2018-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Är du säker på att aulan tar 800? Försökte räkna hur många rader och personer på varje rad och fick mellan 400-500.

Lokalen ser ut såhär:

http://www.scenrum.nu/public_files/dokument/jpg/5014074k.jpg
Citera
2018-08-30, 11:45
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Då föreslår jag att du går och lägger dig, för du svarade helt uppåt väggarna mot det jag skrev.
Du borde då även minnas att de faktiskt hade rätt bra drag under galoscherna ett tag. Du får det att låta som att de vann ditt skolval o sen fick 0,1% i valet.

Det går inte att dra en riktigt jämförande parallell ..NyD var inte i grunden ett riktigt parti med etablerad struktur, tiderna var annorlunda. Hade det funnits kompetenta politiker med en fungerande struktur så hade deras historia sett annorlunda ut.

Nu orkade ju inte Ian o Bert dra det där cirkuståget så länge...att få in praktnyllen som Bouvin o Franzén (för den eran) var ju dödsdomen.

Allmänna förekomster som Lasermannen o Sjöbo Sven-Olle etc hjälpte verkligen inte till att ge luft under vingarna för NyD's successivt ökande misstro med invandringen....dagens situation ser helt annorlunda ut. Det fanns betongprojekt i förorterna lite här o där o folk svor lite över turkar typ... men det där är så långt ifrån dagens situation med "integrationsproblem" ända ner till småortsnivå spritt över landet.

Det är inte Vivianne som gapar om att "när ska våra svenska barn vända ansiktet mot Mecka".
Citera
2018-08-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Är rätt förvånad att ingen märkt detta innan.
Anledningen till att det blev över 600 röster var för att lite tidigare i videon stog på skärmen en länk med en kod där eleverna skulle gå in på mobilen för att rösta.
Givetvis var det folk som satt vid TVn som såg sändningen som gick in och röstade de också!
Man hade knappt hunnit, moderatorn gav väldigt lite tid till själva röstningen. Man ska ha adressen innan kunna se koden, knappa in logga in och allt det där och sedan orientera sig för att rösta, tror inte att tittare är med där.

Jag tittade och den tanken föll mig inte ens in, trodde det enbart gällde skolan och enbart kunde röstas där. Tror inte tittare röstade.
Citera
2018-08-30, 11:52
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Lokalen ser ut såhär:

http://www.scenrum.nu/public_files/dokument/jpg/5014074k.jpg
Ok, då filmade de inte den vänstra delen. Du har rätt, aulan tar 800.
Citera
2018-08-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och som vanligt är det "överklassen" som är senast att reagera (eller ska vi kalla det: att komma till insikt)..
Dom drabbas ju sist, om alls.
Citera
2018-08-30, 12:36
Medlem
Tjoflos avatar
De borde inte visat koden så folk utifrån kunde rösta.
Citera
2018-08-30, 12:38
Medlem
nordicwraths avatar
Med tanke på reaktionen så kan man räkna med att minst 50-60% de svenska männen röstade på SD.
Citera
2018-08-30, 12:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Resultatet på den skolan från 2014:

https://www2.mucf.se/skolval-2014/ValresultatRiksdagP74y3t.do

Oj en osannolik ökning för SD sedan förra skolvalet.
Citera
2018-08-30, 12:40
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
De borde inte visat koden så folk utifrån kunde rösta.

Se Marlets inlägg ovan. Rudbecks gymnasium ligger bredvid ett problemområde där det skjuts varje vecka (ja, jag har bott där) och ligister har mer eller mindre tagit över området.
Citera
2018-08-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Sd kommer bli det nya statsbärande breda partiet och ta över Socialdemokraternas roll.

Fortsätter den negativa utveckling kommer de få ännu högre resultat i 2022 valet. Och om det inte räcker kommer de definitivt få en majoritet 2026.

Utvecklingen är inget "Rocket Sience" att räkna ut.

Eller så kommer ett nytt ”missnöjes-parti” att ta över deras roll. Apropå det så är det väl alltid sånna som brukar vara starka i skolval!? Rätta mig om jag har fel. Undersökningen visar att sd fortfarande är missnöjes parti och lite ”mot strömmen” . När dom blivit etablerade vanliga och måste hantera helt vanlig vardagspolitik och lösa problemen i en grå vardag. Då minskar deras stöd. Nån ny uppkomling kommer och tar över, med samma eller annan ”hjärtefråga” thats life
Citera
2018-08-30, 13:16
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Väljarna som röstade var de lika i antal procent som Sverige etniskt ser ut, eller var det mest svenskar som röstade?
Sollentuna kommuns invånare är mer vita än omkringliggande kommuner(järva) i af.
Citera
2018-08-30, 13:22
Bannlyst
631 stycken som röstade. Med andra ord är "utomstående svarta makter" uteslutet.

Det är härligt att se hur många som fått upp ögonen för hyckleriet! Värmer i hjärtat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in