2018-08-29, 17:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det har kommit även mig till kännedom och jag kan inte heller gå in mer kring detta här i öppen tråd av respekt inför den som råkat ut för detta, men vill liksom flera uttrycka mitt stöd för den användare som utsatts för detta riktigt usla. Jag ser mycket allvarligt på att användare här hotas till livet. Vi må alla ha olika åsikter, ha våra egna sätt att spekulera och välja att utgå från olika källor så att diskussionerna kan hetta till men man hotar baske mig inte någon till livet som nu gjorts. Det är vad jag vet polisanmält.

Men det är ju fruktansvärt! Har postaren hotats till livet för att han skrivit att HD är ev GM?
Citera
2018-08-29, 17:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det var en skärmdump på pm’et som den bannlyste själv postade i tråden. Min gissning är att skribenten har som hobby att försöka få trådar låsta. Alt. vill få just denna låst av fler skäl än bara hobby. Sett iaf en annan tråd som skribenten härjat i och den blev som jag förstod det nedstängd när den spårade ur, mycket tack vare den numera bannlyste.

Hmm..... När inte sida upp och sida ner med snömos hjälper. Har aldrig tänkt på låsning av tråd. Jag trodde mer på att tråka ut, skrämma bort, varvid tråd självdör.
Knarktråden som har nämnts, var det den som blev låst?
Citera
2018-08-29, 18:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kan man svära på att detta är SD? Hur vet du att SJ ser annorlunda ut? Svensk man i 40-årsåldern tycker jag att det ser ut som. Men jag vill gärna bli motbevisad.

Någon av tidningarna postade en bild med blurrat ansikte på den "misstänkte". Bilden var en som SD själv postat någonstans. Jag tänker att journalister ofta känner till namnen på de inblandade även om de sedan inte skriver ut dem förrän ev. dom har avkunnats.
Citera
2018-08-29, 18:28
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon av tidningarna postade en bild med blurrat ansikte på den "misstänkte". Bilden var en som SD själv postat någonstans. Jag tänker att journalister ofta känner till namnen på de inblandade även om de sedan inte skriver ut dem förrän ev. dom har avkunnats.
Ja så brukar det vara, men om man skummar igenom Aftonbladets rubriker från början, så är väldigt mycket taget direkt ifrån den här tråden för att aldrig mer komma igen. Som "Blodiga kläder funna i den misstänktes hus". Därför tror jag inte att Aftonbladet och Expressen är de främsta vägarna till kunskap.
Det ynkliga vi har att se till är anmälan om misshandel, samt den blurrade bild på den anhållne bredvid sin advokat.

Hursomhelst. GW krånglar i TV4 ur sig att LW och den misstänkte har ett "sårigt förhållande". Denna fras upprepar han en par gånger. Det verkar som han vill säga "Mannen" eller "exmannen" eller något annat mer normalt men använder detta uttryck istället.
Sedan pratar han om Fatima-fallet och säger att det har en koppling till LW-fallet men att GM ju i det här fallet är yrkeskriminell. (Öhh, ja samt att varken GM eller BO är svenskar, BO har en psykiatrisk diagnos och kroppen eller skelettdelarna hittades efter mer än ett år.) Enda kopplingen är väl Örebro. Det känns som att home take message är att män dödar kvinnor de har förhållanden med. Punkt.
Citera
2018-08-29, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De bilder jag har sett på JS är från 2015 och är en vinterbild. På de senaste bilderna av SD är han närmast rakad. Räcker inte.

Här är bilden från tidningen:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

Bilden tror jag kommer från hans geocachekonto.
Citera
2018-08-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och den andra skribenten har varit väldigt tyst
sedan vi började skriva om mordhotet.

Det hade ju varit klädsamt att ta avstånd från
hotet men hen kanske inte vågar?

Vet ens hen om det? Många ggr åker fler än en ut i samma veva. Tror bannlysningen skedde den 27/8. Den andre personen kan dock överklagat beslutet och fått det godkänt av "rådet". Har allt skett via PM mellan de inblandade? Då kan moderatorn läsa även det. Så vitt jag vet.

ALT. fått endast en Varning. Kunde inte notera någon annan från denna tråd.
Senast redigerad av Remark 2018-08-29 kl. 19:04.
Citera
2018-08-29, 18:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den nu bannlyste postade sitt hot-pm även här i tråden och därmed såg man på så vis även vem den drabbade var. En riktigt sjuk människa som jag hoppas aldrig mer dyker upp här igen. Som ”avsändare” till hotet hade den bannlyste även inkluderat en flitig skribent i denna tråd, som att de vore i maskopi. Och det gör mig fundersam och får mig att fundera vad Den skribenten har för agenda, mer än att hitta alternativa GM och att allmänt röra till saker

Och den skribenten som smulrton82 nämnde var EGT antar jag?
Citera
2018-08-29, 18:55
Medlem
Citat:
Hmm..... När inte sida upp och sida ner med snömos hjälper. Har aldrig tänkt på låsning av tråd. Jag trodde mer på att tråka ut, skrämma bort, varvid tråd självdör.
Knarktråden som har nämnts, var det den som blev låst?

När första låsningen kom varnade jag för att tråden skulle kunna låsas permanent, vilket till slut hände i Bjärreds-tråden som är det värsta jag läst någonsin av förtal och förtäckta hot. Långt, långt över anständighetens gräns.

Förundersökningssekretess, minimalt med fakta gjorde att vansinnigheterna ökade över tid och permanent låsning var en befrielse, ansåg jag. Lämnade dock innan dess, stod helt enkelt inte ut till sist.

Jag har upprepat den risken ett flertal ggr i denna tråd men ingen tycks ta till sig det.

Vore väl snöpligt att inte få följa detta till slut. Har själv börjat pausa mer och mer.
Citera
2018-08-29, 19:42
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men det är ju fruktansvärt! Har postaren hotats till livet för att han skrivit att HD är ev GM?

Den drabbade har sammanställt en annan flitig användares inlägg vilket då kan tolkas ha blivit ytterst känsligt. Det var efter detta som hen mottog flertalet mordhot där hotaren säger sig ha flera konton vilket gör att hen kan fortsätta från ett mer oskyldigt konto även efter avstängning av det konto som hen använt sig av när hen framfört hoten.

Huruvida hotaren är ett sjukt troll utan relevans och koppling till fall eller någon annan användare, eller att den drabbade användaren var något känsligt på spåren kan jag inte uttala mig om och är väl svårt för någon här att bevisa men hoten i sig som en del av oss har sett var otäcka och detaljerade samt hänvisade till fler konton än sitt eget.
Citera
2018-08-29, 19:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Den drabbade har sammanställt en annan flitig användares inlägg vilket då kan tolkas ha blivit ytterst känsligt. Det var efter detta som hen mottog flertalet mordhot där hotaren säger sig ha flera konton vilket gör att hen kan fortsätta från ett mer oskyldigt konto även efter avstängning av det konto som hen använt sig av när hen framfört hoten.

Huruvida hotaren är ett sjukt troll utan relevans och koppling till fall eller någon annan användare, eller att den drabbade användaren var något känsligt på spåren kan jag inte uttala mig om och är väl svårt för någon här att bevisa men hoten i sig som en del av oss har sett var otäcka och detaljerade samt hänvisade till fler konton än sitt eget.

Kände direkt att den nu bannlyste postaren inte kan vara riktigt frisk.
Tror faktiskt inte hen känner någon av de inblandade i den här tråden, inte ens SD som hen ville försvara till varje pris.
Citera
2018-08-29, 21:27
Medlem
Idag kom det ut en ny cache i Örebro-området.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7WWD8_fagellate

Verkar som det är en väldig lång semester.
Citera
2018-08-29, 21:37
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och den andra skribenten har varit väldigt tyst
sedan vi började skriva om mordhotet.

Det hade ju varit klädsamt att ta avstånd från
hotet men hen kanske inte vågar?

Eller så fortsätter mordhoten från den användaren nu istället?

Fegt och ynkligt isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in