Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 00:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Jag har läst detta på forat flera gånger och kollade på https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html och såg exempelvis att "Partiet de fria" och "PARTIET DE FRIA" räknades som olika partier. Även så "Liberal partiet" och "Liberalpartiet" där endast en särskrivning skiljer dem åt, även "mor" och "MOR", Eparlamentet.nu" och "eparlamentet.nu" särredovisades så jag är inte alls säker på att du har rätt.

Noterar också att Putin vann över Tengil med 3-2.

Fast du hittar inga konstiga stavningsvarianter av de etablerade partierna, så dessa har nog räknats korrekt. Kanske har de inte brytt sig när det gäller trams/mikropartierna eftersom de vet att det inte spelar någon roll.
Citera
2018-08-31, 00:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Försvarssprejer är det generella begreppet och pepparsprej är en underkategori, därför är många försvarssprejer inte lagliga.

Och vad skulle han ha gjort? Sagt åt kaosblatten att vänta ett tag medans han plockar fram sin sprej? Haha, du är så jäkla genomskinlig JustZlatan. Men fortsätt så, du värvar röster åt AfS.

Återigen. ALLA försvarssprayer som säljs i Sverige är lagliga i detta land, men inte i Norge och det var därför som Sara Skyttedal torskade på deras flygplats.

Givetvis får man ha lite perspektiv när det står en gäng kaosblattar några meter ifrån och skriker och protesterar. Då ska man redan ha försvarssprayen i handen och vara beredd på att använda den om det händer någonting.
Citera
2018-08-31, 00:12
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Menar du mitt konstaterande att UG mest innehöll gammal skåpmat, eller att det var tur för AfS att de inte nämndes?

All mediabevakning är positiv. Det finns en anledning till att de inte nämndes vid namn i programmet.
AfS värvar inte röster bland MP,V,FI L eller C utan troligen främst bland avhoppade SD-medlemmar eller uteslutna..? De är rätt många idag.

Var tror du de lägger sin röst? Mattias Karlsson är AfS främsta valarbetare likt de kriminella gängen är SD:s främsta valarbetare utan att de ens de själva vet om detta.
Citera
2018-08-31, 00:12
Citat:
Det där är ju inte sant. Att det plötsligt blev politisk enighet om att minska invandringen berodde på verkligheten, nämligen flyktingkrisen 2015.

SD:s närvaro i riksdagen bidrog snarare till att försena ett sådant beslut eftersom alla de andra partierna tävlade om att smutskasta SD och deras politik.

Om AfS (hypotetiskt) kom in i riksdagen skulle vi mycket väl kunna få en liknande effekt. Allt som AfS föreslår skulle då bli anatema, och omöjligt att stödja för de övriga partierna.
Hade ändå skapat opinion bland befolkningen. Och enligt lex SD så förstärks ju opinionen om man från etablissemangets sida undviker och smutskastar
Citera
2018-08-31, 00:14
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
AfS ligger lite väl före sin tid.
Jag är säker på att återvandring blir normaliserat om 10-15 år och jag gillar hur de talar så härligt klarspråk om allting.
Men väldigt många svenskar skulle nog anse att de är "extrema" (allt som är normalt i andra länder är ju extremt i Sverige).
Vet bara ett fåtal i min omgivning som känner till partiet än så länge.

I år blir det SD, hoppas AfS kan hålla lågan uppe i alla fall.
Folk överskattar mängden tid vi har på oss. Andelen vita väljare i Sverige blir bara mindre och mindre och detta folkutbyte sker i en allt snabbare takt. De ickevita föder inte bara mycket mer barn än oss per person, vita dör också mycket snabbare än ickevita då medelåldern för vita i landet är mycket högre. Väldigt snart finns det inte tillräckligt många vita, som inte är permanent immuna mot röda piller, kvar i landet och när det sker har tåget för återvandring på demokratisk väg gått, FÖR ALLTID. AfS måste bli så stora som möjligt i detta val för att kunna övertyga så många som möjligt om hur brådskande och nödvändigt återvandring är, inför valet 2022. Den som röstar på SD i detta val är inte bara totalt stendum i huvudet, den personen är också en landsförrädare av rang.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-08-31 kl. 00:17.
Citera
2018-08-31, 00:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
En grundlagsändring kräver två riksdagsbeslut med mellanliggande val. Man får utgå ifrån, att majoriten av de "500.000" redan är medborgare. Rent teoretiskt skulle det alltså kunna klubbas igenom i RD 2023, men det är totalt osannolikt med nuvarande politiska karta. Däremot, kanske 2027- förutsatt att AfS får en enorm ökning och kan bilda en majoritetsregering med SD efter valet 2022.

Hur som helst, en storskalig återvandring ligger alltså minst 10 år framåt i tiden.

Nej, enligt AfS egna siffror vill de "bara" slänga ut 88 000 som är svenska medborgare. Den största gruppen som de vill slänga ut (275 000) är flyktingar med PUT eller TUT.
Citera
2018-08-31, 00:20
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Jag har läst detta på forat flera gånger och kollade på https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html och såg exempelvis att "Partiet de fria" och "PARTIET DE FRIA" räknades som olika partier. Även så "Liberal partiet" och "Liberalpartiet" där endast en särskrivning skiljer dem åt, även "mor" och "MOR", Eparlamentet.nu" och "eparlamentet.nu" särredovisades så jag är inte alls säker på att du har rätt.

Noterar också att Putin vann över Tengil med 3-2.

Detta är välkänt bland människor som stödjer mindre partier som anses mer eller mindre kontroversiella varför man kan börja undra över varför robotgura sprider en direkt lögn som skulle skada partiet allvarligt.

Alternativ för Sverige är det som gäller och inget annat vid skrivna röster.
Citera
2018-08-31, 00:20
Skillnaden mellan SD och AfS är att AfS är ärliga. AfS kommer aldrig vika ner sig för att bli bekräftade, den känslan är helt klar. Kommer AfS in i riksdagen så kör man på med sitt och skiter i alla andra. Detta älskar jag. Man bryr sig inte om att fjäska för att behålla ekonomiska förmåner eller liknande, som SD, utan AfS är äkta politiker. Även om man inte kommer in kör man likväl på med samma politik.

Är så förbannat trött på alla kappvändarpartier och SD, sitter bara där för sitt jävla arvode. Åkesson då, raka motsatsen till Kasselstrand. Kissar på sig så fort någon i en kommunförening säger något ”olämpligt”. Kasselstrand har energi och ryter ifrån till journalister. SD har inga balls kvar, det blir AfS för mig.

Resterande sjuklöver är än värre, en jävla dynghög som inte fattar någonting.
Citera
2018-08-31, 00:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Njae, problemet är att bevisa att de utdelats på falska premisser. Jag har tagit upp denna högst relevanta fråga i AfS huvudtråd, och föreslår att vi fortsätter diskussionen där.

Detta skall väl rimligen vara Återvandringsverkets uppgift, eller någon annan snarlik myndighet vars uppgift det blir att (efter en retroaktiv lagändring) återpröva de medborgarskap som utdelats sedan t.ex. år 2000. Tanken att det rent rättsligt eller juridiskt skulle vara omöjligt att genomföra AfS:s reformer avseende återvandring och medborgarskap är helt fel.
Citera
2018-08-31, 00:26
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Det där är ju inte sant. Att det plötsligt blev politisk enighet om att minska invandringen berodde på verkligheten, nämligen flyktingkrisen 2015.

SD:s närvaro i riksdagen bidrog snarare till att försena ett sådant beslut eftersom alla de andra partierna tävlade om att smutskasta SD och deras politik.

Om AfS (hypotetiskt) kom in i riksdagen skulle vi mycket väl kunna få en liknande effekt. Allt som AfS föreslår skulle då bli anatema, och omöjligt att stödja för de övriga partierna.
Sedan var det ju den där lilla detaljen att den där enigheten om att minska invandringen i praktiken innebar att gå tillbaka till det som var rekordnivåer innan flyktingkrisen 2015. Verkligen ett paradigmskifte. Not.
Citera
2018-08-31, 00:33
Medlem
Citat:
Nej, enligt AfS egna siffror vill de "bara" slänga ut 88 000 som är svenska medborgare. Den största gruppen som de vill slänga ut (275 000) är flyktingar med PUT eller TUT.

Källa?
Citera
2018-08-31, 00:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Sedan var det ju den där lilla detaljen att den där enigheten om att minska invandringen i praktiken innebar att gå tillbaka till det som var rekordnivåer innan flyktingkrisen 2015. Verkligen ett paradigmskifte. Not.

Fast nu jämför jag med vad som skulle ha hänt om man inte infört gränskontroller m.m. utan bara fortsatt med alliansens helt oreglerade invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in