2018-08-30, 15:56
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Sollentuna är delvis ganska berikat men gediget borgerligt pga många villaområden. Dessutom är det stökigt i närområdet som ungdomarna säkert drabbas av dagligen.

Det stämmer. Sollentuna är ju tyvärr granne med Husby och Kista. Det som är positivt är att E4an fungerar som en barriär mot sjupartiets integrationshaveri där.

Husby står givetvis som ett kraftigt varnande exempel för Sollentunaungdomarna, de vet att det havererat och de känner oro när multikulti sipprar in i Sollentuna.

Blattar som ränner runt i Audis, blattar som beter sig ociviliserat, blattar som är omodernt och infantilt dominanta osv. Detta finns i några få delar av Sollentuna och alla ser det.

Än så länge råder dock bra kontroll i kommunen, tack vare mycket stor del villabebyggelse och mycket små möjligheter att ändra något på det. Jag tackar gudarna för detta och det gör nog våra ungdomar också som lägger rösten på SD.

Man blir stolt och glad över kidsen som tänker själva.
Citera
2018-08-30, 16:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Inte så konstigt då det är gymnasieungdomar och yngre som på närmast håll ser vad invandring gjort med det här landet.
Citera
2018-08-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Inte så konstigt då det är gymnasieungdomar och yngre som på närmast håll ser vad invandring gjort med det här landet.

Det är sant. De har dom i fejset dagligen till skillnad från de flesta multikultiivrarna.
Citera
2018-08-30, 16:33
Medlem
sinewaves avatar
Procentuell fördelning för den som tycker det blir lite tydligare:

Kod:
+-------+--------+---------+
| Parti | Röster | Procent |
| SD    |    160 | 25,36%  |
| M     |    149 | 23,61%  |
| S     |     90 | 14,26%  |
| L     |     82 | 13,00%  |
| C     |     63 | 9,98%   |
| V     |     57 | 9,03%   |
| MP    |     20 | 3,17%   |
| KD    |     10 | 1,58%   |
|       |        |         |
| TOTAL |    631 | 100,00% |
Citera
2018-08-30, 16:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Man ser hur häxjakten efter SD:are började direkt. Flera vänster-brudar som grimarserar och upprört frågar sina stolsgrannar om dom röstat på nazister. Buas görs det också.

Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Tyckte någon skrek "Stoppa rasismen" också på slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
En försmak av hur det blir under valvakan.

Tänk om Sd kunde nå upp mot 26-28% i valet. Fy fan va kul det skulle bli att se. Vuxna kvinnor och män i loppebetna vänstertrasor storgråta i Folkets Hus. På det så skulle Afs få 6-7%. Miljömupparna åker ur. Tror fan löween skulle kunna utlysa landssorg eller nåt annat tramsigt. Fackelmarsch kanske?

Viktigaste statement skulle nog dock vara att Afs kommer in. Det skulle på riktigt ifrågasätta tramsvänstern.

Talades det inte i våras på Aktuellt (eller nåt sånt trams) att Sd "går ner" i skolvalen (hos ungdomarna). Det känns inte direkt så, eller hur överlägsna var dom innan i så fall?
Citera
2018-08-30, 16:54
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Procentuell fördelning för den som tycker det blir lite tydligare:

Kod:
| Parti | Röster | Procent |
| SD    |    160 | 25,36%  |
| M     |    149 | 23,61%  |
| S     |     90 | 14,26%  |
| L     |     82 | 13,00%  |
| C     |     63 | 9,98%   |
| V     |     57 | 9,03%   |
| MP    |     20 | 3,17%   |
| KD    |     10 | 1,58%   |
|       |        |         |
| TOTAL |    631 | 100,00% |

Fy fan vad tråkiga dagens tonåringar är. Man ska vara lite radikal när man är ung (om man inte är totalt ointresserad av politik alltså). SD, V, ja, t om L, KD och MP kan jag köpa (ungdomar är ju så naiva att de tror att partinamnet överensstämmer med partiets ideologi), även om jag hellre hade sett lite identitärer, kommunister, anarkister, libertarianer, kristna fundamentalister och miljöterrorister (synd att de bara fick rösta på riksdagspartier). Hur jävla töntig är man inte om man röstar på M eller S när man är tonåring? Fan, skärp er, kids.
Citera
2018-08-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Tobias Andersson är den skickligaste politiker som Sverige någonsin har haft. Möjligtvis att Carl Bildt var snäppet vassare under hans peak. Är musik för promenad att lyssna på Tobias.

Jag tyckte också att han var väldigt bra. Bäst av dem där.

Skarp och tydlig.

Hans utseende dock är den där klassiska nidbilden av en ung "nasse", det var lite synd.

Men jag spår en bra karriär för honom där han lätt kommer nå toppen.
Citera
2018-08-30, 18:17
Medlem
Om man räknar antalet sittplatser får jag det till 18*24=432 sittplatser alla stolar är inte tagna men om de som står skulle sätta sig skulle det kanske gå jämt ut så ca 430st då. vart kommer resterande röster ifrån då? Det måste varit någon snabbtänkt jävel som dela ut adressen och koden som visades på tavlan för att rösta.

Hur förklaras det extra ca 200 rösterna?
Senast redigerad av winrar. 2018-08-30 kl. 18:34.
Citera
2018-08-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winrar.
Om man räknar antalet sittplatser får jag det till 18*24=432 sittplatser alla stolar är inte tagna men om de som står skulle sätta sig skulle det kanske gå jämt ut så ca 430st då. vart kommer resterande röster ifrån då? Det måste varit någon snabbtänkt jävel som dela ut adressen och koden som visades på tavlan för att rösta.

Bild

Hur förklaras det extra ca 200 rösterna?
Det finns en annan bild av aulan bara två eller tre sidor bakåt.

Edit: Inlägg 124.
Senast redigerad av Martlet 2018-08-30 kl. 18:29.
Citera
2018-08-30, 18:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Ja ja, så kan det gå. På något sätt gissar jag att tiden när resultat av det här slaget renderade obligatoriska temadagar om 30-talet är förbi.

Skulle för övrigt vara intressant om man kunde få resultatet fördelat på kön, men jag förmodar att inga sådana uppgifter angavs vid röstningen.
Citera
2018-08-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det finns en annan bild av aulan bara två eller tre sidor bakåt.

Edit: Inlägg 124.
Du har rätt såg det nu hur många av de extra platserna var dock tagna det är frågan.

Jag tror dock att någon av dessa ungdomar var klipsk nog att dela ut adresser i diverse facebookgrupper tillsammans med koden.
Citera
2018-08-30, 18:40
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Hahaha, älskar det.

Trots lärarnas drillande och elevernas korrekta svar i klassrum/prov ( för att inte få lågt betyg.)

Rektorn har garanterat kallat till krismöte och nu väntar ÄNNU mer propaganda för eleverna.
Hoppas det. Det kommer göra eleverna ännu mer övertygade och öka stödet för SD ytterligare.

Kul film för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in