2018-08-26, 22:42
Avslutad
När kan man förvänta sig att matchdagar- och tider faställs för BL-omgångarna i slutet av oktober och november?

Jag åker nämligen till München en helg under den perioden och skulle vilja se en match på plats. BM på Allianz är enligt uppgift konstant slutsålt och mycket svårt att få biljett till.
Men Augsburg ligger ju nära och ska gå bra att åka till över dagen med tåg. Mindre klubb där biljettsituationen antagligen är enklare.
Citera
2018-08-26, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hur gick det för Stuttgart idag har dom kopplat greppet om titeln ännu? 😂
Hehe de torskade mot mainz som sagt mainz måste man beundra liten skitarena liten stad men de är alltid där konstigt nog? Vfb hav och andra har ju kapacitet att tillhöra toppen men de misslyckas det e tjusningen med sporten
Citera
2018-08-27, 06:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Säga vad man vill om Dortmunds 4-1 seger men att vi fortfarande startar med Schmelzer och Pisczsek som ytterbackar efter alla dessa jävla år är ett jävla skämt.
Citera
2018-08-27, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Säga vad man vill om Dortmunds 4-1 seger men att vi fortfarande startar med Schmelzer och Pisczsek som ytterbackar efter alla dessa jävla år är ett jävla skämt.
Jo visst dom två är inga toppspelare men igår så såg Dortmund riktigt stabila ut under stora delar av matchen och föll inte ihop som dom så ofta gjort under dom tidigare säsongerna.
Helt klart en värdig utmanare om titeln.

Fast som du säger så kom mycket av RBLs chanser för att dom inte hänger med längre.
Men att Sokratis lämnat är för mig ett plus.
Citera
2018-08-27, 06:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jo visst dom två är inga toppspelare men igår så såg Dortmund riktigt stabila ut under stora delar av matchen och föll inte ihop som dom så ofta gjort under dom tidigare säsongerna.
Helt klart en värdig utmanare om titeln.

Fast som du säger så kom mycket av RBLs chanser för att dom inte hänger med längre.
Men att Sokratis lämnat är för mig ett plus.

Sokratis var ett skämt sista 2 åren. Att Arsenal ville ha honom tar jag tacksamt emot.

Truppen i grunden har ju mycket potential. Det är ytterbackarna, målvakten och en anfallare som saknar tyngd enligt mig. Piscsek och Schmelzer är båda treplus-bra. Men inte direkt något man tar in i beräkningen till ens fördel när man snackar ligaguld. Samma med Burki. Sen vet jag inte vad ledningen gör angående anfallaren. Fortfarande bitter över att man inte kunde punga ut för Batshuayi. Han hade varit enormt bra för oss. Istället ska man försöka låna in nån jävla anfallare.
Citera
2018-08-27, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sokratis var ett skämt sista 2 åren. Att Arsenal ville ha honom tar jag tacksamt emot.

Truppen i grunden har ju mycket potential. Det är ytterbackarna, målvakten och en anfallare som saknar tyngd enligt mig. Piscsek och Schmelzer är båda treplus-bra. Men inte direkt något man tar in i beräkningen till ens fördel när man snackar ligaguld. Samma med Burki. Sen vet jag inte vad ledningen gör angående anfallaren. Fortfarande bitter över att man inte kunde punga ut för Batshuayi. Han hade varit enormt bra för oss. Istället ska man försöka låna in nån jävla anfallare.

Men Bürki var otroligt bra igår och ni har ju tyvärr även värvat in min favorit från Augsburg Marwin Hitz så på målvaktsidan så har det blivit ljusare.

Ville Batshuayi förlänga eller ville han bort? Hur som helst så ja han hade kunnat göra 20 mål för Dortmund denna säsong kul spelare.
Citera
2018-08-27, 06:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Men Bürki var otroligt bra igår och ni har ju tyvärr även värvat in min favorit från Augsburg Marwin Hitz så på målvaktsidan så har det blivit ljusare.

Ville Batshuayi förlänga eller ville han bort? Hur som helst så ja han hade kunnat göra 20 mål för Dortmund denna säsong kul spelare.

Litar inte på Burki. Han är en kort reflexmålvakt som alltid kommer göra dumma tabbar. Spelar ingen roll att vi har en lika "dålig" på bänken när man borde värvat en bättre förstemålis.

Vet inte vad grejen med Batshuayi var, men han sitter iaf på bänken i Valencia med Santi Mina, Rodrigo och Gameiro som forwardskonkurrenter där.
Citera
2018-08-27, 14:40
Medlem
Apropå sändningsrättigheter för 2. bundesliga så verkar Viasat/Viaplay ha rättigheterna för serien. De sänder Hamburg - Bielefeld idag. Märkligt att de inte har visat svensklaget Union Berlins matcher!
Citera
2018-08-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Smällde väl in en balja i cupen med senast om jag inte har fel.
Både Hedlund och Andersson har inlett säsongen bra. Blir spännande att följa dem i år.
Citera
2018-08-27, 17:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Apropå sändningsrättigheter för 2. bundesliga så verkar Viasat/Viaplay ha rättigheterna för serien. De sänder Hamburg - Bielefeld idag. Märkligt att de inte har visat svensklaget Union Berlins matcher!
De väljer kanske att inte visa eftermiddagsmatcherna i Zweite då de konkurrerar med engelsk fotboll. PL anses ju av vissa som en attraktivare liga än 2. BL (jag håller inte med).

Ska bli intressant att se om HSV kan följa upp med andra raka segern eller om de får problem mot "kompislaget" Bielefeld (de båda lagen har tillsammans med Hannover en supporter-vänskap).
Citera
2018-08-27, 18:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Huruvida Dortmund har ett lag för att utmana om Bayern eller inte tvivlar jag starkt på. Att Dortmund ens ska kunna vara tvåa bakom Bayern med så många brister i truppen vittnar mest om hur dåligt Bundesliga faktiskt mår just nu. Ändå ser jag BvB som den självklara tvåan och något snäpp större än alla andra där bakom Bayern. Trots att vi inte har en enda jävla striker och bara verkar sitta och ruva på våra pengar.
Citera
2018-08-27, 18:56
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
De väljer kanske att inte visa eftermiddagsmatcherna i Zweite då de konkurrerar med engelsk fotboll. PL anses ju av vissa som en attraktivare liga än 2. BL (jag håller inte med).

Ska bli intressant att se om HSV kan följa upp med andra raka segern eller om de får problem mot "kompislaget" Bielefeld (de båda lagen har tillsammans med Hannover en supporter-vänskap).
Det hade varit nice och en fin gest från Viasats sida att lägga Zweite på Viafree. Men det ser ut som de endast kommer sända en bundesliga match på Viafree per månad som de tycks kalla 'månadens match'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in