Hjälp oss med nästa delmål!
https://alternativforsverige.se/
I skrivande stund har de fått in: 3 107 842 kr

Och där kan du även klicka på doneraknappen som leder dig till:
https://alternativforsverige.se/donera/

Sjukt imponerande. Klart de har råd med sin organisation då. Tack för svaret.
Citera
2018-08-31, 08:53
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Det är ju något som diskuterats hejvilt i denna tråd men det korta svaret är Ja.

Enligt https://data.val.se/val/val2018/alkon/R/rike/alderkon.html#rostberalkon finns det 7 492 837 röstberättigade människor i Sverige idag. Om vi antar att 85% går och röstar så är det cirka 6 368 911 som kommer lägga sin röst i valet. AFS behöver 4%, vilket är lika med 299 713 röster.

Om man seriöst tror att AFS drar in 300k röster i valet så är man ute och cyklar.

Jag tycker man kör en imponerande turné just nu, men att man når ut och övertygar 300k svenskar är en helt annan sak. FI hade hjälp utav media och nådde endast 200k röster = 3,12%.

Du förutsätter att 100% går och röstar.

2014 gick det så här:
Röstberättigade, riksdagsvalet, antal
7 330 432
Valdeltagande, riksdagsvalet, andel
85,81%
Valdeltagande, riksdagsvalet, antal
6 290 016
https://www.val.se/valresultat/riksdag-landsting-och-kommun/2014/valresultat.html

vad får du för siffra om du räknar på 85,81%?

Och nej en AfS röst är inte bortkastad, det uppstår olika favörer vid 1% röster och även 2,5%.
Utlagda valsedlar nästa val, högre partistöd, that type of shit. Nu har man inget partistöd alls och som du såg så har man fått luta sig mot donationer och frivilligt arbeta för att driva partiet. Över 1200 aktivister har man (kanske även så många som 1500?).

Det är en SD röst som är bortkastad (för den som står och väljer mellan AfS) då SD är i ingenmansland röstmässigt. De är helt utestängda.
SD behöver AfS rivighet i Riksdagen.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-08-31 kl. 08:57.
Citera
2018-08-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det är bara för att det krävs grundlagsändring och därför kan inte medborgarskap för de som till exempel går på bidrag inledas förens detta är genomfört. Återvandring kommer fortsätta under kommande år, men eftersom det bara är medborgarskap kvar att se över så kommer takten gå ner då det kräver domstolsprövning.

Detta är de första sex åren, en och en halv mandatperiod. Återvandringen kommer fortsätta även efter dessa sex inledande år. Vad vi ville visa är att det inom en relativt kort tidsperiod går att snabbt häva systemkollapsen av välfärds- och rättsstaten.

Att som många gör ställa frivillig återvandring mot ofrivillig är som att fråga om man ska gå med höger eller vänster fot. Tvångsåtgärder kommer påverka nyttokalkylen för individen när det är dags att "självdeportera". Omvänt kommer goda exempel på återvandring att radikalt sänka acceptansen för utanförskap och bidragsberoende i Sverige.

Det kommer handla om en dynamisk process, inte ett klossigt program att baxa genom riksdagen vid ett tillfälle. En pågående budgivning där det enda AfS måste göra är att existera och ta röster från SD med tufft tal om återvandring, för att SD ska tvingas lyfta en mjukare variant. Vilket i sin tur kommer ta röster från övriga partier. Och när väl M och S lanserar sina varianter, så har vi en ny tvärpolitisk konsensus.

Som jag skrivit så skapade jag en tråd om denna möjliga och önskvärda politiska konkurrens 2013 - men det var först i samband med AfS som något alls hände. NU börjar det så smått röra på sig och t o m KDU positionerar sig.

Här har AfS alltså redan påverkat svensk inrikespolitik, vilket förtjänar att påpekas.
Citera
2018-08-31, 09:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det är bara för att det krävs grundlagsändring och därför kan inte medborgarskap för de som till exempel går på bidrag inledas förens detta är genomfört. Återvandring kommer fortsätta under kommande år, men eftersom det bara är medborgarskap kvar att se över så kommer takten gå ner då det kräver domstolsprövning.

Detta är de första sex åren, en och en halv mandatperiod. Återvandringen kommer fortsätta även efter dessa sex inledande år. Vad vi ville visa är att det inom en relativt kort tidsperiod går att snabbt häva systemkollapsen av välfärds- och rättsstaten.

Tack för det förtydligandet. Så hur många räknar AfS med att utvisa totalt, och hur många av dessa är idag svenska medborgare?
Citera
2018-08-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Du förutsätter att 100% går och röstar.

2014 gick det så här:
Röstberättigade, riksdagsvalet, antal
7 330 432
Valdeltagande, riksdagsvalet, andel
85,81%
Valdeltagande, riksdagsvalet, antal
6 290 016
https://www.val.se/valresultat/riksdag-landsting-och-kommun/2014/valresultat.html

vad får du för siffra om du räknar på 85,81%?

Och nej en AfS röst är inte bortkastad, det uppstår olika favörer vid 1% röster och även 2,5%.
Utlagda valsedlar nästa val, högre partistöd, that type of shit. Nu har man inget partistöd alls och som du såg så har man fått luta sig mot donationer och frivilligt arbeta för att driva partiet. Över 1200 aktivister har man (kanske även så många som 1500?).

Det är en SD röst som är bortkastad (för den som står och väljer mellan AfS) då SD är i ingenmansland röstmässigt. De är helt utestängda.
SD behöver AfS rivighet i Riksdagen.

Oj, ursäkta mig. Måste glömt att räkna på 85%. Så cirka 254k röster då för 4%?

Jo, jag vet om att partistöd och gratis valsedlar distribueras vid olika procent men SD är otroligt nära på att bli Sveriges största parti och göra skillnad på riktigt. Detta är vad man arbetat för sedan man kom in 2010, varför bryta trenden?

Jag håller inte med SD i allt och respekterar er som säger att man börjar anpassa sig till etablissemanget eller att man blivit mesiga - även om jag inte håller med till fullo.

Frågan är om Sverige har tid att vänta? SD kan antingen bli störst eller precis missa denna chans med de som röstar på AFS istället. Blir SD störst så är chansen stor att Moderaterna tar stöd utav SD, oavsett vad Ulf säger i intervjuer. Och i så fall kommer det bli en överenskommelse i migrationspolitiken för de nästkommande fyra åren.

Man kan debattera detta hur mycket som helst givetvis.. men att AFS har stöd av 254k människor i Sverige har jag svårt att se och argumentet att 1% 2% ger olika former av stöd är tyvärr inte tillräckligt för mig att rösta på Alternativ för Sverige. Inte när SD är så otroligt nära på att få vara med i leken eller i alla fall ha mandat att fälla olika direkt avgörande voteringar för Sveriges framtid.

Om AFS får 70k, 90k eller tom 140k i röster är det ingen som kommer uppmärksamma det ändå. Bara kolla på SD 2006. Ingen som brydde sig ett skit.
Citera
2018-08-31, 09:06
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Välskrivna svar på min fråga, tack! Själv tror jag nog, trots era valid points att det är en bortkastad röst. Det var inte heller min avsikt att skaka av ett redan avhandlat ämne i tråden...

Men...
Ponera att AFS skulle få 4%, det är 4% som förmodligen(garanterat?) hade gjort SD till störst parti vilket i sin tur hade lett till större slagkraft (tror jag) och ett jäkla hallå i MSM och riksdagen.

Vore det inte bättre att låta SD visa vad de går för, "på riktigt" och rösta in AFS till nästa val, beroende på SD:s agerande under kommande 4 år? (sista frågan är väl egentligen redan besvarad av er...)
Citera
2018-08-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Ska man återkalla medborgarskap som gavs för 40 år sedan?

Ja, om det behövs. Det rör ju sig om människor som aldrig bord ha släppts in i Sverige och aldrig borde ha fått medborgarskap. Att så ändå skedde berodde ju på att Sverige redan då styrdes av en folkfientlig regim. Brott som begicks av denna regim måste ju rättas till. Bättre sent än aldrig!

Citat:
Ingen kommer att ge Afs inflytande - och det inkluderar SD då dessa hatar Afs-ledare på ett personligt plan.

Svenskarna kommer ge AfS inflytande. AfS är som Terminator med erbjudandet "come with me if you want to live". Nu tar vi tillbaka Sverige, följ med oss om ni vill överleva.

SD kommer snart att rasa ihop som det genomruttna fuskbygge det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in