2018-08-30, 13:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns inte att någon annan i tråden har tagit upp detta om att SD och LW haft kontakt mordkvällen innan MV tog upp det?

Kan naturligtvis minnas fel efter så här många sidor.
Vi kan nog förutsätta att du minns rätt.
Citera
2018-08-30, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Aha.. Ja det har jag säkert. Eftersom jag bara gissar. Så höga skrik under flera minuter borde ha hörts av andra i ett så tättbebyggt område. Flera minuter är väldigt lång tid. Eftersom bl a LWG tror att offret har blivit strypt så är det svårt att förstå så långvariga skrik.
En användare menade att det är fysiskt omöjligt att skrika så under en dödskamp och det håller jag med om med min medicinska bakgrund. Däremot kan någon som bevittnar något fasansfullt skrika så.

Men offret skrek väl inte hela tiden under flera minuter. Läs vad Dalaan skrivit. Skriken kom i intervaller...

Och ursäkta om jag har fel, men har GW verkligen sagt att han tror att offret blivit strypt?
Var det inte i den intervju där han pratar allmänt om utifrån sin kriminologiska kunskap om hur det brukar vara i liknande fall?
Citera
2018-08-30, 13:49
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men offret skrek väl inte hela tiden under flera minuter. Läs vad Dalaan skrivit. Skriken kom i intervaller...

Och ursäkta om jag har fel, men har GW verkligen sagt att han tror att offret blivit strypt?
Var det inte i den intervju där han pratar allmänt om utifrån sin kriminologiska kunskap om hur det brukar vara i liknande fall?
Jo det var det. Han visad eockså i ett annat inslag med en docka, hur det kan ha gått till, och det är väldigt allmänt hållet som du säger. Men eftersom dödsorsaken tog så lång tid att finna, så känns knivskärning eller trubbigt våld mot huvudet lite långsökt.
Samt om den gladlynte lite veke SD ska vara gärningsman så ligger väl strypning av frustration nära till hands.
Citera
2018-08-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra du ger tråden nytt liv, du är välkommen.
Det har väl, även om det i tråden tagits som sanning, om jag inte minns fel ens bekräftats att den nu hos NFC befintliga mobilen alls är LWs ?

2018-07-08, 14:29
Moralensväktare|64585007]Enligt min källa är mobilen hittad och är ett av föremålen som nu "genomgår en teknisk undersökning" Och det stämmer som någon nämnde här i tråden. Att efter man hittade mobilen så avslutades

2018-07-08, 14:52
Moralensväktare|64585172]Det kan vara en förklaring "att det skulle kunna vara en annan mobiltelefon" som hittats. Men jag har inte hört någonting om att det skulle varit en annan mobil än LW så då utgår jag från att det är hennes mobil som nu undersöks. Får jag någon annan information så kommer jag delge tråden den.

2018-07-28, 05:09 Moralensväktare|64761373]"Om det är LW mobil eller inte kan jag inte svara på till hundra procent". Då det framkommit uppgifter som påstår att det inte är LW mobil som hittats. Men har fått uppgifter på att en mobil är skickad på analys.

2018-07-28, 05:11 Moralensväktare|64761376]Det är fullt möjligt att man vet om att det är LW mobil eller inte i utredningsgruppen. Men jag kan inte bekräfta att så är fallet då jag "inte har 100% uppgifter på det".
Det är detta som är problemet för mig. Hens inlägg är generellt allmänt kända eller helt logiska, men skriver det som en sanning, med lite reservation så hen kan backa om det inte stämmer.

Mobilen är ett bra exempel, som jag skrev. Jag hävdade att jag tror starkt att den är hittad, annars skulle dom fortsätta söka. Detta trots Limetime:s dementi. Sedan kom MV och statsfäste detta, att hen vet från utredningen att den är hittad, med lite reservationer.

Det ända riktigt nya som jag kan se (inte hittat i media eller i tråden), som man med sannolikhet kan gissa sig till är hörvittnena. Denna uppgift gör mig konfunderad.

När jag ifrågasatte uppgifterna om att SD ljugit i förhör (som i sig endast utredningen eller SD sfären kan veta) så backade han att det var tidpunkterna som SD tagit fel på (och la in att man lätt kan ta fel på tider).
Jag vet mer om dessa uppgifter kring förhöret och funderar varför inte MV släpper dessa om han har sån insyn. Dessutom så finns det mer indicier som utredningen vet och MV borde kunna skriva om dessa ganska öppet, då halva polishuset i Örebro verkar veta om dessa.

I övrigt är det inget nytt under solen från MV. Men han skriver alla uppgifter som dom kom från utredningen.
Citera
2018-08-30, 14:02
Medlem
Jag kan släppa nu släppa denna uppgift, till alla SD-är-skyldig anhängares glädje (eftersom andra har sagt detta till mig nu så riskerar jag inte att outa mig).
SD har pekat ut plats i hans hus var det kan finnas bloddroppar från LW. Han har även förklarat hur dessa kom dit (ja, jag vet det med).
Blodet var inte i trädgården (det var tydligen tekniker under hans häktning, detta vet jag inget om).
Anledningen att jag varit tyst om detta (förutom att outa mig) är att det finns en trovärdig förklaring och jag är helt säker på att mordet skede vid FP.
Självklart är jag inte så blåögd att jag inte tänker tanken att SD har gett detta och en förklaring för att skydda sig. Det jan vara så att han är GM, kommer hem och tvättar sig. Han inser att det kan ha stänkt blodbesudlat vatten på en plats och därför ger polisen en förklaring innan dom hittar det själva.
Citera
2018-08-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag kan släppa nu släppa denna uppgift, till alla SD-är-skyldig anhängares glädje (eftersom andra har sagt detta till mig nu så riskerar jag inte att outa mig).
SD har pekat ut plats i hans hus var det kan finnas bloddroppar från LW. Han har även förklarat hur dessa kom dit (ja, jag vet det med).
Blodet var inte i trädgården (det var tydligen tekniker under hans häktning, detta vet jag inget om).
Anledningen att jag varit tyst om detta (förutom att outa mig) är att det finns en trovärdig förklaring och jag är helt säker på att mordet skede vid FP.
Självklart är jag inte så blåögd att jag inte tänker tanken att SD har gett detta och en förklaring för att skydda sig. Det jan vara så att han är GM, kommer hem och tvättar sig. Han inser att det kan ha stänkt blodbesudlat vatten på en plats och därför ger polisen en förklaring innan dom hittar det själva.

Tack, det skulle vara intressant att veta hur blodet sägs kommit dit, och när.
Hur skulle en trolig förklaring låta? Jag menar, jag har haft åtskilliga dejter hos mig men hittills ingen blodutgjutelse..
Citera
2018-08-30, 14:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

EGT, ibland får jag för mig att du har tre olika personligheter p g a dina svängningar i ditt skrivspråk.

Dina senaste uppgifter är verkligen "så mycket mer på SD" och stämmer dessa bevis så lär det bli svårt för MGM att klara sig från åtal.
Citera
2018-08-30, 14:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT, ibland får jag för mig att du har tre olika personligheter p g a dina svängningar i ditt skrivspråk.

Dina senaste uppgifter är verkligen "så mycket mer på SD" och stämmer dessa bevis så lär det bli svårt för MGM att klara sig från åtal.

Uppenbarligen finns det en väldigt trovärdig förklaring till varför blodet finns där iom att TR bara bedömde honom som skälig misstänkt trots detta.

Det var kanske denna bevisning som åklagaren och TR värderade olika?
Citera
2018-08-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Uppenbarligen finns det en väldigt trovärdig förklaring till varför blodet finns där iom att TR bara bedömde honom som skälig misstänkt trots detta.

Den troligaste förklaringen är väl att SD är mördaren, "väldigt trovärdig förklaring" från en misstänkt mördare.... nu får du väl snart vakna upp och inse att din gulleponke kan vara mördare.
Citera
2018-08-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Skrivspråk?
Jag har alltid sagt att jag är mer eller mindre ointresserad om SD är GM, det viktiga är att rätt mördaren snarast möjligt sitter bakom lås och bom, oavsett vem det är!
Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM, men det går inte att föra en dialog här om det, ty ”SD är fortfarande skäligen misstänkt för mordet på LW”...
Citera
2018-08-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Spot on... (TROR JAG bestämt).
Citera
2018-08-30, 14:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Den troligaste förklaringen är väl att SD är mördaren, "väldigt trovärdig förklaring" från en misstänkt mördare.... nu får du väl snart vakna upp och inse att din gulleponke kan vara mördare.

Nu skriver jag ju om TR:s bedömning här, inte min egen eftersom jag inte ens vet vad förklaringen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in