Citat:
Ursprungligen postat av
tjackarismyg
Har några funderingar: Eftersom jag inte får ihop någonting runt SD med mordet, men det ändå verkar som om den man som blivit anmäld för misshandel av LW också är den man som suttit anhållen, är en vän och granne samt geocachekompis.
Jag har därför försökt hitta något litet någonstans som klart namnger SD som misshandlaren, eller något tecken på att denne person inte är SD.
Jag har trots påminnelser, inte fått svar på om någon har sett eller uttalat SD's namn i anslutning till misshandeln eller anhållandena.
Som jag ser det så antas det att den man som menas är SD, därför att han passar in på dessa kriterier, samt att Anonym75.. specifikt pekade ut SD's hus på de första sidorna i tråden. Där bor den man som har haft ett förhållande med den mördade
När nu denne JS dyker upp, blir jag ännu mer frustrerad. Han passar in på alla kriterier han också. Men enligt mig är han mer trolig. Han har dessutom inte varit på massor med glada bilder ihop med LW varken efter misshandeln, eller mordet. Han har ingen fru som är kompis med LW. Därmed går många av de oförklarliga reaktionerna som SD och HD uppvisat bort.
Inser ingen mer än jag hur viktigt detta är?
Jag håller med dig angående att JS är intressant och möjlig som GM men det var nog SD som var den häktade ändå.
Det fanns en bild på den häktade i en tidningsartikel som föreställde SD (ansiktet var blurrat dock) som även finns i hans geocachekonto eller FB. Minns inte vilken nu.
Sedan har jag för mig att jag såg en bild där han sitter vid häktningsförhandlingen, precis innan dörren stängs har en reporter tagit en bild. Även om ansiktet är utsuddat så ser man ju på kroppstypen och håret att det är han? JS ser annorlunda ut.