2018-08-30, 18:36
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det här att SD efterloggat "Nordsjö" cacher med datum 30/3 och skriver att han loggade dem med LW kan inte stämma. Det är säkert någon historia han hittar på för att dölja/ förklara besvärande saker.
Hon har inte loggat dessa, det skulle hon ha gjort på 1,5 månad, galen cachare som hon var.
Ville hon inte att det skulle synas att hon varit med SD hade hon kunnat skriva annat datum och skriva "Så skönt att vara själv på isen idag"

25-26/3 loggade LW i Stockholm, sedan ingen logg förrens 2/4 då i Örebro.

Så varför ljuger SD om det, 30/3 är dessutom en fredag, smet han från jobbet och hon också?
Nej det är en lögn i mina ögon, allt som sagts och hörts är att LW blockat SD och inte ville ha någon kontakt alls med honom.

Ni som inte känner LW, hon hade garanterat loggat dessa cacher om hon hade tagit dom! Ni som känner henne vet att hon skulle gjort det.

Jag tror inte att SD heller satte alla 7 Nordsjöcacharna den 30/3. Det finns inte en chans på kartan att han ska ha hunnit det om man läser kyrk-loggen, julkakor till påsk samt miltals med körning för att serva olika cachar el dyl. Jag tror att Nordsjö-loggen antingen har slumpats att efterloggas till den 30/3; det är uppenbart att läsaren skall förstå att den är bakloggad. Eller att det är viktigt att visa att LW stapplade fram på isarna hela dagen den 30/3. Och därmed inte var t ex tillsammans med SD och de snälla CO-pensionärerna med julkakorna.
Citera
2018-08-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och jag har ifrågasatt om det inte är fel datum han loggat. Han loggade väl 14 (ur minnet) andra cacher, som verkade vara en heldagsutflykt bara dom det datumet.
Händer ofta man loggar fel datum. Sen är servern i USA och alla loggar går in på deras datum (förskjutet 7-10 timmar, minns inte exakt).

Kan du då förklara varför LW inte loggat dessa överhuvudtaget?
Hon har ju loggat andra både före och efter så tidsbrist eller så stämmer inte heller.

Nej min tanke är också att SD försöker skaffa förklaringar på spår av LW på eller hos honom
Citera
2018-08-30, 18:47
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Det var ovanligt renhårigt och ansvarsfullt gjort. Om än en smula våghalsigt. Har själv varit nära insyltad i något liknande, och då var alla eniga om att det självklart var den gifta vänsterprasslaren som hade att axla rollen av informatör till sin lagvigda. LW var ju ogift, om än vän till SD. Det låter lite märkligt att ta det över en fika, men om du säger det så.
Citera
2018-08-30, 18:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Hon har ju loggat andra både före och efter så tidsbrist eller så stämmer inte heller.

Nej min tanke är också att SD försöker skaffa förklaringar på spår av LW på eller hos honom

Tack för att du åter är i tråden! Det är bra att få nya infallsvinklar från någon som var nära LW.

Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att läsa härinne och att du sörjer din vän.
Citera
2018-08-30, 18:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det var ovanligt renhårigt och ansvarsfullt gjort. Om än en smula våghalsigt. Har själv varit nära insyltad i något liknande, och då var alla eniga om att det självklart var den gifta vänsterprasslaren som hade att axla rollen av informatör till sin lagvigda. LW var ju ogift, om än vän till SD. Det låter lite märkligt att ta det över en fika, men om du säger det så.

Det behöver inte ha varit så att LW bara berättade och HD fick en chock över att få veta.

Det kan också vara så att HD hade fått veta det av SD och sedan ville få LW:s förklaring också.
Citera
2018-08-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för att du åter är i tråden! Det är bra att få nya infallsvinklar från någon som var nära LW.

Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att läsa härinne och att du sörjer din vän.

Jag vill som många andra se detta löst och GM bakom lås och bom, haha ja jag är kvar tills något pucko skriver korkade eller elaka saker om LW då sticker jag igen
Citera
2018-08-30, 18:59
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Och jag har ifrågasatt om det inte är fel datum han loggat. Han loggade väl 14 (ur minnet) andra cacher, som verkade vara en heldagsutflykt bara dom det datumet.
Händer ofta man loggar fel datum. Sen är servern i USA och alla loggar går in på deras datum (förskjutet 7-10 timmar, minns inte exakt).
Det där med tidsförskjutningen har jag inte tänkt på.
Det kan betyda att SD inte alls hade tänkt baklogga till den 30/3 då han helt uppenbart var upptagen av annat. Eftersom tävlingsmänniskan LW aldrig hade missat att logga 7 st med brutna ben på knakande isar, så kan det betyda att det är som vi tror, men fel datum. Hjälp mig nu. Blir det den 29:e eller 31:e?
Eller tänker jag fel och bakloggen är korrekt 30/3 och det är kyrkan och julkakorna som daterats fel?
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-30 kl. 19:02. Anledning: fattas ord
Citera
2018-08-30, 19:05
Medlem
Angående HerrTeamDavisdssons loggar.

Alla loggar kommer i den ordning man loggar dom, så loggar någon i efterhand så kommer dom sist. Den sistan innan Nordsjöcacherna ser ut så här:

Jäklar vad privat. Gick med släckt lampa, men sääkert undrade någon. Skönt slippa sparka snö för att hitta något!

En långfredag är ju inte en extra lång fredag, men det går ändå att hinna med massor. Både njuta och slappa i solen, och engagrea sig i barn (en liten stund) och jobba på aktivt med GC. Barnens kaninhoppartävling slutade ovanligt tidigit, så de ville fara ut till mormor och morfar i stugan, och jag vara taxichaffis till Onsbacken där de äldre tog över. Det fannsnågra gröna rackare där att sopa bort och det varhärligt i solen, sedan styrde jag norrut till StMellosa för lite gratis kaffe. Under mer än ett par timmar hann vi klämma ur oss bortåt 150 000 ord var om livet, GC, universum och allting. Fast fru StMellosa hörde vi inte mycket av iofs. Kartan kom fram, och det noterades att jag slarvat med tömningen av södernärke, så det blev en flera timmar lång tur på vägen mot Örebro. GC från starkaste solsken till stakaste månsken. Temperaturen föll från någon plus till ett par minus, men det var torrt och härligt, så kylan kom aldring in riktigt. Sagolikt! Tack för cachen.

Nordsjöloggen där efter ser ut så här:
Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Ni ser att det inte är loggat samtidigt??! Alla cacher har samma nedre beskrivning annars.
Lägg dessutom märke till den släckta lampan, som tyder på sen EM/kväll redan då.
Citera
2018-08-30, 19:07
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det behöver inte ha varit så att LW bara berättade och HD fick en chock över att få veta.

Det kan också vara så att HD hade fått veta det av SD och sedan ville få LW:s förklaring också.
Ja så kan det vara. I det fallet jag hade insyn i blev hustrun sjukskriven i tre månader efter beskedet och en fika med mätressen hade nog varit svårsmält. Men om SD och HD redan hade den vanliga Davidsson AB - relationen som många får när barnen växer upp, så kanske det gick smidigare. Det är så olika.
Citera
2018-08-30, 19:14
Medlem
Citat:

Dom kanske kom överens om att inte logga ihop för att dölja för HD?
Så dom skrev olika datum på remsorna och väntade med att logga lite?
Citera
2018-08-30, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att kolla dina PM kommer inte att ge något, vilket du såklart vet. Hoten är skickade från ett annat konto.
Strategin att förneka all inblandning från det här kontot har ni ju själva presenterat.

Citat:
Ska jag tolka detta uttalande att du med är med på denna falska ryktesspridning?

Och nej, jag vet inte att detta inte går. Tror och hoppas det. Detta är ju en ren databas så det borde vara enkelt att kolla?!
Det visar sig. Jag anmäler alla för falsk ryktesspridning så får moderatorerna ta tag i detta.

Hoten jag mottagit har jag oxå anmält även till polisen.
Du har tidigare i dag skrivit att ni är två som vid ngt tillfälle använder ditt konto.

Av välmening kan något barn eller någon annan skriva från ditt konto?
För det kan bara ” inte ” ploppa upp meddelande från dej.

Jag kommer oxå att anmäla alla hot även till polisen.
Citera
2018-08-30, 19:18
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Det är StMellosa som är på bilden, lätt gjort att fråga dom. Noterbart är att SD inget skriver om LW i denna logg eller de andra han tog samma dag, hon är heller inte med på fotot.
Ok långfredag, ja då jobbar inte alla.
Långfredag 2018 är den 30/3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in