2018-08-30, 01:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
tror SD skyddat sina barn i sommar

Från HD?
Citera
2018-08-30, 01:50
Medlem
Känns som han velat berättat det i vissa saker han sagt i sin geo eller vad det heter
Citera
2018-08-30, 01:52
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Känns som han velat berättat det i vissa saker han sagt i sin geo eller vad det heter

Danielas hus-texten?
Citera
2018-08-30, 01:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
tror SD skyddat sina barn i sommar

I så fall så får vi hoppas att han fortsätter
med det för nu verkar det ha slagit över
fullständigt.
Citera
2018-08-30, 01:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Detta trodde jag faktiskt inte EGT var kapabel till. Jag tolkade hens virriga sätt att skriva som att hen har för mycket igång samtidigt som t.ex. 3 skrikande småbarn, mat på spisen, tvätt m.m. Inte det lättaste att vara klar i huvudet och svara på frågor på korrekt vis alla gånger då.
Men jag hade kanske fel och hen försökte förvilla oss medvetet då.

Jag har mina misstankar om att EGT:s konto delades av två personer. För ibland, framför allt i början innan EGT fann söktjänsten, var personen helt frågande över vad hen själv skrivit. Detta gör det hela ännu mer komplext. Om misstanken jag har stämmer med verkligheten: Vem av de, isåfall 2, levererade hotet. Kanske det helt enkelt är så att alla dessa hot egentligen kommer från en och samma person.
Citera
2018-08-30, 01:57
Medlem
Ja bland annat plus han sagt att saker har skett som han inte kunnat förespå
det har känts som han velat att någon ska fatta utan att han ska behöva säga det rent ut pga av att det antagligen är en mardröm att behöva göra det
Citera
2018-08-30, 01:58
Medlem
detta är bara en känsla jag har haft ett tag
Citera
2018-08-30, 02:03
Medlem
Philomenas avatar
Blir inte klok på detta kring hoten och hur de kan skickas så fräckt. Har någon blivit mordhotad av en annan användare så bör vi i natt eller imorgon se en avstängning och bannlysning på denna misstänker jag. Så imorgon lär vi veta.

I förvirringen som nu råder så satte jag mig ner och påbörjade en omläsning av tråden från sida 1. Känns uppiggande då tråden utöver att drabbas av en del rasister i övrigt är mindre tjafsig och folk i närområdet skriver vittnesmål om iakttagelser och inblandade personer. Det finns tydlig tendens i teorier fram till fyndet då stor diskussion utbryter om definitionen av ett plank och dess olika sidor. Sedan uppstår tjafs om tilltro till poliser och utredare. Ska ta mig igenom hela tråden och se om jag finner något sv värde, letar bl a information om den beslagtagna bilen, hur det nu var med avspärrning av HDs hus, ev andra tillsynes mer perifera geocachingvänner till LW och framförallt grannars/Örebroares utsagor. Någon annan som läst om tråden och funnit något? Det finns flera användare med insyn i området som man gärna velat skulle återvända till tråden. Rosaelefant t ex. Hade varit intressant att höra hens tankat om fallet nu samt få rapporter om läget i Hjärsta.
Citera
2018-08-30, 02:03
Medlem
varför har han annars skrivit det
Citera
2018-08-30, 02:06
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har du något som helst belägg för ditt påstående här?

Njae min poäng var ju att vi inte borde utgå ifrån något utan belägg. Som jag förstod kom hotstormen från bäret, men att denna då hotade från både sig själv och EGT. Trodde att misstankarna mot EGT kom därifrån. Men, nu fick jag precis några PM om att hoten har fortsatt även idag, men från det kontot istället. Och stämmer det så förändrar det självklart saken. (Obs att jag alltså inte själv har sett eller läst hot från EGT)
Oavsett vilket är det givetvis obehagligt att en person får dödshot, och förhoppningsvis har fb koll på IP-nummer.
Citera
2018-08-30, 02:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Njae min poäng var ju att vi inte borde utgå ifrån något utan belägg. Som jag förstod kom hotstormen från bäret, men att denna då hotade från både sig själv och EGT. Trodde att misstankarna mot EGT kom därifrån. Men, nu fick jag precis några PM om att hoten har fortsatt även idag, men från det kontot istället. Och stämmer det så förändrar det självklart saken. (Obs att jag alltså inte själv har sett eller läst hot från EGT)
Oavsett vilket är det givetvis obehagligt att en person får dödshot, och förhoppningsvis har fb koll på IP-nummer.

Det har koll på ip-nummer (som lagras för varje användare) för att kunna veta om användare har flera konton här. Iom att man t.ex. inte får komma tillbaka med ett annat konto under en avstängning då ser de det direkt och man blir avstängd ytterligare tid för multipla konton eller vad nu den regeln heter.
Citera
2018-08-30, 02:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har mina misstankar om att EGT:s konto delades av två personer. För ibland, framför allt i början innan EGT fann söktjänsten, var personen helt frågande över vad hen själv skrivit. Detta gör det hela ännu mer komplext. Om misstanken jag har stämmer med verkligheten: Vem av de, isåfall 2, levererade hotet. Kanske det helt enkelt är så att alla dessa hot egentligen kommer från en och samma person.

Det skulle ju definitivt förklara alla virriga, motsägelsefulla inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in