2018-08-30, 09:31
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Du mår inte något vidare bra va?
En tillfällig formsvacka bara. Råkade skriva fel parti ser jag nu. Dock hamnade rätt parti i kuverten.
2018-08-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
SD ska jobba långsiktigt.
"Klimathotet" är en bluff och fler och fler forskare instämmer.
De som tror att en röst på MP eller C ger kallare somrar eller färre bränder är förlorade själar. De blir aldrig SDare i alla fall.

Eller som inte inser att kärnkraft måste vara en intrikat del av energiförsörjningen i det korta och medellånga perspektivet; något varken mp eller c (nåja fram till alliansen där dom gav upp detta).

Samma människor tror att dom gör miljön en tjänst när man handlar mat i tygeko-kasse.

Nä,jag tror inte detta har någon jätte stor påverkan. Med det sagt, så vinner man inget på att vara förringande.

Alla borde ju varför en minskad oljekonsumtion; det är ju trots allt, indirekt, detta som sprider safalism och wahabism i Sverige och världen.
2018-08-30, 09:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Om du läser om släktträffar där 18 av 20 röstat SD i interna omröstningar har du sannolikt läst dem här. Om du skulle gå in på vänstersidans favvosidor kommer de att kunna berätta om att MP ökar i de interna släktträffs/arbetsplats-omröstningarna.

Nej, jag baserar det på över tio olika vänner som berättar att "hela familjen ska rösta SD" och vänner som tidigare röstat på MP fått nog (de ska inte rösta SD dock, men byter pga flyktingfrågan) samt en vän som otroligt nog kom ut som Centerpartist men som nu byter till SD. Några går till MED, framförallt militärer. Ingen har nämnt AfS.

Naturligtvis får man ta det med en nypa salt, men trenden har varit tydlig sen ~2013. Fler går mot SD, och det är mainstream att rösta på dom.

Dock inte helt oproblematiskt för många, eftersom någon vänstermänniska i ens närhet naturligtvis börjar böla och då är det bättre att hålla käft och undvika en Intifada kring kräftskivsbordet.

Märker det i olika underforum, bl.a. typ Things 242 (Front 242), när någon la in en bild där SD fick 24,2% och 5 st gapvänster gick all in och ville förbjuda bilden. Haha!

Ja, ni förstår ju hur svår huvudvärken kommer att bli när valresultatet trillar ner som en blygjuten Elefant.
2018-08-30, 09:57
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Nej, jag baserar det på över tio olika vänner som berättar att "hela familjen ska rösta SD" och vänner som tidigare röstat på MP fått nog (de ska inte rösta SD dock, men byter pga flyktingfrågan) samt en vän som otroligt nog kom ut som Centerpartist men som nu byter till SD. Några går till MED, framförallt militärer. Ingen har nämnt AfS.

Naturligtvis får man ta det med en nypa salt, men trenden har varit tydlig sen ~2013. Fler går mot SD, och det är mainstream att rösta på dom.

Dock inte helt oproblematiskt för många, eftersom någon vänstermänniska i ens närhet naturligtvis börjar böla och då är det bättre att hålla käft och undvika en Intifada kring kräftskivsbordet.

Märker det i olika underforum, bl.a. typ Things 242 (Front 242), när någon la in en bild där SD fick 24,2% och 5 st gapvänster gick all in och ville förbjuda bilden. Haha!

Ja, ni förstår ju hur svår huvudvärken kommer att bli när valresultatet trillar ner som en blygjuten Elefant.
"Time will tell" som det heter. Skulle det bli som du säger får man väl tömma hela champagneförrådet. Apropå den blytunga elefanten, skulle jag gärna se den i slow motion när den träffar sitt mål.
2018-08-30, 09:57
Medlem
När kommer Sentio/Yougov?
Lär ju bli Måndag eller tisdag. Senast onsdag.
Ingen idé att dom smäller upp en OU 1-2 dagar inna nvalet.
2018-08-30, 10:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten

Ja, svaret har vi snart. Spännande tider. Jag har ett par äkta moderater i familjekretsen, medlemmar och aktiva i den lokala föreningen (ett vitt paradis så långt från problemområden man kan komma). Men det är inte omöjligt att de, eller en av de, proteströstar på SD. Det är vad jag tolkar från en och annan utsaga. Jag kan tänka mig att de röstar SD i riksdagsvalet och M lokalt. Men det är heller inte helt uteslutet att de/ någon av dem gjorde så redan 2014.
2018-08-30, 10:09
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
När kommer Sentio/Yougov?
Lär ju bli Måndag eller tisdag. Senast onsdag.
Ingen idé att dom smäller upp en OU 1-2 dagar inna nvalet.
Valdag 2014: Söndag 14/9.
Sentio: Tisdag 9/9-14
Yougov: Fredag 5/9-14 och torsdag 11/9-14.
Senast redigerad av snigel1 2018-08-30 kl. 10:17.
2018-08-30, 10:11
Medlem
Citat:
Sentio: Tisdag 9/9
Yougov: Fredag 5/9 och torsdag 11/9.
Hur kan du vara säker på de där datumen?
2018-08-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Novus är/ett skitbolag som var sämst på att mäta SD förra valet. Att de skulle lyckas bättre detta val kan ju förstås vara möjligt, men det finns än så länge ingen evidens för det. Snart har vi facit.
Din pubertala bitterhet över att alla inte stryker ditt älsklingsparti medhårs hela tiden är noterad, men ute i den stora världen utanför ditt pojkrum så gör Novus ett rekordår – ökad omsättning, högre vinst. Deras kunder förstår nämligen att random väljares vägran att avslöja SD-sympati inte är ett relevant mått på Novus förmåga att göra marknadsundersökningar åt stora företag, utan endast ett mått på hur många strykrädda omegahannar som sympatiserar med SD.
Citat:
Jag är helt enig med dig. Det jag funderar på är varför t ex Novus nu går ordentligt ner när Sifo's mätningar visar ett stabilt läge för SD, möjligen lätt upp. Om man använder "Franz" omräkningsfaktor för Sifo(1,33) skulle SD hamna på 25,5% i nuläget.
Novus kör 7 dagars mätperiod, Sifo 4. Novus har ingen webbpanel, Sifo kör mixat. Med tanke på att KD verkar öka med typ en halv procent per dygn just nu kan mätperioder ha en rätt stor inverkan på resultatet.
Citat:
Är det tillfälliga ryck eller är det Novus nära förhållande till SVT som styr?
Självklart går det till så att först ringer Novus 2000 samtal så svetten lackar, och sen kastar de bort hela resultatet och inväntar ett mail från Jan Helin där han bestämt vilka siffrorna ska vara. Här, låt mig översätta Novus lögner till sanning.

Novus lögn:
Novus har för den här undersökningen intervjuat 1611 personer per telefon, SMS, post och epost under tiden 22 – 28 augusti 2018. Andelen osäkra väljare är 4,8 procent.

Deltagarfrekvens: 49,0 % har svarat i sökt urval. (totalt har vi för väljarbarometern sökt 3159 personer i målgruppen). Novus bortfallsanalyser pekar på att bortfallet är åsiktsmässigt slumpmässigt utifrån undersökt målgrupp. Resultatet anses därmed vara representativt för svenska folkets åsikt i undersökt fråga.
Sanningen:
Novus har för den här undersökningen intervjuat 1 person (Jan Helin) per epost under tiden 07:00 28 augusti - 07:01 28 augusti 2018. Andelen osäkra väljare är 0,0 procent.

Deltagarfrekvens: 100,0 % har svarat i sökt urval. (totalt har vi för väljarbarometern sökt 1 person i målgruppen). Novus bortfallsanalyser pekar på att bortfallet är åsiktsmässigt slumpmässigt utifrån undersökt målgrupp. Resultatet anses därmed vara representativt för Jan Helins åsikt i undersökt fråga.
2018-08-30, 10:14
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, svaret har vi snart. Spännande tider. Jag har ett par äkta moderater i familjekretsen, medlemmar och aktiva i den lokala föreningen (ett vitt paradis så långt från problemområden man kan komma). Men det är inte omöjligt att de, eller en av de, proteströstar på SD. Det är vad jag tolkar från en och annan utsaga. Jag kan tänka mig att de röstar SD i riksdagsvalet och M lokalt. Men det är heller inte helt uteslutet att de/ någon av dem gjorde så redan 2014.
Valutgången kan man hyggligt gissa sig till men än mer spännande blir regeringsbildningen. Chansen/risken är nog att många gamla halmhattar och skor kommer att behöva ätas upp inom den närmaste tiden.
2018-08-30, 10:16
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur kan du vara säker på de där datumen?
Jag är inte säker på att de kommer över huvud taget. Det jag visar är hur Sentio och Yougov släppte sina OU's innan valet 2014.
2018-08-30, 10:20
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Din pubertala bitterhet över att alla inte stryker ditt älsklingsparti medhårs hela tiden är noterad, men ute i den stora världen utanför ditt pojkrum så gör Novus ett rekordår – ökad omsättning, högre vinst. Deras kunder förstår nämligen att random väljares vägran att avslöja SD-sympati inte är ett relevant mått på Novus förmåga att göra marknadsundersökningar åt stora företag, utan endast ett mått på hur många strykrädda omegahannar som sympatiserar med SD.

Novus kör 7 dagars mätperiod, Sifo 4. Novus har ingen webbpanel, Sifo kör mixat. Med tanke på att KD verkar öka med typ en halv procent per dygn just nu kan mätperioder ha en rätt stor inverkan på resultatet.

Självklart går det till så att först ringer Novus 2000 samtal så svetten lackar, och sen kastar de bort hela resultatet och inväntar ett mail från Jan Helin där han bestämt vilka siffrorna ska vara. Här, låt mig översätta Novus lögner till sanning.

Novus lögn:
Novus har för den här undersökningen intervjuat 1611 personer per telefon, SMS, post och epost under tiden 22 – 28 augusti 2018. Andelen osäkra väljare är 4,8 procent.

Deltagarfrekvens: 49,0 % har svarat i sökt urval. (totalt har vi för väljarbarometern sökt 3159 personer i målgruppen). Novus bortfallsanalyser pekar på att bortfallet är åsiktsmässigt slumpmässigt utifrån undersökt målgrupp. Resultatet anses därmed vara representativt för svenska folkets åsikt i undersökt fråga.
Sanningen:
Novus har för den här undersökningen intervjuat 1 person (Jan Helin) per epost under tiden 07:00 28 augusti - 07:01 28 augusti 2018. Andelen osäkra väljare är 0,0 procent.

Deltagarfrekvens: 100,0 % har svarat i sökt urval. (totalt har vi för väljarbarometern sökt 1 person i målgruppen). Novus bortfallsanalyser pekar på att bortfallet är åsiktsmässigt slumpmässigt utifrån undersökt målgrupp. Resultatet anses därmed vara representativt för Jan Helins åsikt i undersökt fråga.
Nu börjar du se spöken mitt på ljusan dag igen. Jag har ingen aning om varför det hela sker. Eller kanske är det som du skriver. Regeringens försök - samtal med Facebook, Google och Gud vet vad - att påverka befolknings sätt att tänka(rätt) har ju varit tydlig. Varför skulle det inte kunna gälla även OU-branschen?
Senast redigerad av snigel1 2018-08-30 kl. 10:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in