2017-06-01, 00:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lotta Rudholms skador ska granskas på nytt
Lotta Rudholms skador redovisades inte rätt.
Det menar en grupp som driver hennes fall till Justitiekanslern och Europadomstolen. En ny rättsläkare har granskat obduktionen och kommer snart med ett nytt utlåtande.

Ingen reagerade på skadorna
Efter mycket arbete har gruppen nu också fått ut nya journaler som visar att Lotta Rudholm sökte vård hos flera olika läkare för sina misshandelsskador ett halvår före Martin Jonsson dödade henne.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kritiken-martin-jonsson-borde-domts-till-livstids/

Rättsmedicinalverket har dock avslagit begäran från Lottas mamma att få ut obduktionsbilderna, men advokaten överklagar. Ska man mörka ett mordfall på det viset med att neka?
JK; Europadomstolen väntar för fallet Lotta, så se för in i helvete till att släppa bilderna, så den nya rättsläkaren kan granska skadorna för ett utlåtande.
Citera
2017-06-01, 01:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Och det har hänt igen. En till kvinna, den 19-åriga Tove i Hälsingland misshandlades och mördades. Hon var för godtrogen därför lyckades mannen som tidigare misshandlat henne att påverka henne till att förlåta honom och lita på att han aldrig mer gör henne illa. Polisen har mycket jobb med våldsamma män, psykopater.

Du kan inte och bör inte blanda ihop dom här två helt separata fallen som har väldigt lite med varandra att göra förutom att GM i båda fallen råkade vara man, Lotta var dessutom 41 år gammal och borde vid sin förhållandevis höga ålder ha lärt sig att undvika tatuerade fängelsekunder med förkärlek för anabola och kola.

Om kvinnor som Lotta hade lite mer urskiljning när dom väljer partner så skulle det bespara polisen/rättsväsendet/kriminalvården väldigt mycket arbete.

Det här är en illa tåld sanning som bör upprepas åter och återigen tills polletten faller ner hos människor som dig.
Citera
2017-06-07, 12:53
Medlem
http://abfstockholm.se/event/2017/06/ett-ar-lotta-rudholms-dod-hur-stoppar-vi-kvinnovaldet/

Lotta på ABF Sveavägen ikväll, eller hur man nu skall säga ...
Citera
2017-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Rättsläkarens kritik mot Lotta-utredning

En granskning av obduktionen av Lotta Rudholm visar på flera brister, enligt en extern rättsläkare.
Benbrott i halsen borde ha redovisats tydligare, menar granskningen – som öppnar för att Martin Jonsson tog stryptag på Lotta Rudholm innan hon dog.
– Det hade kunnat påverka så att han fick livstid, säger Maria Hallenius Henrysson, generalsekreterare för Socionomer utan gränser.

Citat:
Expressen har varit i kontakt Rättsmedicinalverket som meddelar att man inte kan uttala sig om enskilda fall. Under tisdagseftermiddagen hade man inte heller möjlighet att uttala sig om hur man generellt arbetar med obduktionsprotokoll.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rattslakarens-kritik-mot-lotta-utredning/
Citera
2017-06-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rattslakarens-kritik-mot-lotta-utredning/

Haha, Socionomer utan gränser, tillåt mig skratta. Det skulle inte påverkat straffvärdesbedömningen öht, Socionomer utan koll torde vara det korrekta namnet.
Citera
2017-06-20, 22:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgdvdssn
Haha, Socionomer utan gränser, tillåt mig skratta. Det skulle inte påverkat straffvärdesbedömningen öht, Socionomer utan koll torde vara det korrekta namnet.

Du vet inte ett skit om straffpåföljder, så du kan sluta skratta.

Citat:
Citat:
Framför allt riktar rättsläkaren Ulf Jonsson, på Rättsläkarna i Väst, in sig på att protokollet är för övergripande och inte ger tillräckligt många svar.
Citat:
Skulle sköldbroskets övre horn vara skadat pekar det mot att någon tagit ett grepp runt halsen, enligt rättsläkaren som granskat protokollet.
”Egentligen lämnar man öppet för hur skadorna kan ha uppkommit”, skriver han.

Ulf Jonsson har varit sakkunnig Trippelmordet i Uddevalla
Och i fallet William Petzäll
Senast redigerad av Moosky 2017-06-20 kl. 22:18.
Citera
2017-06-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du vet inte ett skit om straffpåföljder, så du kan sluta skratta.

Ulf Jonsson har varit sakkunnig Trippelmordet i Uddevalla
Och i fallet William Petzäll

Det är du som inte vet ett skit. Naturligtvis skulle den detaljen inte påverka när skadorna i övrigt var så omfattande. Är du själv socionom med dåliga juridiska kunskaper??
Citera
2017-06-20, 23:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgdvdssn
Det är du som inte vet ett skit. Naturligtvis skulle den detaljen inte påverka när skadorna i övrigt var så omfattande.

Det vet du inget om så du kan knappast uttala dig om den saken. Finns det försvårande omständigheter blir straffpåföljden hårdare men det fattar inte en sån som dig. Detaljerna avgör och man ska skriva allt och inte lämna öppningar för frågor då vi har dömt Martin till tidsbestämt för mord. Skratta bäst som skrattar sist.

Vad jag är ska du enbart skita i för det hör inte hit är det uppfattat.
Citera
2017-06-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det vet du inget om så du kan knappast uttala dig om den saken. Finns det försvårande omständigheter blir straffpåföljden hårdare men det fattar inte en sån som dig. Detaljerna avgör och man ska skriva allt och inte lämna öppningar för frågor då vi har dömt Martin till tidsbestämt för mord. Skratta bäst som skrattar sist.

Vad jag är ska du enbart skita i för det hör inte hit är det uppfattat.

Haha, du verkar verkligen vara en socionom, ni har bara 22.5 poäng juridik på socionomprogrammet så spela inte smart. Tönt. Och vadå "vi" har dömt? Var du delaktig?
Citera
2017-06-27, 04:05
Medlem
shorty81s avatar
Citat: Sno
Ibland krävs[/quote]

Jag är med på vad du pratar om det är likadant som om man har en hund som bitter huse så vill man försöka lära honom och förlåta.
Jag är inte 100 på vad du menar på vad som krävs,men om du menar ödet så kan jag då inte hålla med.
Senast redigerad av shorty81 2017-06-27 kl. 04:12.
Citera
2017-06-27, 04:31
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men likaväl som här är det a) droger inblandade b) tidigare våld av en av de MGM mot offret c) föräldrarna hade redan anmält MGM:n - men Tova gick bakom föräldrarnas rygg och träffade den våldsamma MGM ändå.

Vad ska man göra med sådana här tonåringar/vuxna kvinnor som inte förstår sitt egna bästa? Tvångsvårda dem? Omyndigförklara dem?

Menar du att nu kan man dra kortet att ja var ju full, eller jag hade ju ätit så mycket piller så jag förstod inte?.
Citera
2017-06-27, 04:33
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
hej det har stått på diverse nyhetssidor om att martin skulle ha förekommit i programmet tunnelbanan, någon som vet vilket avsnitt det skulle ha varit samt tid på programmet?

Japp det stämmer bra jag åkte samma tåg dom tjafsa redan innan de gick av ,men de va en väldigt liten kille som råka gå in i han då utlöste resten men kille försvann som vinden.
Senast redigerad av shorty81 2017-06-27 kl. 04:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in