2018-08-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Din slutsats visar att när du gick på gymnasiet för en herrans massa år sen så vann ett visst parti skolvalet. Vad vill du bevisa med det om jag får fråga? Partiet stod och föll knappast pga din skolklass om ca 30 personer.
Jag föreslår att du tar dig tiden att läsa tråden innan du svarar.
Citera
2018-08-30, 01:28
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Jag föreslår att du tar dig tiden att läsa tråden innan du svarar.
Upplys mig. Har svårt att se något underbyggt argument i det jag citerade.
Citera
2018-08-30, 01:35
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vilka var detta, röstberättigade eller gymnasieungdomar?

Detta var för övrigt valresultat i Rudbeck 2014
https://data.val.se/val/val2014/prelresultat/L/valdistrikt/18/80/0106/index.html

Det du länkar till är Örebro. En annan del av Sverige.

Detta skolval gäller Sollentuna i Stockholms län.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-30 kl. 01:38.
Citera
2018-08-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Upplys mig. Har svårt att se något underbyggt argument i det jag citerade.
Då föreslår jag att du går och lägger dig, för du svarade helt uppåt väggarna mot det jag skrev.
Citera
2018-08-30, 01:49
Medlem
RingRing2014s avatar
Om ungdomarna i det moderatstyrda och inte jättekraftigt berikade Sollentuna röstar upp SD till 25% och största parti, ja, då bekräftar det den mardröm som sjuklövern helt berättigat står inför den nionde september.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-30 kl. 01:51.
Citera
2018-08-30, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Gammelmoderaternas barn gör uppror och röstar SD :-)
SÅ är det där jag kommer ifrån. Välbärgat område där alla föräldrar röstar moderaterna men nästan alla jag känner som vuxit upp där ska rösta SD. Det känns som att päronen har hjärntvättats under för lång tid för att kunna ändra sin åsikt. De medgav dock att de tyckte att Åkesson var den främsta debattören.
Citera
2018-08-30, 01:52
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Då föreslår jag att du går och lägger dig, för du svarade helt uppåt väggarna mot det jag skrev.
Du har faktiskt rätt, jag läste fel och trodde du menade motsatsen dvs att resultatet var representativt på något sätt.
Citera
2018-08-30, 02:13
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Är rätt förvånad att ingen märkt detta innan.
Anledningen till att det blev över 600 röster var för att lite tidigare i videon stog på skärmen en länk med en kod där eleverna skulle gå in på mobilen för att rösta.
Givetvis var det folk som satt vid TVn som såg sändningen som gick in och röstade de också!
Citera
2018-08-30, 02:52
Medlem
Fyllefyllots avatar
Väldigt litet underlag och inga överraskningar alls annat än L då, hur de har kunnat få röster, eller varför, förstår jag inte riktigt.
Citera
2018-08-30, 02:53
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Rudbeck är ett valdistrikt i Örebros län. Den här tråden gäller ett skolval på Rudbecks gymnasium i Sollentuna.

Ok, en miss av mig. 4,2% fick SD i Sollentuna 2014. Intressant att SD vann skolvalet på skolan.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/K/kommun/01/63/index.html
Citera
2018-08-30, 02:55
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Är rätt förvånad att ingen märkt detta innan.
Anledningen till att det blev över 600 röster var för att lite tidigare i videon stog på skärmen en länk med en kod där eleverna skulle gå in på mobilen för att rösta.
Givetvis var det folk som satt vid TVn som såg sändningen som gick in och röstade de också!

En fråga. Om du tror att detta stämmer, varför skulle inte folk rösta på andra partier, utan enbart på SD?
En enkel lösning är att finna hur många som var i salen och sedan titta på totalen av röster.
Citera
2018-08-30, 03:01
Medlem
BravePessimisms avatar
Men va faen? Alla är ju lika enligt SVT och staten. Skicka dessa nasse-kids på omskolningsläger nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in