2018-08-30, 14:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lotta uppgav för sjukskrivande samtalsterapeut och läkare att hon var helt orkeslös, inte orkade med något. Hon uppgav också att hon haft en våldsam relation med en man, men att detta nu var avslutat, men att hon var fortfarande så orkeslös.
I verkligheten satt Martin och väntade på henne efter detta besök och de drog såsmåningom iväg för hårdträning på gymmet. Hon hade/skulle bl a köpa anabola av Martin för att "deffa" sin kropp.
Tack för svar men jag undrade VEM uppgiften kommer från om hårdträning på gym. Inte sidnr. eller vilken bilaga.
Uppgiften om anabola går också bra att lämna samma information kring.
Citat:
Ha då i minnet att Lotta och Martin under denna tid också försökte bli gravida, Lotta trodde till och med att hon var det ett kort tag.
Det här kan du vidareutveckla lite mer utifrån ett tidsbegrepp och vilket vittne som uppger informationen. Jag frågar fortfarande inte efter sidnr.
Att hon ville ha barn framkommer med all tydlighet, hon pratar även om att resa till Danmark för den sakens skull.
Citera
2018-08-30, 15:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
[/spoiler]
Tack för svar men jag undrade VEM uppgiften kommer från om hårdträning på gym. Inte sidnr. eller vilken bilaga.
Uppgiften om anabola går också bra att lämna samma information kring.

Det här kan du vidareutveckla lite mer utifrån ett tidsbegrepp och vilket vittne som uppger informationen. Jag frågar fortfarande inte efter sidnr.
Att hon ville ha barn framkommer med all tydlighet, hon pratar även om att resa till Danmark för den sakens skull.

Ja du, svar på dessa frågor kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
När Lotta mördades för drygt två år sedan debatterade vi bl a här, när FUP kom under hösten 2016 var det än mer diskussioner som ytterligare förstärktes efter första domen i TR.
Vi var några som läste på och hade hyffsad uppfattning om fakta - då.
Men åren går, och att läsa in sig på detta gamla fall igen, känns inte meningsfullt.

Lotta är död, Martin sitter och tyvärr har ca 200 andra mord och dråp begåtts i Sverige sedan dess.
Tyvärr presenteras det fortfarande felaktiga uppgifter i media av och till liksom i podcasten.
Men anhöriga kommer inte vinna någon miljon i Europadomstolen.
Trots sina försök att förvrida bilden om bakgrunden och Lottas/Martins agerande.
Citera
2018-08-30, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
När Lotta mördades för drygt två år sedan debatterade vi bl a här, när FUP kom under hösten 2016 var det än mer diskussioner som ytterligare förstärktes efter första domen i TR.
Men åren går, och att läsa in sig på detta gamla fall igen, känns inte meningsfullt.

Lotta är död, Martin sitter och tyvärr har ca 200 andra mord och dråp begåtts i Sverige sedan dess.
Tyvärr presenteras det fortfarande felaktiga uppgifter i media av och till liksom i podcasten.
Trots sina försök att förvrida bilden om bakgrunden och Lottas/Martins agerande.
Ok. Då ska jag fixa med färsk uppdatering men det lär inte ske på stört.
Återkommer till dina uppgifter om sjukskrivning och träning samt när det var hon köpte anabola av honom och vem som sagt vad.

Översänder Martins åsikt i förbifarten med tanke på hur han ser på det som nyss diskuteras och avled efter hovrättsdomen. Den som avled av skadorna och inte cancertumörer.

Efter mordet berättar M i polisbilen till polis PR:
"Han började plötsligt prata om Niklas som han hade haft ihjäl. Martin berättade att han slagit Martin med 4 slag i ansiktet och att han dött av det."
Senast redigerad av develi 2018-08-30 kl. 15:21.
Citera
2018-08-30, 15:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Återkommer till dina uppgifter om sjukskrivning och träning samt när det var hon köpte anabola av honom och vem som sagt vad.

Översänder Martins åsikt i förbifarten med tanke på hur han ser på det som nyss diskuteras och avled efter hovrättsdomen. Den som avled av skadorna och inte cancertumörer.

"Han började plötsligt prata om Niklas som han hade haft ihjäl. Martin berättade att han slagit Martin med 4 slag i ansiktet och att han dött av det."

Jo, det framkom flera gånger i FUP att Martin under gråtmilda tillfällen eller då han ville imponera och skrämma någon, bl a någon läkare, berättade att han tidigare dödat en kille - vid namn Niklas?
Man karlfan hade ingen dom för mord, dråp eller vållande i bagaget.
Citera
2018-08-30, 16:57
Medlem
Citat:

Nej men att månad efter månad, år efter år skriva skit om en mördad kvinna och hennes anhöriga - det känns meningsfullt? Sorry men jag kommer aldrig att förstå din agenda - för mig känns det bara totalt empatilöst. Vad är det du vill uppnå? Tycker du att du kommit längre i dina ansatser, eller? Har din "kampanj" här på Flashback varit lyckad?
Citera
2018-08-30, 17:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
"Patienten berättar att han som 18-åring slagit ihjäl en annan person. Suttit i fängelse i tre år för detta, kommit ut ett halvår sedan begått nya brott och blivit fängslad ånyo fyra år."
Ur FUP, akutjournal beroendeakuten, läkarant.

Sen står det: "Uppger att han mördat två personer" den 1 juni.
Han verkar röra något med ålder och domar men det händer väl så lätt när det är så många sönderslagna offer med samma övervåld mot huvudet. Han verkar inte ha nåt emot att man pratar om tidigare domslut som mord.

Hur som haver. Det lär väl ha diskuterats i tråden men 2 juni 2016 vill han tydligen bli inlagd för nedtrappning av benso. När han hänvisas vidare till öppenvården så får han ett rejält vredesutbrott Martin Style:

"Pat uppmanar undertecknad att ringa hans övervakare för att höra hur farlig han är. Samt påtalar flera gånger under samtalet att han har dödat människor, suttit inne i 12 år av sitt liv. Kräver på slutet av samtalet att få namn och adress på all vårdpersonal i rummet samt väktarna ute i korridoren. Säger att han och hans bröder ska söka upp undertecknad och övrig vårdpersonal utanför sjukhuset. Säger "Stockholm är inte så stort".

"Bedömning: Således en 33-årig man med mycket hög våldsrisk (..)" undertecknad bedömer pat ej vara LPT-mässig."

"Åtgärd: Pat hänvisas till RPÖV för poliklinisk uttrappning av bensodiazepiner, vilket pat avböjer. Erbjuder även att få med Zyprexa hem för att lugna ner sig. Avböjer även det."

Han tolkas vara ute efter benso och inte paranoid när han "påtalar en tidigare känsla av att någon gömt sig i garderoben" samt beskrivs i inledningen under psykiskt status bl.a som "lite lätt uppvarvad kopplat till ADHD-diagnos" samt "påtalar våld mot andra".

Jahapp. Vad krävs för inläggning? Medhavd motorsåg?

Han var för farlig för psykakuterna. Och han var bedömd av Kriminalvården innan villkorlig frigivning som en hög risk för återfall i brott.
Jag skummade lite i går om psykopater och ADHD fanns med även kriminalitet och missbruk, och det bör förvärra läget. Sen är det ju så att han ville ha mer benzo istället för avgiftning så han var många gånger på psykakuten för att manipulera och hota sig till mer mediciner.
Medan han successivt tar ner Lotta och hotar och isolerar henne har han en annan tjej som han grovt misshandlar. ADHD brukar följa med psykopater och missbruk samt kriminalitet. Han är alltså en person som inte ska vistas ute. Han var med på ett avsnitt av tunnelbanan med en annan tjej där han börjar bråka för att han var svartsjuk, och där kan man notera hur sjuk Jonsson är.
Fullblodspsykopat utan minsta lilla över för någon annan än sig själv.

Det här är bullseye.
Citat:
Men vänta.. precis när du har börjat läka och kommit upp på benen, så dyker han upp igen i ditt liv och bedyrar sin totala och innerliga kärlek - med tårar och allting. Han ber om ursäkt för allt han någonsin har gjort mot dig.
Senast redigerad av Moosky 2018-08-30 kl. 17:16.
Citera
2018-08-30, 17:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Citat:
- Själv våldsdömdes Martin Jonsson, 33, redan en månad efter att han blivit straffmyndig.

Det blev starten på en våldsspiral som har fortsatt snurra från Hallonbergens skinnskallegäng på 90-talet fram till döds- misshandeln av 41-åriga Lotta för en vecka sedan.

Ur det långa belastningsregistret växer en bild fram av vilka som faller offer för hans oprovocerade våld - främmande män och kvinnor han ser som sina.
https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/

Det summerar personlighetstypen det fetade. Alltså ingenting har stoppat Martin Jonsson, och det kanske är dags att ta störningar som psykopati på allvar.

Citat:
När Jonsson avtjänade fängelsestraffet kom han i kontakt med Maria som arbetade som kriminalvårdare på Hall-anstalten.

– Han var han inställsam, övertrevlig, charmerande och manipulativ. Jag förstår att tjejer faller för honom när han lägger den sidan till.

Men Maria såg även tecken hos Martin Jonsson som hon upplevde som farliga. Internt slog hon larm om att han inte borde släppas ut från anstalten.

– Jag sa att det går inte att släppa ut honom. Han kommer att ha ihjäl någon. Han är farlig, säger hon.

Protesten var förgäves. Under hösten 2010 frigavs han villkorligt efter att ha avtjänat två tredjedelar av sitt straff. Även den här gången var han villkorligt frigiven.
Citera
2018-08-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det bästa skyddet mot största individer med våldskapital är ju att inte umgås med dem.

Nämen är det? 😉😂 Nu är inte livet svart eller vitt, så att tro att det är så enkelt är bara naivt. Självklart bör människor undvika faror och saker som skadar. Men helt ärligt det allra bästa skyddet är att störda individer som saknar empati bör låsas in för gott för allmänhetens bästa.
Citera
2018-08-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Nämen är det? 😉😂 Nu är inte livet svart eller vitt, så att tro att det är så enkelt är bara naivt. Självklart bör människor undvika faror och saker som skadar. Men helt ärligt det allra bästa skyddet är att störda individer som saknar empati bör låsas in för gott för allmänhetens bästa.

Om nu 99,9% av alla kvinnor klarar av det, hur kan det vara omöjligt för resten av kvinnorna att inte slå följe med dessa våldsverkare?
Citera
2018-08-30, 19:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi

En tänkvärd idee, men tyvärr nog utopisk.
Vem av oss ska avgöra vem som är störd och saknar empati för att låsas in och kasta bort nyckeln?
Psykopatiska drag, som kan variera i grovhetsgrad, är väldigt vanligt bland samhällets framgångsrika och drivna chefer.

Vid en nyligen genomförd intervjuv bland sökande till chefstjänster på Nya Karolinska i Stockholm ställdes frågor kring empati och inkänningsförmåga. De som visade tecken på empati sållades ut. De ansågs inte duga till att hantera personalfrågor. I en del företag är det ett stort plus om chefen kan sparka olönsamma, ofta sjukskrivna anställda. Försäkringskassans handläggare fick bonus när de lyckade neka någon stackare ersättning.

Vi kan inte förbjuda folk med psykopatiska drag eller sätta dem i läger med taggtråd. Det fungerar inte. Det är väldigt mycket enklare att man själv undviker individer som skadar och får en att må dåligt. Som allt annat som är ohälsosamt eller farligt - äta flugsvamp, ge sig ut på svag is eller dricka bensin.
Vi kunde inte låsa in Martin innan han begick ett nytt brott, rensa skogen på flugsvamp, inhägna alla vattendrag eller förbjuda bensinmackar för att någon som Lotta inte begrep bättre.
Som tur är hade de flesta andra kvinnor inte satt sig i Lottas sits och lierat sig och framtidsplanerat med Martin, utan har bättre förnuft och förstånd.
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-30 kl. 20:04.
Citera
2018-08-30, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han var för farlig för psykakuterna. Och han var bedömd av Kriminalvården innan villkorlig frigivning som en hög risk för återfall i brott.Jag skummade lite i går om psykopater och ADHD fanns med även kriminalitet och missbruk, och det bör förvärra läget. Sen är det ju så att han ville ha mer benzo istället för avgiftning så han var många gånger på psykakuten för att manipulera och hota sig till mer mediciner.
Jo tack, jag vet vad dessa suktar efter...
Han är för farlig för utbildad personal - hur farlig är han då inte för omgivningen.
Fortsättningsvis är ordvalet i journalen fullständigt motsägelsefullt:
"lite lätt uppvarvad kopplat till ADHD-diagnos" versus hans aktuella hot på plats samt "en 33-årig man med mycket hög våldsrisk".
... med den bakgrunden.
Citat:
Medan han successivt tar ner Lotta och hotar och isolerar henne har han en annan tjej som han grovt misshandlar. ADHD brukar följa med psykopater och missbruk samt kriminalitet. Han är alltså en person som inte ska vistas ute. Han var med på ett avsnitt av tunnelbanan med en annan tjej där han börjar bråka för att han var svartsjuk, och där kan man notera hur sjuk Jonsson är.
Fullblodspsykopat utan minsta lilla över för någon annan än sig själv.

Det här är bullseye.
Citat:
Men vänta.. precis när du har börjat läka och kommit upp på benen, så dyker han upp igen i ditt liv och bedyrar sin totala och innerliga kärlek - med tårar och allting. Han ber om ursäkt för allt han någonsin har gjort mot dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Citat:
När Jonsson avtjänade fängelsestraffet kom han i kontakt med Maria som arbetade som kriminalvårdare på Hall-anstalten.

– Han var han inställsam, övertrevlig, charmerande och manipulativ. Jag förstår att tjejer faller för honom när han lägger den sidan till.
https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/
Det summerar personlighetstypen det fetade. Alltså ingenting har stoppat Martin Jonsson, och det kanske är dags att ta störningar som psykopati på allvar.
I högsta grad, ja.

Det är bulls eye, man ser samma sak via Angelica som Lotta. En förstående, ångerfull, ursäktande, flowers and candy Martin. Invävd med en offerroll om en taskig barndom och skyller på droger.
Det är växlingen mellan Dr Jekyll och Mr Hyde per se. Handen som omväxlande smeker och slår.
Saken är den att en psykopat inte ens besitter förmåga till ånger och agerar alltid i egenvinning. ALLTID.
Det är krokodiltårar, det är endast tårar av självömkan eller frampressat via ett planerat skådespel.
De vet precis när de riskerar tappa mark och sätter in charmoffensiven.
Responderar inte kvinnan så kommer återigen en hotbild:
Jag ska döda din hund, jag ska slå ihjäl dig. Jag ska gå efter din familj, jag ska ringa din chef så du förlorar både anseende och jobb.
Jag ska sprida rykten om att du är en jävla knarkande översexuell och otrogen hora. Om du anmäler mig och jag åker in så har jag en bekantskapskrets som utför jobbet åt mig. Du kommer ändå aldrig få ro vad du än företar dig.
Denna växling, ihop med vad som kallas gaslighting är extremt destruktiv och skapar total förvirring.

Ju mer han slår eller beter sig som ett svin så säger både förnuft och Bror Duktig som inte begriper vad psykopatiprcessen innebär att vederbörande är dum i huvudet som inte går.
Kvinnan lever i ett mellantillstånd, ett vaacuum och kommer växla mellan de där få stunderna av halmstrå där den där till synes normala mannen hon föll för framträder. Hon hungrar efter normalitet.

Ju längre inne i manipulationsprocessen, ju mer makt som har utövats så har personens mer normala jag helt brutits ner. Det är som att springa i en labyrint och inte hitta ut.
Lotta beskriver förtvivlat sin rädsla gällande en anmälan till målsägandebiträdet. Om han öht döms så är det inte värst långt straff, samt de sedvanliga avdragen.
Det bidde en tummetott gällande olaga hot och/eller misshandel och en ännu mer aggressiv Martin kommer stå på dörren redo att hämnas.
I denna bubbla där det snurrar i skallen på henne skyddar hon högst troligt sin omgivning likaväl eftersom han gång efter annan förmedlat att han ska plocka allt och alla i hennes omgivning.
Hon hoppas därför att han ska ha en naturlig avgång ut ur relationen. Därav blidkar hon honom likaväl.
Hon springer i en enda mörk labyrint varav varenda tanke kommer till en återvändsgränd.
Citera
2018-08-30, 23:20
Medlem
Citat:
Nu har du ”diva59” angripit mig i vart och ett av dina fem senast inlägg i den här tråden.
Flera gånger också påpekat att tråden handlar om mordet på Lotta Rudholm och inget annat, men själv i frustration över att inte få svar släppt topik och övergått enbart till ad hominens.

Tråden handlar inte ett skit om mig, hur många gånger jag postat eller om min utländska stavningsautokorr fungerar bra. Läs in dig på fakta och diskutera topik om du vill delta.

Om vi skulle låta 10.000 personer få bidra med 100kr var till Lottas anhöriga, om de tyckte att Lotta hade handlat helt rätt och förnuftigt och att samhället bär skulden till att hon dödades.
Tror du anhöriga skulle få ihop sin eftertraktade miljon? Det är en retorisk fråga du inte behöver besvara. Det är väldigt osannolikt att det skulle rulla in några pengar alls.

De flesta människor i vårt avlånga land är rimligen tillräckligt förnuftiga om de får tillgång till korrekta fakta, att tycka att Lotta gjorde fel och själv valde fel väg med Martin. Inte tycker sannolikt gemene man heller att Lottas anhöriga ska bli miljonärer för våra skattepengar.
Det är därför det är så viktigt för anhöriga att få ut en annan bild i media - så kanske, kanske den där kittlande miljonen ändå kommer... men det kommer inte att hända.
Förhoppningsvis sätts det då till slut punkt för anhörigas mediamedverkan därefter.

Angripit? Jaha det är såklart en definitionsfråga. Jag tycker att DU ältar och tjatar om brottsoffrets skuld. Det står jag för alla dagar i veckan och det finns inget som kommer ändra min åsikt i den frågan det förstår du nog Du försökte ju tillochmed att få det till att Martin eventuellt inte var skyldig till ett mord innan mordet på Lotta det kunde ju varit cancer som var dödsorsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in