Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 22:52
Medlem
Tjyvass avatar
ETC skriver om AfS:

”Dags att åka hem”-broschyr delas ut av Alternativ för Sverige

Citat:
På Twitter är det flera som har reagerat på de nya foldrar som Alternativ för Sverige har delat ut de senaste dagarna. På omslaget till informationsbladet finns bilden av ett flygplan som lyfter och texten ”Dags att åka hem”. I broschyren finns sedan en jämförelse mellan Alternativ för Sveriges (AfS) politik och SD:s politik.

Citat:
AfS:s partiprogram sammanfattas i broschyren under parollen ”Vi tar sunt förnuft till riksdagen!” blandat med bilder som kan uppfattas som typiskt svenska.

– Den innehåller bilder av hur Sverige en gång har varit, med små lintottar och gamla bilder, säger Carl Melin.

Citat:
Linus Larsson skriver : ”Det spelar dessutom SD rakt i händerna eftersom de kan uppfattas som mindre extrema.” Och Helena Lindsay skriver : ”Men folk går på det. Vi trodde väl aldrig riktigt att SD skulle bli andra största parti? Det är kört. Jag trodde aldrig att det skulle hända i min livstid. Jag hade fel.”

Carl Melin ser broschyren som ett sätt att provocera och locka väljare. Enligt honom har debatt- och åsiktsklimatet hårdnat under en längre period.

– Det är absolut så att gränserna för vad som kan sägas har flyttats, säger han.

https://www.etc.se/inrikes/dags-att-aka-hem-broschyr-delas-ut-av-alternativ-sverige

Bra exempel på varför Alternativ för Sverige behövs, och att de gör nytta.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-07-27 kl. 22:59.
Citera
2018-07-27, 23:25
Medlem
Lisa Nilsson reagerar på Alternativ för Sveriges valfolder:

https://twitter.com/kwidewitt/status/1022844233345052673
Citera
2018-07-28, 01:00
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
ETC skriver om AfS:

”Dags att åka hem”-broschyr delas ut av Alternativ för Sverige

https://www.etc.se/inrikes/dags-att-aka-hem-broschyr-delas-ut-av-alternativ-sverige

Bra exempel på varför Alternativ för Sverige behövs, och att de gör nytta.

Exakt. AfS flyttar gränsen för vad som kan sägas. Det är oerhört centralt för ett bredare uppvaknande. Jag har röstat på SD och följt dem de senaste fyra åren och de har rört sig mot åsiktskorridoren. Samtidigt har övriga världen rört sig bort från den. AfS är en del av denna internationella rörelse som vågar attackera etablissemanget. Det är enormt viktigt att vi nästa mandatperiod får en förskjutning av denna korridor. SD vill och kan inte. AfS vill och kan.
Citera
2018-07-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Jag förstår inte riktigt hur ni AFS:are tänker.
Vad tror ni kommer att hända egentligen ifall AFS får 4%?
Vem ska samarbeta med AFS?
Tycker ni på allvar att vi har tid med att bygga upp ett nytt parti ifrån grunden som ingen vill samarbeta med och som typ är en verklig version utav vad alla de andra låtsades som att SD var?
Hur ska AFS få igenom sin politik?
Vill ni inte hellre ha SD som en styrande kraft inom Svensk politik än enbart Alliansen eller de Rödgröna?

Media verkar iaf vara glada över AFS eftersom att AFS kan ta röster ifrån SD.
Det är ju rena drömmen för media och de andra partierna.
Och när jag lyssnar på intervjuer så verkar de vara Svenska versionen utav '' Trumpsters ''.
Gustav sa i en intervju med Expressen att '' ingen skulle vara gladare än jag ifall Trump kom till Sverige ''.
Det säger liksom rätt så mycket.

Sedan grejer som lägre standard för fängelse t ex kan jag hålla med om, men han gick direkt till det extrema och bara handwaveade iväg alla studier som gjorts på att integrera tillbaks kriminella in i samhället igen ( allvarligt talat, kolla runt om i världen i länder där fängelserna är skit. Ser det bättre ut?... Nä, det ser VÄRRE ut och kriminella hamnar mycket oftare tillbaka i kriminaliteten igen när de kommer ut... Det här är väldigt väldokumenterat... ).

Alltså ju mer jag lyssnar på dom ju mer låter de som Svenska Trumpsters och extrem högern ifrån USA.
Jag kan förstå varför de blev utkastade ur SD...
Det kommer aldrig att gå hem i Sverige.

Tror ni att AFS kommer att komma in och sedan så helt plötsligt gör vi bara en total 180 och kastar ut tio till hundratusentals människor ur landet med en nybildad Svensk Gestapo?

Sverige har inte tid med SD, det brinner nu.

Glastaket är sprängt. Allt är möjligt efter Brexit, Trump, Italien, Österrike, Ungern. Merkel kastas snart ut. AfD driver Tyskland och Tyskland driver Sverige.

Macron åker nästa sväng. Sossarna i Spanien fick sin budget nedröstad igår i parlamentet. Blir det omval i Spanien? EU-val nästa år, nationalisterna kommer bli största gruppen. Svenska sossarna kommer dyka ned under 20% i höstens val, Moderaterna 15%. KD åker ut. Kristersson och alla Renfjällskloner åker ut. Väljarna kommer strömma till flankerna. S/M kommer bli småpartier på 2-3 mandatperioder. Vad händer när Saudi och Qatar börjar finansiera europeiska partier?

Makten har lämnat Riksdagsbyggnaden. Riksdagen ska utnyttjas av AfS till att skapa ett jävla oväsen och kalabalik. Precis vad som behövs. Fram med popcornen.
Citera
2018-07-28, 01:47
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Sverige har inte tid med SD, det brinner nu.

Glastaket är sprängt. Allt är möjligt efter Brexit, Trump, Italien, Österrike, Ungern. Merkel kastas snart ut. AfD driver Tyskland och Tyskland driver Sverige.

Macron åker nästa sväng. Sossarna i Spanien fick sin budget nedröstad igår i parlamentet. Blir det omval i Spanien? EU-val nästa år, nationalisterna kommer bli största gruppen. Svenska sossarna kommer dyka ned under 20% i höstens val, Moderaterna 15%. KD åker ut. Kristersson och alla Renfjällskloner åker ut. Väljarna kommer strömma till flankerna. S/M kommer bli småpartier på 2-3 mandatperioder. Vad händer när Saudi och Qatar börjar finansiera europeiska partier?

Makten har lämnat Riksdagsbyggnaden. Riksdagen ska utnyttjas av AfS till att skapa ett jävla oväsen och kalabalik. Precis vad som behövs. Fram med popcornen.

Exakt. Bra skrivet. Sverige har inte tid med SD. Vi måste direkt konfrontera makthavarna och svenska folket måste vakna. SD som blir mer PK för varje dag försenar uppvaknandet. AfS kan väcka SD till liv igen.
Citera
2018-07-28, 05:00
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
William är en riktig läckerbit btw, skulle inte tackat nej till bit av den stjärten. Xoxo

De får över 4%.
Folk flyr SD. Många lever i förnekelse än.
Men folk börjar fatta att de blivit blåsta.

Synd att jag inte såg ditt inlägg igår!
Då kunde jag ha hälsat William din önskan.
Träffade honom för att hämta lite saker på kanslit.
Kan upplysa dig att han är mkt välbyggd ung man.
Citera
2018-07-28, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Lisa Nilsson reagerar på Alternativ för Sveriges valfolder:

https://twitter.com/kwidewitt/status/1022844233345052673
Hade varit bra om du berättat vilka dessa människor är också.
Lisa Nilsson, vem fan är det?
Jag har ingen koll på svenska profiler.
Citera
2018-07-28, 07:22
Medlem
EugenWs avatar
Någon som vet om "vet ej" ingår i YouGovs kategori "övrigt", eller är det bara partier? Känns väldigt relevant när man diskuterar opinionsläget för AfS.
Citera
2018-07-28, 08:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Hade varit bra om du berättat vilka dessa människor är också.
Lisa Nilsson, vem fan är det?
Jag har ingen koll på svenska profiler.

Mauro Scocco skrev två hitlåtar till henne på 90-talet: Himlen runt hörnet och Varje gång jag ser dig.
Citera
2018-07-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Mauro Scocco skrev två hitlåtar till henne på 90-talet: Himlen runt hörnet och Varje gång jag ser dig.

Hon är precis som alla andra inom "kändiseliten": aningslösa idioter. Må fan ta dem!
Citera
2018-07-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
YouGovs bias har ju diskuterats mycket i denna tråd.
Idag presenterar YouGov en engelsk undersökning ( beställd av the Times) av hur många i UK som vill ha en ny Brexit-omröstning.
https://i.imgur.com/se9jQXo.jpg

(Nu är den förkrossande övervikten 42 mot 40%, enligt YouGov ...)

https://uk.mobile.reuters.com/article/amp/idUKKBN1KH0JC

Nog kan man få intrycket att YouGov har en anti-nationalistisk bias.

Och YouGov är väl det enda OI som presenterat siffror för AfS? "nästan 2%"

Mitt intryck är att YouGov stöder AfS.

Och Kasselstrand har jobbat i ett svenskt företag som köper upp mark och "effektiviserar" jordbruk i Ryssland och Ukraina.

Jag kan inte få det till något annat än att AfS är globalistiska infiltratörer.

Tror du ens själv på denna haltande logik och dessa förhastade slutsatser?
Citera
2018-07-28, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag blev inte så mycket klokare.
Men jag anar att denna Lisa är en användbar idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in