2018-08-30, 23:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Efter ett par veckors tomgång har nu tråden tagit fart ordentligt. På gott och ont.

Vissa inlägg och påståenden tar jag för sanning.

Ett av de trovärdigaste, enligt min mening, är det som dalaan, ”skrikvittnet” berättat.

Jag tror att det stämmer att hen hörde kvinnoskrik från ”trakten av” FP. (Dock är det svårt att pricka in exakt var ljud kommer ifrån, men tidpunkten är brännande het, och eftersom det sedermera blir en FP så talar allt för att FP är en BP. Eller väldigt nära, tror jag.)

Svartsjuka är det första motivet man får höra om.

Är SD svartsjuk? Vad vet jag?

Är SD GM? Inte vet jag.

Finns det någon annan som hade anledning att vara svartsjuk? En bedragen hustru till exempel? Eller en fd hustru vars fd inte kommit över sin fd hustru?

En del postare har tämligen envist satt HD i rollen som GP. Varför inte? Ju fler gånger jag tänker så, desto rimligare känns det.

Ett tag var ju även MH ”het”. Och varför inte?

Hell has no fury... osv.

Jag tycker att med kvinnlig GP så stämmer skriken bättre.

Två kvinnor kan nog skrika mycket och länge.

Jag undrar om dalaan tror, att de fruktansvärda skriken hen hörde den hemska natten för drygt tre månader sen, skulle kunna komma från två personer. LW och en GP.
Citera
2018-08-30, 23:51
Medlem
Mycket spännanande läsning på tråden idag 🌞. Ser fram mot att ta del av morgondagens kuriosa. Måtte detta brott få en lösning snart och mördaren ett väääldigt långt och torftigt straff.
Citera
2018-08-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så du menar på fullaste allvar att jag hotat dig, eller i din välmening att någon använt mitt konto och hotat dig?

Detta är direkta lögner och förtal som jag anmält och åter kommer anmäla till moderatorn.
Jag har aldrig skickat PM till någon aktivt, annat än svarat på PM skickade till mig. Endast till moderatorn är PM som jag skapat nu sist (en gång innan angående att vi såg vem personen var bakom ett nick och hur man skulle förhålla sig till detta).

Jag ber alla som sett några hot här i tråden, som det nämndes, om mitt nick nämndes på något sätt i dessa.

Jag ber alla här inne, oavsett vilken SD-tros-uppfattning ni har, att inte tro på dessa uppgifter att jag ens skulle ha varit i närheten av att hota någon alls.

Det inlägg som jag har sett i tråden skrevs av den bannlyste men blev snart borttaget av moderator. Där nämdes du både i inlägget och i den citerade delen. Den citerade delen var det (eller ett av dom) hotfulla pm som den bannlyste skickat till en skribent i tråden. Som jag minns det stod det att hotet kom ifrån er båda tillsammans. Om det finns några andra pm med hot vet jag inte men många har skrivit att det inkommit fler än ett. Iom att du är omnämnd som ”medskribent” i det meddelande som lades ut strax innan den bannlyste blev just bannlyst borde du kunna få ta del av det om du ber en moderator. Tänker jag.
I listan över avstängda syns vilken moderator som utfört aktionen.
Senast redigerad av Zymbal 2018-08-30 kl. 23:54. Anledning: Stavfel
Citera
2018-08-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det inlägg som jag har sett i tråden skrevs av den bannlyste men blev snart borttaget av moderator. Där nämdes du både i inlägget och i den citerade delen. Den citerade delen var det (eller ett av dom) hotfulla pm som den bannlyste skickat till en skribent i tråden. Som jag minns det stod det att hotet kom ifrån er båda tillsammans. Om det finns några andra pm med hot vet jag inte men många har skrivit att det inkommit fler än ett. Iom att du är omnämnd som ”medskribent” i det meddelande som lades ut strax innan den bannlyste blev just bannlyst borde du kunna få ta del av det om du ber en moderator. Tänker jag.
I listan över avstängda syns vilken moderator som utfört aktionen.

Moderator
Morfar-52
Citera
2018-08-31, 00:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så du menar på fullaste allvar att jag hotat dig, eller i din välmening att någon använt mitt konto och hotat dig?

Detta är direkta lögner och förtal som jag anmält och åter kommer anmäla till moderatorn.
Jag har aldrig skickat PM till någon aktivt, annat än svarat på PM skickade till mig. Endast till moderatorn är PM som jag skapat nu sist (en gång innan angående att vi såg vem personen var bakom ett nick och hur man skulle förhålla sig till detta).

Jag ber alla som sett några hot här i tråden, som det nämndes, om mitt nick nämndes på något sätt i dessa.

Jag ber alla här inne, oavsett vilken SD-tros-uppfattning ni har, att inte tro på dessa uppgifter att jag ens skulle ha varit i närheten av att hota någon alls.

Jag delar inte ofta din uppfattning, men jag skulle bli uppriktigt förvånad om du varit/är i maskopi med den bannlyste.

(Den bannlyste verkade dock vilka vara i maskopi med dej, men det är ju en helt annan femma!)
Citera
2018-08-31, 00:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Min teori (om det är SD som dödade LW) är att han och LW började träffas igen trots att han och HD kommit överens om att gå vidare och han lovat att inte träffa LW igen. Detta vill de självklart inte visa så de ses i smyg. LW anser sig inte bunden till SD då han inte lämnar HD och försöker ibland gå vidare i livet och träffar/umgås därför även med några andra under denna period. Ibland tjafsar de då SD blir svartsjuk för att LW träffar andra och LW i sin tur blir irriterad för att han inte lämnar HD. När sanningen når HD att SD ännu en gång ljugit och varit otrogen vill hon skiljas. LW har vid det här laget tröttnat på SD:s snack och när han kommer och grinar över att HD skickat efter skilsmässopapprena och att han ska bli varannan-vecko-pappa talar hon om för honom att hon inte vill ha något mer att göra med honom. SD går hem och drar en vals för HD "att den var aldrig inne" och hon går till slut med på att de gör ett sista försök. Samtidigt bedrivs en intensiv sms/messengerkontakt mellan LW och SD där de tjafsar och grälar om allt som hänt. Hon får reda på att SD och HD ska till USA på försoningsresa och hotar då med att HD ska få reda på ALLT. Hon har ju bevis för allt på sin mobil. SD går hem till LW för att tala henne till rätta, det blir bråk och han tar hennes mobil, och går. Hon går/springer efter och utanför FP går allt över styr och handgemäng uppstår. LW skriker och SD försöker tysta henne. Han drar/puttar in henne i buskarna där han i desperation över att hon skriker dödar henne. Han drar henne sedan bakom planket för att hon inte ska synas så väl från gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Efter ett par veckors tomgång har nu tråden tagit fart ordentligt. På gott och ont.

Vissa inlägg och påståenden tar jag för sanning.

Ett av de trovärdigaste, enligt min mening, är det som dalaan, ”skrikvittnet” berättat.

Jag tror att det stämmer att hen hörde kvinnoskrik från ”trakten av” FP. (Dock är det svårt att pricka in exakt var ljud kommer ifrån, men tidpunkten är brännande het, och eftersom det sedermera blir en FP så talar allt för att FP är en BP. Eller väldigt nära, tror jag.)

Svartsjuka är det första motivet man får höra om.

Är SD svartsjuk? Vad vet jag?

Är SD GM? Inte vet jag.

Finns det någon annan som hade anledning att vara svartsjuk? En bedragen hustru till exempel? Eller en fd hustru vars fd inte kommit över sin fd hustru?

En del postare har tämligen envist satt HD i rollen som GP. Varför inte? Ju fler gånger jag tänker så, desto rimligare känns det.

Ett tag var ju även MH ”het”. Och varför inte?

Hell has no fury... osv.

Jag tycker att med kvinnlig GP så stämmer skriken bättre.

Två kvinnor kan nog skrika mycket och länge.

Jag undrar om dalaan tror, att de fruktansvärda skriken hen hörde den hemska natten för drygt tre månader sen, skulle kunna komma från två personer. LW och en GP.

Kan inte annat än instämma Studbakerhog! Ungefär så här har jag pendlat mellan olika GM tråden igenom också. Allt förefaller logiskt om man tittar på det från ett visst håll. Byter man håll ser något annat mer märkligt eller logiskt ut. För mig har ju HD och MH varit de mest givna kandidaterna utifrån vad tråden sagt oss men polisen verkar ju stå fast vid SD och sedan när det kommer fram föga trevliga personbeskrivningar av dennes karaktär så blir ju ens spekulerande onekligen påverkat. Jag instämmer även i teorin om att två kvinnors kamp kan ha pågått längre, mer jämnstarka och det kan ha resulterat i fem minuters skrikande som Dalaan hörde. Inte omöjligt att det var två som skrek. Ni som känner HD och kände LW, vet ni om deras röster var lika? Det skulle ju även ha bäring på hörvittnet som sa sig höra LW och en man prata nerför gatan. I en av mina teorier så var det inte LW och SD utan HD och LW.
Citera
2018-08-31, 00:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, SD skrev väl inte att LW var död. Som jag minns det skrev han ungefär "Hoppas att du har det bra där du är nu Softis".

Kan förklaringen till SD:s formulering (och till LW:s eget sparsamma loggande just de här dagarna kring 30/3) vara så enkel som att hon var bortrest några dagar? Någon som vet?

Ponera att SD de facto har "hittat på" att han och LW var ute på gemensam burkletartur (innefattande 7 loggade cacher), då måste han vara oerhört säker på att hon inte var i någon annans sällskap (barn, ex-make, övriga vänner) den 30/3. Annars skulle ju lögnen avslöjas väldigt enkelt. Frågan är hur han kan vara så säker på att ingen kan sätta emot hans påståenden?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-31 kl. 00:09.
Citera
2018-08-31, 00:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Min teori skrev jag ju i inlägget som du nyss citerade. Det ska ha skett efter LW:s död, men exakt när har jag inte uppfattat riktigt.
Jovisst, men ibland är det svårt att hänga med i vad som är fakta och vad som är ren fiktion i era teorier. Kan du förklara vad i din teori som grundar sig på fakta, och vad som är dina egna antaganden/spekulationer?
Citera
2018-08-31, 00:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jovisst, men ibland är det svårt att hänga med i vad som är fakta och vad som är ren fiktion i era teorier. Kan du förklara vad i din teori som grundar sig på fakta, och vad som är dina egna antaganden/spekulationer?

Teorin utgår från ett scenario som ofta uppstår i relationsbaserade brott under en utredning. Du kan se det som en hypotes när det gäller detta fallet. Men om vi pratar generellt om sådana här utredningar så kan du se själva teorin om "de två lägrenas kamp" som en slutledning gjord av erfarenhet
Citera
2018-08-31, 00:24
Medlem
Har det framkommit om personen som "hittade" LW på FP såg kroppen eller om hen bara förstod att det var något då hunden betedde sig konstigt?
Citera
2018-08-31, 00:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det troligt att LW inte tog några casher på en hel vecka mellan 25-26/3 - 2/4 eftersom hon inte loggat något för denna period?
Spontant känner jag att hon inte skulle klarat av ett så långt uppehåll i sin hobby.

Jo, hon loggade en cache i Kumla den 31/3.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9b2b282-cdd9-4b3c-9735-68478c1d7eb2
Citera
2018-08-31, 00:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Teorin utgår från ett scenario som ofta uppstår i relationsbaserade brott under en utredning. Du kan se det som en hypotes när det gäller detta fallet. Men om vi pratar generellt om sådana här utredningar så kan du se själva teorin om "de två lägrenas kamp" som en slutledning gjord av erfarenhet
Ok. Är du alltså själv som teorins upphovsman psykolog, eller något slags relationsexpert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in