2018-08-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Påverkar inte SD överhuvudtaget. Däremot kommer Nordisk alternativhöger att fördubblas innan veckan är slut. Bättre reklam för en politisk organisation har jag inte sett i SVT sedan några FNL-reportage på 70-talet.

Det hoppas vi på!
2018-08-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
För att sådana här program ska påverka opinionen så behövs det något kortfattat, som t.ex. ett citat eller en statistik, som man kan ta från programmet och använda i den politiska debatten.

I förra veckans Uppdrag Granskning var den kortfattade informationen "58% av våldtäktsmännen är födda utanför Europa".

I gårdagens Uppdrag Granskning var den kortfattade informationen.. vad då? "Det finns rasister som stödjer SD i vissa frågor och som tycker om att prata om Skurt."
Men att vissa medlemmar i täten kommer från SD? När man inte kan glömma gammal Nazi anknytning hos SD sen innan Jimmie kom med.
Hoppas du har rätt.
2018-08-30, 12:30
Medlem
Citat:
Påverkar inte SD överhuvudtaget. Däremot kommer Nordisk alternativhöger att fördubblas innan veckan är slut. Bättre reklam för en politisk organisation har jag inte sett i SVT sedan några FNL-reportage på 70-talet.
Ja de unga män som tidigare hade blivit oppositionella pojkrumsliberaler (anarkoliberaler/nyliberaler) vet nu var de ska styra sina ben
2018-08-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Stiger menar du väl?
Näpp! Min gissning har varit 32,6%, men den har reviderats senaste månaderna.
2018-08-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ingenting. Alla dessa har ju blivit uteslutna eller lämnat SD och de talar alla illa om SD. Du menar att när Dulny tycker att SD är för liberalt, för sionistiskt, så går väljare till sjupartiet? Möjligtvis kan SD tappa till mer radikala alternativ.

Jag tänker på de " väletablerade " som står inför det revolutionerande valet att rösta SD. De lär ju vara ganska många enligt tråden. Djursholmare o dyl.
De resonerar nog inte så klokt som du.
Allt beror på orsakerna till att SD blev ett alternativ.
2018-08-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det finns max 10 personer i det här landet som blir lite ängsliga och röstar M istället för SD på grund av UG. Max.
Vi hoppas på det. Om bara media inte fortsätter att tjata. I min lokalradio har man pratat med folk om deras rädsla för nazism som kan smygas in här.
2018-08-30, 12:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vi hoppas på det. Om bara media inte fortsätter att tjata. I min lokalradio har man pratat med folk om deras rädsla för nazism som kan smygas in här.
Man har tjatat om "nazism" på heltid nu i flera år. Efter att verkligheten kom ifatt på riktigt & man inte längre hade ett enda hållbart argument kvar för mångkultur & massinvandring. Den eventuella effekten av detta har redan ägt rum.
2018-08-30, 12:54
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Men att vissa medlemmar i täten kommer från SD? När man inte kan glömma gammal Nazi anknytning hos SD sen innan Jimmie kom med.
Hoppas du har rätt.
Är det verkligen en nyhet?
Folk vet att det finns f.d. medlemmar i SD som är idioter.
Jag har kollat runt på diverse nyhetssajter men det verkar inte vara en särskilt intressant nyhet för dom.

Personligen tror jag att de är väldigt försiktiga med att starta ännu ett "SD är nazister" drev så här nära inpå valet för de vet att det mycket väl kan gynna SD i slutspurten.
2018-08-30, 13:00
Medlem
Nästan 5 PE är skillnaden mellan Sifo och Novus för SD-stödet den senaste månaden. Märkligt.
2018-08-30, 13:04
Medlem
Citat:
Man har tjatat om "nazism" på heltid nu i flera år. Efter att verkligheten kom ifatt på riktigt & man inte längre hade ett enda hållbart argument kvar för mångkultur & massinvandring. Den eventuella effekten av detta har redan ägt rum.

Citat:
Ursprungligen postat av cq
Är det verkligen en nyhet?
Folk vet att det finns f.d. medlemmar i SD som är idioter.
Jag har kollat runt på diverse nyhetssajter men det verkar inte vara en särskilt intressant nyhet för dom.

Personligen tror jag att de är väldigt försiktiga med att starta ännu ett "SD är nazister" drev så här nära inpå valet för de vet att det mycket väl kan gynna SD i slutspurten.
Hoppas ni har rätt. Det jag fastnade för var deras interna mumlande om att när SD nu blev så stora blev det lätt att påverka, och härmed växa. Det var liksom inte menat att nå ut till allmänna öron.
Vi kan bara vänta och se på reaktionen efter valet.
2018-08-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Nästan 5 PE är skillnaden mellan Sifo och Novus för SD-stödet den senaste månaden. Märkligt.
Vad får du det ifrån?
2018-08-30, 13:10
Medlem
Van Nostrands avatar
Jaha. Då var rösten lagd. SD i riksdag. KD i kommun och landsting. Skulle aldrig säga till någon i omgivningen att jag röstar SD. Skulle innebära socialt självmord. Har fått skit för KD också som anses som brunt (säger KD när folk undrar var jag står). Inte heller skulle jag svåra ärligt om något opinionsinstitut ringde. Lite svårt att motivera, men jag tror jag hade ljugit och sagt KD då med. Tror det finns många som mig, och vi är svåra att fånga i mätningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in