2018-08-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Vi får hoppas på mycket gråtande och snörvlande från Sjupartiets valvakor. Mycket glädjande att SD blev största partiet i detta skolval i Sollentuna.

Det anmärkningsvärda är givetvis att detta skett i (eller i närheten av) Stockholm?

Har hört diskuteras i andra trådar, hur utfryst och mobbad en SD-are skulle bli i Stockholm, om han gick ut offentligt med sin sympati.

Bor på landsbygden, och bland mina bekanta som mest är arbetare skulle en Miljöpartist inte behandlas nådigt, ifall han skulle argumentera för partiets politik.

Antar det ser likadant ut i Stockholm för en SD-are, som här för en Miljöpartist.
Så länge han inte försöker argumentera någonting alls, då är det OK!
Citera
2018-08-29, 23:41
Medlem
Ha min gamla skola , skönt att se att berikningen har spridit sig , som sagt räcker att nån blatte säger
svennedjävel så kortas hans tid i sverige med minst 1 min o SD har fått en ny väljare.
Dom har visst val imorron på vissa högstadium.skall bli rolig att få hem papper om värdegrund nästa
vecka när mina barn har valt.

SD 36% skrattar hela vägen till vallokalen

VÄGRABLATTASPENGARFRAMTIDBOSTADOFITTA
Citera
2018-08-29, 23:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Ja, sossarna föddes ur en berättigad folkrörelse i början på 1900-talet. SD föddes ur en berättigad folkrörelse i början på 2000-talet.
30 års galen asylpolitik skapade detta nya!
Citera
2018-08-29, 23:43
Medlem
Humorn är när alla leker demokrati och så gillar man inte valet.

Där lyser intoleransen igenom. Men att man inte identifierar sig med hbtq/anti-rasist/luggklippta/hen/asyöaktivister som egentligen bara är en ytterst liten del av samhället. Där har alla partier dykt ned och satsat allt för att fiska röster av majoriteten?

Än så länge så är medwlsvensson i majoritet och det kommer inte ändras. Att SD stått för dessa värderingar i 12 år leder en större skala in.

Sedan är vi likt National teatern och Ica stig sjöng, barn av våran tid.
Citera
2018-08-29, 23:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
SD: 160
M: 149
S: 90
L: 82
C: 63
V: 57
MP: 20
KD:10

"Publiken består till största delen av förstagångsväljare. Arrangör: Rudbecks gymnasium"

Har vi något resultat från Rudbecks gymnasium inför valet 2014?
Hade varit intressant att se partiernas förändring.
Citera
2018-08-29, 23:54
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MINICLIP
Jag har svårt o tro att det satt 631 elever i den aulan. Något skumt...
Ja det har du rätt i. Jag är osäker men någon stans under debatten tyckte jag mig höra moderatorn säga att det var ca 200 elever i aulan.

Å andra sidan har jag för mig att sd blev största parti i min skola redan 2013-2014 nån gång.
Citera
2018-08-30, 00:03
Medlem
Skolan har ju ca 2100 elever och aulan tar 800 platser. Antar att åk 3 var där. Så att drygt 600 pers. röstat är väl rimligt.
Citera
2018-08-30, 00:04
Medlem
Dessa fantastiska ungdomar som har tagit sitt förnuft till fånga och röstar SD borde få ett pris, till skillnad från alla sossar & kommunister som bor nere på Södermalm.

Det finns hopp om det här landet mina damer och herrar! Det är vi yngre killar och tjejer, män och kvinnor som har möjlighet att avgöra framtiden för våra barn.

RÖSTA SD 2018!!!
Citera
2018-08-30, 00:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Vilka var detta, röstberättigade eller gymnasieungdomar?

Detta var för övrigt valresultat i Rudbeck 2014
https://data.val.se/val/val2014/prelresultat/L/valdistrikt/18/80/0106/index.html
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-30 kl. 00:14.
Citera
2018-08-30, 00:29
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Pensionärer röstar S ända in i graven medan arbetarklassen gått över till SD och en stor del av skolungdomarna verkar också vara framtida röster för SD.

Arbetarklassen är ju inte så välutbildade, och det verkar ju bara bli sämre på den fronten så jag förstår delvis att outbildade röstar SD.

Precis som i USA, rösta på hat för att ge etablissemanget en känga och det slutar i katastrof.
Citera
2018-08-30, 01:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
När jag gick på gymnasiet så vann Ny demokrati i skolvalet, ett parti du troligtvis inte ens hört talas om. Om nu skolval var något som visade på hur eleverna kommer rösta i framtiden, varför försvann Ny demokrati?

Din slutsats haltar rejält.
Din slutsats visar att när du gick på gymnasiet för en herrans massa år sen så vann ett visst parti skolvalet. Vad vill du bevisa med det om jag får fråga? Partiet stod och föll knappast pga din skolklass om ca 30 personer.
Citera
2018-08-30, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vilka var detta, röstberättigade eller gymnasieungdomar?

Detta var för övrigt valresultat i Rudbeck 2014
https://data.val.se/val/val2014/prelresultat/L/valdistrikt/18/80/0106/index.html

Rudbeck är ett valdistrikt i Örebros län. Den här tråden gäller ett skolval på Rudbecks gymnasium i Sollentuna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in