2018-08-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det troligt att LW inte tog några casher på en hel vecka mellan 25-26/3 - 2/4 eftersom hon inte loggat något för denna period?
Spontant känner jag att hon inte skulle klarat av ett så långt uppehåll i sin hobby.

Jag kan inte svara på hur troligt det är men min tanke är att det under denna period sker något i hennes liv. Utöver skadan som fick henne att trappa ner på den mest hysteriska jakten. L bytte hobby flera gånger under sitt liv. Kan geo varit på väg att tappa sin glans? I synnerhet genom det ofrivilliga uppehållet när hon skadade sig men även på grund av att det verkar ha varit rejält tilltrasslat i hennes personliga liv som till stora delar bestod av människor med samma intresse.
Citera
2018-08-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är detta som är problemet för mig. Hens inlägg är generellt allmänt kända eller helt logiska, men skriver det som en sanning, med lite reservation så hen kan backa om det inte stämmer.

Mobilen är ett bra exempel, som jag skrev. Jag hävdade att jag tror starkt att den är hittad, annars skulle dom fortsätta söka. Detta trots Limetime:s dementi. Sedan kom MV och statsfäste detta, att hen vet från utredningen att den är hittad, med lite reservationer.

Det ända riktigt nya som jag kan se (inte hittat i media eller i tråden), som man med sannolikhet kan gissa sig till är hörvittnena. Denna uppgift gör mig konfunderad.

När jag ifrågasatte uppgifterna om att SD ljugit i förhör (som i sig endast utredningen eller SD sfären kan veta) så backade han att det var tidpunkterna som SD tagit fel på (och la in att man lätt kan ta fel på tider).
Jag vet mer om dessa uppgifter kring förhöret och funderar varför inte MV släpper dessa om han har sån insyn. Dessutom så finns det mer indicier som utredningen vet och MV borde kunna skriva om dessa ganska öppet, då halva polishuset i Örebro verkar veta om dessa.

I övrigt är det inget nytt under solen från MV. Men han skriver alla uppgifter som dom kom från utredningen.
Förstår inte varför du "fiskar" och frågar om saker MEN inte delar med dig och diskuterar sånt som du säger dig veta.. Förstår inte logiken i det.
Citera
2018-08-30, 20:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte svara på hur troligt det är men min tanke är att det under denna period sker något i hennes liv. Utöver skadan som fick henne att trappa ner på den mest hysteriska jakten. L bytte hobby flera gånger under sitt liv. Kan geo varit på väg att tappa sin glans? I synnerhet genom det ofrivilliga uppehållet när hon skadade sig men även på grund av att det verkar ha varit rejält tilltrasslat i hennes personliga liv som till stora delar bestod av människor med samma intresse.

Cachade hon inte rätt flitigt efter 2/4?
Det var någon som lade upp hennes loggar i tråden en gång och hon verkade ha geocachat ända fram till sin bortgång, om jag inte missminner mig.
Citera
2018-08-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT, ibland får jag för mig att du har tre olika personligheter p g a dina svängningar i ditt skrivspråk.

Dina senaste uppgifter är verkligen "så mycket mer på SD" och stämmer dessa bevis så lär det bli svårt för MGM att klara sig från åtal.
Håller helt med. Trovärdigheten för en skribent som har ett flertal skrivspråk blir inte 100...
Citera
2018-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Skrivspråk?
Jag har alltid sagt att jag är mer eller mindre ointresserad om SD är GM, det viktiga är att rätt mördaren snarast möjligt sitter bakom lås och bom, oavsett vem det är!
Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM, men det går inte att föra en dialog här om det, ty ”SD är fortfarande skäligen misstänkt för mordet på LW”...
Starka indicier mot en annan.. Enligt vem?
Citera
2018-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Jag svarade väl konkret att det finns i tråden, men att du valt att bortförklara allt... tror du mer på det om jag återupprepar allt igen?
Men snälla nån ..Sluta med detta jävla tramsande att "prata " i gåtor. Varför spela Allan Ballan på sandlådenivå och briljera med "att du vet" när du, av någon anledning, inte har något mer att säga eller diskutera vidare om saken..
Citera
2018-08-30, 20:58
Medlem
Citat:
Vad man tolkar som indicie eller vill avfärda som spekulation är väl upp till var och en. Du har inte tolkningsföreträde i olika frågor.

Jag spekulerar och har teorier i olika GM och händelseförlopp. Dessa har olika indiciekedjor som man kan förankra i dom olika uppgifter som flödar.
Du har bara en - SD är skyldig.
Jag respektera din åsikt och tro. Jag respekterar även andras filosofier, om så det skulle vara UFO, men jag tror inte på det själv.
Du skrev klart och tydligt att det finns indicier..Från vem?
Citera
2018-08-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Cachade hon inte rätt flitigt efter 2/4?
Det var någon som lade upp hennes loggar i tråden en gång och hon verkade ha geocachat ända fram till sin bortgång, om jag inte missminner mig.

Det gjorde hon nog för då var hon väl återställd efter sin skada? Men var det som förr? Med samma människor som hon delat sitt liv med under lång tid och på olika sätt? Jag tror inte det men kan ha fel.
Citera
2018-08-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo det kan nog bli spännande, vem som nitar kräket först. Upplopp och storbråk i Sundsvall )
Vem som helst får komma, man kan betala entré.
Det är med geocacharna det händer.. Nästan så det börjar rycka i benen efter att få börja leta burkar 🤣🤣🤣
Citera
2018-08-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo möjligheten finns förvisso, men bedömer den som väldigt liten. Vi har inte några indikationer på att hon har hetsigt humör och tar till våld, i motsats till SD.
Mera troligt isåfall att hon var med och var den som skrek, men det tror jag inte på heller. Ett skrik i dödsångest är nog bara det...
Ja så kan det ju faktiskt vara.. Hon kan ha fått reda på vad som hänt..tagit sig till mp och sett den döda kroppen och skrikit i panik/rädsla..
Citera
2018-08-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det förklarar också upprördheten när jag postade ett foto
på ett pensinärspar som SD fikade hos den 30/3
och föreslog att polisen skulle fråga dem om LW var med.
Ja vem var det som blev så upprörd?
Citera
2018-08-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Hade HD och SD en öppen relation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in