Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Gud nämns inte en enda gång i allt detta ....
Hej Skogismyra, utan dej och mej hade den här tråden somnat in för gott kanske och hörde du någon som sa tack istället för att anmäla inläggen? Vad skulle gott folk göra utan att diskutera om vem som har rätt och förnedra den som tycker olika som är vårt, människans öde?
Gillar ditt sätt att spåna men när du ger Gud ett namn blir du torsk i detta avancerade gäng då alla namn syftar på en dualism och hmhm är inget sånt för intellektet. Hmhm är ett bra namn, tycker jag men tråden kräver en Gud så ok.
Du har väl träffat på ordspråket som säger att det är meningslöst att "kasta pärlor till svinen" men det går inte heller att sluta kasta pärlor så jag fortsätter att spåna om Gud. Om nu någon upplever sig som ett intellektuellt svin så skrev jag inte så utan det var bara dina tankar om dej själv, ok!
För den som tror att sanningens moder Gud finns där inne bland dina tankar och sen därute att förstå med dualismens ord av vad någon annan sagt, recyklat och väl inpackat av bibeln mm så spelar det inte någon roll hur mycket du pekar på månen, en symbol för det inre svala ljuset, han går ändå inte åt det hållet utan snarare biter av dej fingret, hm.
Förvirringen har blivit så kär så kär att bära med sig. Kanske om det kommer en stor truck och helt oväntat ger en knuff så han hamnar på sjukhuset i koma kan han börja ifrågasätta, se inåt som en bas, vad han tror på, ajaj. Gud är en riktig spjuver med lastbilar och övrigt till sin tjänst! Stolta kroppar som bara är skitfabriker är inte så bara utan lika gudomliga som lastbilar. Allt annat tjafs kan med fördel lämnas till Aftonbladet och dylik media om du vågar se inåt.
Om Gud är allena vem skall då ta emot svaret från FlashBack trådar som var ett förslag nyligen i tråden? Jojo, en falsk profet så klart som tror sig veta allt för han är påläst i bibeln men likväl frågar och har synpunkter samt anmäler mina inlägg så att de försvinner, tack! Om de inte försvannn skulle mitt jobb vara uselt och så har det alltid varit.
Gud är allså Livet självt som styr oss i allt och det gillar såklart inte alla som vet sååå mycket men vet tydligen inte att dom inget vet. Hur skall du förklara hur en apelsin smakar om du aldrig ätit en mogen frukt? Du blev därför aldrig övergiven, varken gott eller ont, leva eller inte leva finns och som bara är ett fåfängt försök att kontrollera just dina TANKAR som du kallar ditt personliga liv med själen som grädde på moset, gullegull i ett storslaget liv och ett barnsligt försök att styra Gud till att vara din slav. Du är precis så sårbar som du tänker och inget annat och stoppa kraften den som även jagar sig själv i ren yra och skriver detta, jag önskar dej lycka till men du kom försent då nuet redan är som bortblåst utan att fråga varken dej eller mej! Och så skall en slipsten dras, sa Gud!
Varför inte hålla inne med alla frågor och uppleva undret att bara vara mitt uppe i centrum på DIN skapelse som är allas vår skapelse och spindelnät med 360 graders spelrum och högt i tak minsann. Här kan du prisa Gud om du vill eller bara njuta av en kopp kaffe eller slå någon på käften och få elak, rättvist karma jaga dej kanske ända in i fängelset.
Seriösa sökare står längst ned på guds stege och vill upp men kan inte än så länge då hjärnan arbetar, balanserar för fullt med allt patrask den svalt ned till att traska runt, runt i ring för att hoppas på att hitta ett någorlunda komfortabelt liv därute
Skogis, imponerande samling du fått ihop som referenser och jag säger bara som den visaste sa jag hört på mina resor:
If you meet Buddha on the road just kill him!
Alla religioner är samma förvirring där folk vill ha någon därute som fixar en ny MC, kropp eller något annat gött. Jag gillar oxå Buddha och Jesus men inte buddhism eller övriga religioner som bara är en kultur att leva i och oftast mycket pang, pang.
The Buddha sägs ha sagt: Make no statue or temple out of me when I am gone, I am inside and not outside so just be a light unto yourself, punkt!
Och så kommer frågan hur du blir en Buddha för den som är intresserad? Tyvärr finns ingen väg dit då Du och Buddha inte kan finnas samtidigt när allt är ett. Och även säga att allt är ett implicerar även två så därför var Jesus tyst vid frågan om Gud. Buddha försökte i åratal att bli fri från lidande som är separation där du är underlägsen eller överlägsen andra. Buddha övergav sin rika far, sitt nyfödda barn, reste runt till alla vise män i Indien men kom tillbaks och var besviken. Satte sig ned under ett träd och sa att han inte skulle resa sig innan HANS lidande var borta och en vacker dag så bara hände det helt plötsligt att han såg och upplevde att allt var ett och men inte två, hm.
Att kopiera Buddha är ingen ljus ide har alla munkar märkt men likväl så försöker vi uppnå något vi inte uppnått tidigare men här tar vägen med google och etablissemanget slut för nu är du ensam kvar och den rädslan skyr du som pesten trots att det är porten till att se att det inte finns någon frihet utan du är alltså en vanlig typ bland andra som tror de är speciella. Poesi är vackert och mer innehållsrikt än alla nya eller gamla böcker enligt min erfarenhet på vägen...
Blunda, känn på kaoset och fråga vem du är som äger kaoset, kan stilla tanken om du vill men betyder så klart ingenting i det stora hela då du lilla mutter bara är en skruv som söker att passa in tills en dag du får uppleva något annat. En del väntar ända till sista andetaget så gott om tid och repekt till alla. Och just nu tittade jag ut från balkongen och såg en fågel lämna sin gren...
Allt väl och visst existerar min Gud med allt vad det innebär av möjligheter och utmaningar! Ni får ha förnekelsen som en Gud eller acceptancen som en Gud. Livet är inte logiskt men levande så lev mer och tänk mindre är min väg just nu.
Usch vad långt det blev, kanske en tävlan med gode Honey, haha