2018-08-30, 14:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag kan släppa nu släppa denna uppgift, till alla SD-är-skyldig anhängares glädje (eftersom andra har sagt detta till mig nu så riskerar jag inte att outa mig).
SD har pekat ut plats i hans hus var det kan finnas bloddroppar från LW. Han har även förklarat hur dessa kom dit (ja, jag vet det med).
Blodet var inte i trädgården (det var tydligen tekniker under hans häktning, detta vet jag inget om).
Anledningen att jag varit tyst om detta (förutom att outa mig) är att det finns en trovärdig förklaring och jag är helt säker på att mordet skede vid FP.
Självklart är jag inte så blåögd att jag inte tänker tanken att SD har gett detta och en förklaring för att skydda sig. Det jan vara så att han är GM, kommer hem och tvättar sig. Han inser att det kan ha stänkt blodbesudlat vatten på en plats och därför ger polisen en förklaring innan dom hittar det själva.
Jag hänger inte riktigt med. Menar du bara att SD har pekat ut en plats där det skulle kunna finnas blod från LW, eller menar du också att polisen sedan faktiskt fann hennes blod där?
Citera
2018-08-30, 14:43
Medlem
Citat:
Skrivspråk?
Jag har alltid sagt att jag är mer eller mindre ointresserad om SD är GM, det viktiga är att rätt mördaren snarast möjligt sitter bakom lås och bom, oavsett vem det är!
Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM, men det går inte att föra en dialog här om det, ty ”SD är fortfarande skäligen misstänkt för mordet på LW”...

Vilka indicier syftar du på, jag känner inte till någon?
Citera
2018-08-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vilka indicier syftar du på, jag känner inte till någon?
Beror på vilka läsglasögon man använder. Du måste ha filtrerat allt i tråden där det inte står SD är skyldig...
Citera
2018-08-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag hänger inte riktigt med. Menar du bara att SD har pekat ut en plats där det skulle kunna finnas blod från LW, eller menar du också att polisen sedan faktiskt fann hennes blod där?
Jag kontrolllställde frågor när MV skrev att SD ljugit i förhör, om det kan vara nått med blodet.

Jag har mer eller mindre fått bekräftat att det är SD som initialt berättade om dessa uppgifter till polisen. TROR att det var under första förhöret (där han släpptes).

Om polisen kontrollerat detta eller om dom ens hittat nått vet jag inget om.
Citera
2018-08-30, 15:10
Medlem
Citat:
Beror på vilka läsglasögon man använder. Du måste ha filtrerat allt i tråden där det inte står SD är skyldig...

Jag noterar återigen att man inte får svar på en sådan fråga. Slutsatsen är att det inte finns några indicier på någon annan GM, bara teorier och spekulationer.
Citera
2018-08-30, 15:12
Medlem
Citat:
Jag kontrolllställde frågor när MV skrev att SD ljugit i förhör, om det kan vara nått med blodet.

Jag har mer eller mindre fått bekräftat att det är SD som initialt berättade om dessa uppgifter till polisen. TROR att det var under första förhöret (där han släpptes).

Det är ju en oerhört viktigt fråga Draifus ställer, fann dom blod eller inte? Pekade SD ut ställen där det kunde finnas?
Annars blir det bara spekulationer
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-08-30 kl. 15:18.
Citera
2018-08-30, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Citat:
Det är väl en fråga polisen ställer och förväntar ett exakt svar?!
Din tanke var ju att SD säger att dom haft relation nyligen (utan dom haft det) och på så sätt kunna skylla på det om dom hittar nått mot honom?! (SPEKULATION!)
Det vanliga är väl att GM skyller på mensblod när dom haft sex till anledningen att det hittats blod på GM.

Hade han hennes "mensblod" på köksgolvet?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-30 kl. 15:23.
Citera
2018-08-30, 15:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag noterar återigen att man inte får svar på en sådan fråga. Slutsatsen är att det inte finns några indicier på någon annan GM, bara teorier och spekulationer.

Jag tror EGT menar HD.
HD är ju den med mest motiv här.

En högst passande hämnd*:
Döda makens älskarinna och sätt
dit maken för mordet.
Perfekt!

*Boktitel, Elizabeth George
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-30 kl. 15:20.
Citera
2018-08-30, 15:19
Medlem
Citat:
Jag svarade väl konkret att det finns i tråden, men att du valt att bortförklara allt... tror du mer på det om jag återupprepar allt igen?
Citera
2018-08-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hade han hennes "mensblod" på köksgolvet?

Då måste han ha låtit det vara kvar länge för uppgifterna gör ju gällande att de bröt helt 2017.
Hos mig torkar man upp blod, hur är det hos er?

Låter väldigt mycket som en bortförklaring alá Madsen
Citera
2018-08-30, 15:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Då måste han ha låtit det vara kvar länge för uppgifterna gör ju gällande att de bröt helt 2017.
Hos mig torkar man upp blod, hur är det hos er?

Låter väldigt mycket som en bortförklaring alá Madsen

Spelar ingen roll om blod är upptorkat. Man får fram det med Luminol ändå.
Citera
2018-08-30, 15:22
Medlem
Citat:
Jag svarade väl konkret att det finns i tråden, men att du valt att bortförklara allt... tror du mer på det om jag återupprepar allt igen?

Nejdå det räcker med två indicier. Eller en, vadsomhelst förutom spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in