2018-08-28, 11:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Huruvida Dortmund har ett lag för att utmana om Bayern eller inte tvivlar jag starkt på. Att Dortmund ens ska kunna vara tvåa bakom Bayern med så många brister i truppen vittnar mest om hur dåligt Bundesliga faktiskt mår just nu. Ändå ser jag BvB som den självklara tvåan och något snäpp större än alla andra där bakom Bayern. Trots att vi inte har en enda jävla striker och bara verkar sitta och ruva på våra pengar.

Tycker att du lite för pessimistisk du är ju nästan som mig.

Nu är Paco Alcacer i Dortmund för att läkarundersökas vad vet du om honom jag har noll koll?

https://www.bild.de/sport/fussball/fussball/bvb-kurz-vor-verpflichtung-von-paco-alcacer-56914906.bild.html

https://www.transfermarkt.de/freigabe-von-barca-alcacer-in-dortmund-ndash-medizincheck-am-dienstag/view/news/317924
Citera
2018-08-28, 15:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Tycker att du lite för pessimistisk du är ju nästan som mig.

Nu är Paco Alcacer i Dortmund för att läkarundersökas vad vet du om honom jag har noll koll?

https://www.bild.de/sport/fussball/fussball/bvb-kurz-vor-verpflichtung-von-paco-alcacer-56914906.bild.html

https://www.transfermarkt.de/freigabe-von-barca-alcacer-in-dortmund-ndash-medizincheck-am-dienstag/view/news/317924

Var ju väldigt bra i Valencia och sågs väl som den nya nummer 9 för Spaniens landslag. Sen köpte Barcelona honom och karriären tvärdog.

En ny Morata, Negredo eller Immobile typ. Gissar spontant på flopp men blir kanske bra. Det snackas om ett lån va? Isådanafall uselt.
Citera
2018-08-28, 17:56
Medlem
Citat:
Var ju väldigt bra i Valencia och sågs väl som den nya nummer 9 för Spaniens landslag. Sen köpte Barcelona honom och karriären tvärdog.

En ny Morata, Negredo eller Immobile typ. Gissar spontant på flopp men blir kanske bra. Det snackas om ett lån va? Isådanafall uselt.

Han är klappkass. Dortmund klarar sig bättre utan honom.
Citera
2018-08-28, 18:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Lån för 2 miljoner € under 1år sen en köpoption på 26.
Citera
2018-08-28, 20:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Lån för 2 miljoner € under 1år sen en köpoption på 26.

Gissar på att han gör totalt 6-8 mål i ligan och bänkas i vinter/vår någon gång till förmån för Reus, Philip eller någon annan.
Citera
2018-08-28, 21:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Gissar på att han gör totalt 6-8 mål i ligan och bänkas i vinter/vår någon gång till förmån för Reus, Philip eller någon annan.
Helt i linje med tidigare BvB värvningar sedan Lewandowski drog. 😀
Citera
2018-08-28, 21:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Helt i linje med tidigare BvB värvningar sedan Lewandowski drog. 😀

Av anfallare ja. Man säljer väl Pulisic för 1 miljard snart också då. Så tar Sancho hans plats i startelvan. Så slipper ju ledningen köpa spelare.

Jag kanske är negativ men så enormt störande att se en trupp med så otroligt mycket fin talang och faktiskt i mångt och mycket en fin bredd och spets sakna enstaka spelare som hade gjort att man kunnat utmana. För jag tycker Bayern ser betydligt sämre ut än senaste 3-4 åren, men likväl ska ledningen snåla/vägra investera rätt spelar. Att man fortfarande inte värvat ytterbackar är fan helt sinnessjukt.

Dock är jag så enormt lycklig över att Schurrle är borta. Han får gärna göra succé i Fulham. Bara han inte är i Dortmund.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2018-08-28 kl. 21:38.
Citera
2018-08-29, 07:31
Medlem
cyberkalles avatar
Vilken avskedsmatch för Bastin Schweinsteiger igår inför ett fullsatt Allianz.
Både klubb och Basti ville ha ett ordentligt avslut på hans långa karriär i klubben (17år)
En av klubbens största genom alla tider helt klart.
Som i alla dom flesta sagor så blev det ett lyckligt slut, Bastian gjorde Bayerns 4-0 mål när han för dagen spelade för Bayern mot sitt Chicago.
https://www.youtube.com/watch?v=_LM6hrpDw0U
Inte ett ögjävul var torrt.
Citera
2018-08-30, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Tysklands "nya" trupp ser ut så här.
Neuer, ter Stegen
Boateng,Ginter,Hector,Hummels,Kehrer,Kimmich,Schul z,Rüdiger,Süle,Tah
Brandt,Draxler,Goretzka,Gündogan,Havertz,Kroos,Mül ler,Reus,Sané
Petersen,Werner
Citera
2018-08-30, 15:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Tysklands "nya" trupp ser ut så här.
Neuer, ter Stegen
Boateng,Ginter,Hector,Hummels,Kehrer,Kimmich,Schul z,Rüdiger,Süle,Tah
Brandt,Draxler,Goretzka,Gündogan,Havertz,Kroos,Mül ler,Reus,Sané
Petersen,Werner
Ursäkta min negativa inställning men vem fan vill se landslagsfotboll just nu? BL har precis sparkat igång och sedan får vi dras med ett jävla landslagsuppehåll!

Nåja först får vi i alla fall se lite fin fotboll på fredag kväll. Hemma mot BvB var en underbar match förra säsongen. Hoppas på repris i morgon.
Citera
2018-08-30, 16:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ursäkta min negativa inställning men vem fan vill se landslagsfotboll just nu? BL har precis sparkat igång och sedan får vi dras med ett jävla landslagsuppehåll!

Nåja först får vi i alla fall se lite fin fotboll på fredag kväll. Hemma mot BvB var en underbar match förra säsongen. Hoppas på repris i morgon.
Jag håller med till 100% landslagsspel nu känns allt annat än hett.

Lycka till imorgon mina tummar kommer att hålla på Hannover.

Om Bayern får stryk av VfB på lördag så kommer apelsinen gå bananas och jag kommer nog bli häcklad rätt länge. 😂😂
Citera
2018-08-30, 19:49
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund
Atletico
Monaco
Brügge

Dortmund och Atletico vidare

Schalke
L Moskva
Porto