2018-08-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I något inlägg där smulrtonet refererade till EGT så kommenterade EGT att hen inte stod för det.
Ok.
Det är ju lätt att neka till såna anklagelser iofs
Citera
2018-08-30, 00:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
EGT har undvikit att svara på den frågan så att någon har kunnat förstå hur det gått till. Jag kan tänka mig att EGT i samband med att hen berättade om sina kontakter med polisen insåg att det var dags att backa, och inte säga för mycket här i tråden. Eftersom polisen med högst sannolikhet har några som har i uppgift att kolla igenom denna tråd, så skulle då också polisen lätt kunna koppla ihop EGT med den reela personen bakom nicket, som polisen haft kontakt med.

Det kan vara på det viset att EGT är en större del av utredningen än hen så klart velat medge. När det nu gått en tid så håller förmodligen utredarna på med att återknyta till tidigare kontakter de tagit, för att genomföra nya förhör och liknande.

Den uppfattning jag har fått är att EGT inte känner de inblandade på något närmre sätt utan mer ytligt, typ som boendes i närheten eller liknande.
Citera
2018-08-30, 00:44
Medlem
Citat:
Vill bara tydliggöra att det är hot jag har fått uppgifter om från EGT, inte specifikt mordhot. Men även hot kommer med all sannolikhet leda till iallafall minst avstängning. Vi får se hur det artar sig.

Dessa hot talar sitt tydliga språk och får helt oönskad effekt.
Citera
2018-08-30, 00:45
Medlem
Citat:
Den uppfattning jag har fått är att EGT inte känner de inblandade på något närmre sätt utan mer ytligt, typ som boendes i närheten eller liknande.
Den uppfattningen delar jag verkligen inte, minst sagt
Citera
2018-08-30, 01:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vill bara tydliggöra att det är hot jag har fått uppgifter om från EGT, inte specifikt mordhot. Men även hot kommer med all sannolikhet leda till iallafall minst avstängning. Vi får se hur det artar sig.

Har du fått uppgift om hot från EGT (att EGT meddelat om detta) eller EGT har framfört hot?
Citera
2018-08-30, 01:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Efter ca 3-4 inlägg efter att EGT i början av juni steg in i tråden, avslöjade denne att hen kände SD och HD. Efter det så har hen vänt kappan efter vinden. När hen skrivit saker som bara någon med vetskap om SD:s personlighet och företeelser om utredningen kopplat till SD kan ha, så blev EGT upprörd när det ifrågasattes. Efter en stund blev orden "vet", orden "tror" och "antar". När pressen på hen blev stor och frågor om SD kom, vände EGT till att hen ytligt kände SD. Men något som EGT skrivit, och som kan stämma bra med hens kunskap om geocaching, är att de lärde känna varandra genom geocaching. Jag är övertygad om att polisen förhört alla som haft kopplingar till SD och/eller LW genom geo. Så när fup kommer så kommer en av dessa förhör vara med hen. EGT själv ville dock få det till att hen själv hört av sig till polisen rörande någon slags uppgift. Men när hen skulle förklara vad det var och hur det gick till blev det väldigt oklart allting.
Citera
2018-08-30, 01:09
Medlem
Citat:
EGT har undvikit att svara på den frågan så att någon har kunnat förstå hur det gått till. Jag kan tänka mig att EGT i samband med att hen berättade om sina kontakter med polisen insåg att det var dags att backa, och inte säga för mycket här i tråden. Eftersom polisen med högst sannolikhet har några som har i uppgift att kolla igenom denna tråd, så skulle då också polisen lätt kunna koppla ihop EGT med den reela personen bakom nicket, som polisen haft kontakt med.

Det kan vara på det viset att EGT är en större del av utredningen än hen så klart velat medge. När det nu gått en tid så håller förmodligen utredarna på med att återknyta till tidigare kontakter de tagit, för att genomföra nya förhör och liknande.

Att ta till sådana här grova övertramp kan Aldrig vara förankrad hos Polisen. På det följer VEM äger då informationen?
Citera
2018-08-30, 01:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Har du fått uppgift om hot från EGT (att EGT meddelat om detta) eller EGT har framfört hot?

Att EGT framfört hot, dvs hotat användaren.
Citera
2018-08-30, 01:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att ta till sådana här grova övertramp kan Aldrig vara förankrad hos Polisen. På det följer VEM äger då informationen?

Jag tror inte riktigt jag förstår vad du skriver. Kan du utveckla?
Citera
2018-08-30, 01:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Detta trodde jag faktiskt inte EGT var kapabel till. Jag tolkade hens virriga sätt att skriva som att hen har för mycket igång samtidigt som t.ex. 3 skrikande småbarn, mat på spisen, tvätt m.m. Inte det lättaste att vara klar i huvudet och svara på frågor på korrekt vis alla gånger då.
Men jag hade kanske fel och hen försökte förvilla oss medvetet då.
Citera
2018-08-30, 01:33
Medlem
Citat:

Jag har medverkat i detta forum i flera år, många mordfall, där motstridiga synpunkter förekommit för och emot MGM. MEN detta har jag aldrig stött på tidigare!!!

Jag är mkt fundersam över det hela.

Samtidigt tycker jag det är fruktansvärt vidrigt att en oskyldig skribent utsätts för mordhot. Det är tecken på allvarlig psykisk störning hos någon.
Citera
2018-08-30, 01:44
Medlem
tror SD skyddat sina barn i sommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här