Citat:
Ursprungligen postat av
kolsyratkaffe123
Jag förstår inte riktigt hur ni AFS:are tänker.
Vad tror ni kommer att hända egentligen ifall AFS får 4%?
Vem ska samarbeta med AFS?
Tycker ni på allvar att vi har tid med att bygga upp ett nytt parti ifrån grunden som ingen vill samarbeta med och som typ är en verklig version utav vad alla de andra låtsades som att SD var?
Hur ska AFS få igenom sin politik?
Vill ni inte hellre ha SD som en styrande kraft inom Svensk politik än enbart Alliansen eller de Rödgröna?
Media verkar iaf vara glada över AFS eftersom att AFS kan ta röster ifrån SD.
Det är ju rena drömmen för media och de andra partierna.
Och när jag lyssnar på intervjuer så verkar de vara Svenska versionen utav '' Trumpsters ''.
Gustav sa i en intervju med Expressen att '' ingen skulle vara gladare än jag ifall Trump kom till Sverige ''.
Det säger liksom rätt så mycket.
Sedan grejer som lägre standard för fängelse t ex kan jag hålla med om, men han gick direkt till det extrema och bara handwaveade iväg alla studier som gjorts på att integrera tillbaks kriminella in i samhället igen ( allvarligt talat, kolla runt om i världen i länder där fängelserna är skit. Ser det bättre ut?... Nä, det ser VÄRRE ut och kriminella hamnar mycket oftare tillbaka i kriminaliteten igen när de kommer ut... Det här är väldigt väldokumenterat... ).
Alltså ju mer jag lyssnar på dom ju mer låter de som Svenska Trumpsters och extrem högern ifrån USA.
Jag kan förstå varför de blev utkastade ur SD...
Det kommer aldrig att gå hem i Sverige.
Tror ni att AFS kommer att komma in och sedan så helt plötsligt gör vi bara en total 180 och kastar ut tio till hundratusentals människor ur landet med en nybildad Svensk Gestapo?
Sverige har inte tid med SD, det brinner nu.
Glastaket är sprängt. Allt är möjligt efter Brexit, Trump, Italien, Österrike, Ungern. Merkel kastas snart ut. AfD driver Tyskland och Tyskland driver Sverige.
Macron åker nästa sväng. Sossarna i Spanien fick sin budget nedröstad igår i parlamentet. Blir det omval i Spanien? EU-val nästa år, nationalisterna kommer bli största gruppen. Svenska sossarna kommer dyka ned under 20% i höstens val, Moderaterna 15%. KD åker ut. Kristersson och alla Renfjällskloner åker ut. Väljarna kommer strömma till flankerna. S/M kommer bli småpartier på 2-3 mandatperioder. Vad händer när Saudi och Qatar börjar finansiera europeiska partier?
Makten har lämnat Riksdagsbyggnaden. Riksdagen ska utnyttjas av AfS till att skapa ett jävla oväsen och kalabalik. Precis vad som behövs. Fram med popcornen.