Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Bra du ger tråden nytt liv, du är välkommen.
Det har väl, även om det i tråden tagits som sanning, om jag inte minns fel ens bekräftats att den nu hos NFC befintliga mobilen alls är LWs ?
2018-07-08, 14:29
Moralensväktare|64585007]Enligt min källa är mobilen hittad och är ett av föremålen som nu "genomgår en teknisk undersökning" Och det stämmer som någon nämnde här i tråden. Att efter man hittade mobilen så avslutades
2018-07-08, 14:52
Moralensväktare|64585172]Det kan vara en förklaring "att det skulle kunna vara en annan mobiltelefon" som hittats. Men jag har inte hört någonting om att det skulle varit en annan mobil än LW så då utgår jag från att det är hennes mobil som nu undersöks. Får jag någon annan information så kommer jag delge tråden den.
2018-07-28, 05:09 Moralensväktare|64761373]"Om det är LW mobil eller inte kan jag inte svara på till hundra procent". Då det framkommit uppgifter som påstår att det inte är LW mobil som hittats. Men har fått uppgifter på att en mobil är skickad på analys.
2018-07-28, 05:11 Moralensväktare|64761376]Det är fullt möjligt att man vet om att det är LW mobil eller inte i utredningsgruppen. Men jag kan inte bekräfta att så är fallet då jag "inte har 100% uppgifter på det".
Det är detta som är problemet för mig. Hens inlägg är generellt allmänt kända eller helt logiska, men skriver det som en sanning, med lite reservation så hen kan backa om det inte stämmer.
Mobilen är ett bra exempel, som jag skrev. Jag hävdade att jag tror starkt att den är hittad, annars skulle dom fortsätta söka. Detta trots Limetime:s dementi. Sedan kom MV och statsfäste detta, att hen vet från utredningen att den är hittad, med lite reservationer.
Det ända riktigt nya som jag kan se (inte hittat i media eller i tråden), som man med sannolikhet kan gissa sig till är hörvittnena. Denna uppgift gör mig konfunderad.
När jag ifrågasatte uppgifterna om att SD ljugit i förhör (som i sig endast utredningen eller SD sfären kan veta) så backade han att det var tidpunkterna som SD tagit fel på (och la in att man lätt kan ta fel på tider).
Jag vet mer om dessa uppgifter kring förhöret och funderar varför inte MV släpper dessa om han har sån insyn. Dessutom så finns det mer indicier som utredningen vet och MV borde kunna skriva om dessa ganska öppet, då halva polishuset i Örebro verkar veta om dessa.
I övrigt är det inget nytt under solen från MV. Men han skriver alla uppgifter som dom kom från utredningen.