2018-08-29, 17:25
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men det är SD:s hus som var avspärrat och även hans bil som beslagtogs..
Ja, jag vet att det var det huset. Det syns tydligt på bilderna. Bilen som beslagtogs. Hur vet man att det var SD's? Båda sakerna kan hänga ihop med svartsjukevimset i början. Ursäkta om jag låter vresig, inte min mening.
Det skulle vara mer substans i ett namn på misshandelsanmälan eller Advokatens klient.
Citera
2018-08-29, 17:26
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den nu bannlyste postade sitt hot-pm även här i tråden och därmed såg man på så vis även vem den drabbade var. En riktigt sjuk människa som jag hoppas aldrig mer dyker upp här igen. Som ”avsändare” till hotet hade den bannlyste även inkluderat en flitig skribent i denna tråd, som att de vore i maskopi. Och det gör mig fundersam och får mig att fundera vad Den skribenten har för agenda, mer än att hitta alternativa GM och att allmänt röra till saker

Okej, nu är jag med. Tack för att du tar dig tålamodet att förklara. Jag var nog offline då det skedde men fick som sagt se via PM senare och antar av beskrivningen att jag fick se samma meddelande/hot. Oerhört obehagligt och skrivet på ett sjukt sätt verkligen för att skrämmas. Fick ett eget tillsnurrat meddelande från densamme men valde att ignorera då jag började ana varåt det barkade och inte fann att något svar jag kunnat ge hade tagits konstruktivt. Trist. Ja, det är just inkluderandet av annan (faktiskt två andra användare om man läser ett annat PM) flitig skribent som fick mig också att reagera. Det ligger i linje med en del spekulationer men är omöjligt att varken avfärda eller bevisa för någon. Om så är fallet är det upprörande och oerhört fult. Om så inte är fallet så undrar man ju vad skribenten hade för avsikt. Denne användare har ju provocerat i annan tråd också men då uppträtt sansat och med behärskandet av ett normalt språkbruk. Här har användaren valt att gå in med en helsnurrig som jag upplevt det konstlad, personlighet manifesterad genom en nästintill oläsbar rappakalja stundtals i vilket syfte då? Trolla? Så split? Skrämmas? Eller nyttja att ha två användare och köra good cop/bad cop genom dessa olika konton i tråden för att därigenom få tråden på villospår eller allmänt sabotera? Jag vet inte men jag är fundersam också. Vi får vara på vår vakt.
Citera
2018-08-29, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det var en skärmdump på pm’et som den bannlyste själv postade i tråden. Min gissning är att skribenten har som hobby att försöka få trådar låsta. Alt. vill få just denna låst av fler skäl än bara hobby. Sett iaf en annan tråd som skribenten härjat i och den blev som jag förstod det nedstängd när den spårade ur, mycket tack vare den numera bannlyste.

Ja, jag såg också att det blev mycket rabalder i en tråd som hen var aktiv i.

Så en läxa till oss alla; var vaksam.
Om det känns fel, lita på din inre röst.
Frys ut hen.
ANMÄL om någon bryter mot reglerna.
Kolla på hens historik i andra trådar om du anar ugglor i mossen.

Och fortsätt att spekulera!
Citera
2018-08-29, 17:28
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med dig angående att JS är intressant och möjlig som GM men det var nog SD som var den häktade ändå.
Det fanns en bild på den häktade i en tidningsartikel som föreställde SD (ansiktet var blurrat dock) som även finns i hans geocachekonto eller FB. Minns inte vilken nu.
Sedan har jag för mig att jag såg en bild där han sitter vid häktningsförhandlingen, precis innan dörren stängs har en reporter tagit en bild. Även om ansiktet är utsuddat så ser man ju på kroppstypen och håret att det är han? JS ser annorlunda ut.
Kan man svära på att detta är SD? Hur vet du att SJ ser annorlunda ut? Svensk man i 40-årsåldern tycker jag att det ser ut som. Men jag vill gärna bli motbevisad.
Citera
2018-08-29, 17:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det var en skärmdump på pm’et som den bannlyste själv postade i tråden. Min gissning är att skribenten har som hobby att försöka få trådar låsta. Alt. vill få just denna låst av fler skäl än bara hobby. Sett iaf en annan tråd som skribenten härjat i och den blev som jag förstod det nedstängd när den spårade ur, mycket tack vare den numera bannlyste.

Otäckt med sådan person. Ja, jag vet nog vilken tråd du menar. Följde den som läsare i början men hade slutat läsa då den nog spårade ur och denne användare började härja där. Men jag upplever att hen nog ändå var mer skruvad här av det lilla jag skummat nu i den tråden i retrospekt, sedan vet jag ju inte om hen skickade hot även där. Om hen är mer angelägen om att få denna tråd stängd så undrar man varför? Personen påstår i båda trådar att ha koppling till inblandade vilket man nog får gissa är en lögn åtminstone i en av trådarna. Här i denna tråd genom mordhoten så verkar hen ju faktiskt helt desperat. Eller så bara störd.
Citera
2018-08-29, 17:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kan man svära på att detta är SD? Hur vet du att SJ ser annorlunda ut? Svensk man i 40-årsåldern tycker jag att det ser ut som. Men jag vill gärna bli motbevisad.

Jag såg bilder på JS och han är mörkhårig och något kraftigare liksom. Titta på artikeln jag länkade till.
Citera
2018-08-29, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, jag vet att det var det huset. Det syns tydligt på bilderna. Bilen som beslagtogs. Hur vet man att det var SD's? Båda sakerna kan hänga ihop med svartsjukevimset i början. Ursäkta om jag låter vresig, inte min mening.
Det skulle vara mer substans i ett namn på misshandelsanmälan eller Advokatens klient.

Men det var sekretessbelagda uppgifter:

"Stora delar av förundersökningen är hemligstämplade. Men Nerikes Allehanda har tagit del av delar av förhören som tidigare inte har varit allmänt kända."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Så något namn får vi inte på det viset.
Citera
2018-08-29, 17:31
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samt att det i pressen har skrivits flera gånger att det är "samme man" som nu misstänks:

"NA kunde på tisdagen också avslöja att den misstänkte är samma man som Lena Wesström i början av 2017 anmälde för misshandel, efter en händelse i mannens bil – något som polisen också bekräftar i dag. "

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisen-bekraftar-mordmisstankt-man-samma-som-tidigare-satt-anhallen-och-har-anmalts-for-misshandel

"Under hennes försvinnande anhölls en man misstänkt för att ha fört bort henne – samma man som hon tidigare anmält för misshandel, enligt uppgift till Expressen."

https://theworldnews.net/se-news/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan

Också minns jag att någon av de bilder på SD som vi sett i geocashing- sammanhang, har använts vid något tillfälle i pressen, då med blurrat ansikte.
Men det är ju för att Aftonblaskan använder den här tråden som källa. Det måste komma från Misshandelsanmälan; åklagaren eller advokaten. Allt som
sägs stämmer in på båda. Det är för att kunna avfärda endera av dem.
Citera
2018-08-29, 17:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag såg bilder på JS och han är mörkhårig och något kraftigare liksom. Titta på artikeln jag länkade till.
De bilder jag har sett på JS är från 2015 och är en vinterbild. På de senaste bilderna av SD är han närmast rakad. Räcker inte.
Citera
2018-08-29, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vet inte om jag orkar/hiner leta nu, men här har du den bild Rosamund pratar om:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Den andra tog LarsIngvars fru fram på minipic eller liknade tror jag. Senare visades exakt den bilden med blurrat ansikte upp.

Även personer i tråden som bor i området och känner de inblandade har ju bekräftat i tråden att det är SD. Skulle ingen av dom sagt ifrån?

Tror att det är säkert att det är han.
Citera
2018-08-29, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men det är ju för att Aftonblaskan använder den här tråden som källa. Det måste komma från Misshandelsanmälan; åklagaren eller advokaten. Allt som
sägs stämmer in på båda. Det är för att kunna avfärda endera av dem.

Den bilden är från geocashingforumet.
Citera
2018-08-29, 17:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den nu bannlyste postade sitt hot-pm även här i tråden och därmed såg man på så vis även vem den drabbade var. En riktigt sjuk människa som jag hoppas aldrig mer dyker upp här igen. Som ”avsändare” till hotet hade den bannlyste även inkluderat en flitig skribent i denna tråd, som att de vore i maskopi. Och det gör mig fundersam och får mig att fundera vad Den skribenten har för agenda, mer än att hitta alternativa GM och att allmänt röra till saker

Och den andra skribenten har varit väldigt tyst
sedan vi började skriva om mordhotet.

Det hade ju varit klädsamt att ta avstånd från
hotet men hen kanske inte vågar?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-29 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in