2018-08-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det behöver inte ha varit så att LW bara berättade och HD fick en chock över att få veta.

Det kan också vara så att HD hade fått veta det av SD och sedan ville få LW:s förklaring också.

Kan det finnas ännu fler förklaringar? Kan LW ha bestämt sig för att så split mellan makarna D?
Citera
2018-08-30, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag har inte heller sett det hot som postats i den öppna tråden men Fleudhästen om jag minns det rätt hann se det samt någon fler. Det togs dock bort antagligen när postaren ifråga blev avstängd. Men på beskrivningen så lät det hotet som ett av de hot som jag fått se via PM. Maniskt och vidrigt av en människa med bristande empatisk förmåga oavsett om det var skrivet av ett troll eller inte. Alla hot är som jag förstår det polisanmälda och postaren bakom de första bannlyst men hoten fortsätter tydligen. Har dock inte sett detta själv utan bara fått sekundär information om detta. Jag ser allvarligt på detta. Vi får vara försiktiga här och vaksamma i vilka vi interagerar med, hålla oss till reglerna och försöka se till att tråden inte stängs ner då det blivit så otäckt. För hur otäckt det än är så har tråden ett syfte och det vore synd om någon vill att den ska stängas ner och då får sin vilja genom.

Jag har inte heller sett vem som postat ut hoten här i tråden.
Jag har då inte lagt ut dom här.

Bra att även du ringde polisen.
Citera
2018-08-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom kanske kom överens om att inte logga ihop för att dölja för HD?
Så dom skrev olika datum på remsorna och väntade med att logga lite?

Nej men LW loggade dom inte alls, det är inte hon.
Tror du på det där själv? Det har ju skrivits om att LW och SD var riktigt osams, blockat och allt. Dessutom att LW påbörjat nya relationer både här och där.
LW hade ju tom raderat allt om SD på sin presentation på Geo. Skulle hon då plötsligt ha varit med SD en dag på isen, tagit en massa cacher, inte loggat någon av dom och inte heller varit med SD något mer varken före eller efter?

Tycker inte du det låter Madsen dikt om detta?
Citera
2018-08-30, 19:24
Medlem
Citat:
Dom kanske kom överens om att inte logga ihop för att dölja för HD?
Så dom skrev olika datum på remsorna och väntade med att logga lite?

Enligt skribent i tråden så visste ju HD om deras affär och vid det här datumet var ju skilsmässoansökan inlämnad och HD bodde på annan plats. Då är det väl mer troligt att LW ville dölja deras umgänge för någon/några andra?
Citera
2018-08-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej men LW loggade dom inte alls, det är inte hon.
Tror du på det där själv? Det har ju skrivits om att LW och SD var riktigt osams, blockat och allt. Dessutom att LW påbörjat nya relationer både här och där.
LW hade ju tom raderat allt om SD på sin presentation på Geo. Skulle hon då plötsligt ha varit med SD en dag på isen, tagit en massa cacher, inte loggat någon av dom och inte heller varit med SD något mer varken före eller efter?

Tycker inte du det låter Madsen dikt om detta?

Men vi har väl konstaterat att LW inte var osams med SD efter anmälan om misshandel? Det har varit glada groupiebilder under semmelevent och ensamturer någon månad efter misshandeln.
Några i tråden har förklarat det med den 'misshandlade kvinnan syndrom' och det kan jag inget om men finner det ytterst konstigt att du så stenhårt vill tro på att LW inte ville ha kontakt med SD. Hennes egna texter och bilder visar något helt annat.
Det enda skäl jag kan finna just nu till att LW inte loggat årets mars-burkar är att någon inte skulle få veta att hon var med SD. När det kommer till geocacheloggar så var LW ofta tydlig med vem hon var ute med. T ex den där snabba linkaren som var med när benolyckan hände. Har han numera skrivit att han var med henne? Annars tycker jag nog det är mer suspekt.
Citera
2018-08-30, 19:35
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte hon menade att de är jobbiga och krångliga som att de var dåliga. Utan snarare att det är jobbigt att hålla dem undan. Som kvinna är det något man säger att man inte är redo för ett förhållande för att man inte vill såra alla stackars fina män som är intresserade av en.

Det är det som är det jobbiga och krångliga att ha med karlar att göra.
Problemet för vackra kvinnor. Är de sig själva, glada och trevliga,tas det även av renhåriga karlar som en invit, eller i alla fall en flirt. Kanske undermedvetet.
Kan vara därför som vackra kvinnor ibland upplevs som sura och snobbiga. En ofrivillig attityd för att förenkla vardagen. Tråkigt men sant.
Citera
2018-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Hoten jag mottagit har jag oxå anmält även till polisen.
Du har tidigare i dag skrivit att ni är två som vid ngt tillfälle använder ditt konto.

Av välmening kan något barn eller någon annan skriva från ditt konto?
För det kan bara ” inte ” ploppa upp meddelande från dej.

Jag kommer oxå att anmäla alla hot även till polisen.
Va f-n menar du nu???
Ät du seriös? Vad håller du på med???

Lägg korten på bordet och säg när jag har hotat dig eller någon annan, någonsin!

Så du har polisanmält mig? Vad är det för skrämseltaktik du nu försöker.
Klistra in dessa hot från mig här och ta gärna skärmdumpar.
Citera
2018-08-30, 19:40
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt skribent i tråden så visste ju HD om deras affär och vid det här datumet var ju skilsmässoansökan inlämnad och HD bodde på annan plats. Då är det väl mer troligt att LW ville dölja deras umgänge för någon/några andra?
Eller så var LW inte alls med ute på isen. Utan i Stora Mellösa, och fick stöd av fru CO som hon fann stor trygghet i.
Citera
2018-08-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Eller så var LW inte alls med ute på isen. Utan i Stora Mellösa, och fick stöd av fru CO som hon fann stor trygghet i.

Så varför bakdaterar SD loggar och hävdar att han var med henne?
Hon skulle Aldrig ta 7 cacher och sedan inte loggat dom. Nej det är väl inte klarlagt att de var "vänner" våren 2018, snarare är det då de blockar varandra helt och suddar foton, presentationer mm
Citera
2018-08-30, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Hoten jag mottagit har jag oxå anmält även till polisen.
Du har tidigare i dag skrivit att ni är två som vid ngt tillfälle använder ditt konto.

Av välmening kan något barn eller någon annan skriva från ditt konto?
För det kan bara ” inte ” ploppa upp meddelande från dej.

Jag kommer oxå att anmäla alla hot även till polisen.

Citat:
Va f-n menar du nu???
Ät du seriös? Vad håller du på med???

Lägg korten på bordet och säg när jag har hotat dig eller någon annan, någonsin!

Så du har polisanmält mig? Vad är det för skrämseltaktik du nu försöker.
Klistra in dessa hot från mig här och ta gärna skärmdumpar.

Jag klistrar inget, jag frågade dej av välmening om ngn annan skrev från ditt konto.

Alla hot är anmälda
Polisen ser oxå att jag inte klistrar in dom, dom är inga kling och klang.

Se gärna över om ngn har tillgång till ditt konto.
Så kanske det här upphör.

Jag kommer inte besvara fler frågor.

Förlåt för OT

Mitt sista inlägg i tråden
Senast redigerad av Banannn 2018-08-30 kl. 19:58. Anledning: Tillägg av text
Citera
2018-08-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Kan så vara. Fler tänkbara alternativ så vi kan ha ett öppet sinne?
Citera
2018-08-30, 20:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan så vara. Fler tänkbara alternativ så vi kan ha ett öppet sinne?

Är det troligt att LW inte tog några casher på en hel vecka mellan 25-26/3 - 2/4 eftersom hon inte loggat något för denna period?
Spontant känner jag att hon inte skulle klarat av ett så långt uppehåll i sin hobby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in