2018-08-29, 16:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Förstår att personen ifråga blev bannlyst, det hen hade skrivit var hotfullt. Hann se texten här i tråden innan det blev raderat. Men som jag uppfattade så var en annan skribent (indirekt) också inblandad i hoten

Hade personen skrivit hoten i tråden också? Det missade jag måste jag säga. När var det? Har någon sparat? De hot jag har sett var via PM till användare och ja, där framkom det att annan skribent kan vara inblandad vilket gjorde mig som sagt bekymrad. Men som flera säger, vi får ha ögonen öppna och helt enkelt se till att vi beter oss anständigt.
Citera
2018-08-29, 16:40
Medlem
Citat:
Förstår att personen ifråga blev bannlyst, det hen hade skrivit var hotfullt. Hann se texten här i tråden innan det blev raderat. Men som jag uppfattade så var en annan skribent (indirekt) också inblandad i hoten
Vad är det som hindrar hen att "öppna upp" ett nytt användarkonto och fortsätta delta i tråden under ett annat namn?
Citera
2018-08-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hade personen skrivit hoten i tråden också? Det missade jag måste jag säga. När var det? Har någon sparat? De hot jag har sett var via PM till användare och ja, där framkom det att annan skribent kan vara inblandad vilket gjorde mig som sagt bekymrad. Men som flera säger, vi får ha ögonen öppna och helt enkelt se till att vi beter oss anständigt.
Det var pm’t som personen postade i tråden också, var nog i måndags kväll. Bekymmersamt att det ska gå så långt att personer hotas och skräms från att skriva i tråden
Citera
2018-08-29, 17:01
Medlem
tjackarismygs avatar
Har några funderingar: Eftersom jag inte får ihop någonting runt SD med mordet, men det ändå verkar som om den man som blivit anmäld för misshandel av LW också är den man som suttit anhållen, är en vän och granne samt geocachekompis.
Jag har därför försökt hitta något litet någonstans som klart namnger SD som misshandlaren, eller något tecken på att denne person inte är SD.
Jag har trots påminnelser, inte fått svar på om någon har sett eller uttalat SD's namn i anslutning till misshandeln eller anhållandena.

Som jag ser det så antas det att den man som menas är SD, därför att han passar in på dessa kriterier, samt att Anonym75.. specifikt pekade ut SD's hus på de första sidorna i tråden. Där bor den man som har haft ett förhållande med den mördade

När nu denne JS dyker upp, blir jag ännu mer frustrerad. Han passar in på alla kriterier han också. Men enligt mig är han mer trolig. Han har dessutom inte varit på massor med glada bilder ihop med LW varken efter misshandeln, eller mordet. Han har ingen fru som är kompis med LW. Därmed går många av de oförklarliga reaktionerna som SD och HD uppvisat bort.

Inser ingen mer än jag hur viktigt detta är?
Citera
2018-08-29, 17:05
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det var pm’t som personen postade i tråden också, var nog i måndags kväll. Bekymmersamt att det ska gå så långt att personer hotas och skräms från att skriva i tråden

Okej, du menar att den bannlyste postade sitt hot även i tråden? Eller att den som blev drabbad gjorde detta för att visa? Ja, det är bekymmersamt oavsett om det är någon sjuk människa som tycker om att trolla trådar eller om det är ett reellt hot från GM eller närstående till denne. Oavsett, hot ska inte förekomma.
Citera
2018-08-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Har några funderingar: Eftersom jag inte får ihop någonting runt SD med mordet, men det ändå verkar som om den man som blivit anmäld för misshandel av LW också är den man som suttit anhållen, är en vän och granne samt geocachekompis.
Jag har därför försökt hitta något litet någonstans som klart namnger SD som misshandlaren, eller något tecken på att denne person inte är SD.
Jag har trots påminnelser, inte fått svar på om någon har sett eller uttalat SD's namn i anslutning till misshandeln eller anhållandena.

Som jag ser det så antas det att den man som menas är SD, därför att han passar in på dessa kriterier, samt att Anonym75.. specifikt pekade ut SD's hus på de första sidorna i tråden. Där bor den man som har haft ett förhållande med den mördade

När nu denne JS dyker upp, blir jag ännu mer frustrerad. Han passar in på alla kriterier han också. Men enligt mig är han mer trolig. Han har dessutom inte varit på massor med glada bilder ihop med LW varken efter misshandeln, eller mordet. Han har ingen fru som är kompis med LW. Därmed går många av de oförklarliga reaktionerna som SD och HD uppvisat bort.

Men det är SD:s hus som var avspärrat och även hans bil som beslagtogs..
Citera
2018-08-29, 17:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag håller med dig angående att JS är intressant och möjlig som GM men det var nog SD som var den häktade ändå.
Det fanns en bild på den häktade i en tidningsartikel som föreställde SD (ansiktet var blurrat dock) som även finns i hans geocachekonto eller FB. Minns inte vilken nu.
Sedan har jag för mig att jag såg en bild där han sitter vid häktningsförhandlingen, precis innan dörren stängs har en reporter tagit en bild. Även om ansiktet är utsuddat så ser man ju på kroppstypen och håret att det är han? JS ser annorlunda ut.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-29 kl. 17:14.
Citera
2018-08-29, 17:17
Medlem
Citat:
Okej, du menar att den bannlyste postade sitt hot även i tråden? Eller att den som blev drabbad gjorde detta för att visa? Ja, det är bekymmersamt oavsett om det är någon sjuk människa som tycker om att trolla trådar eller om det är ett reellt hot från GM eller närstående till denne. Oavsett, hot ska inte förekomma.
Den nu bannlyste postade sitt hot-pm även här i tråden och därmed såg man på så vis även vem den drabbade var. En riktigt sjuk människa som jag hoppas aldrig mer dyker upp här igen. Som ”avsändare” till hotet hade den bannlyste även inkluderat en flitig skribent i denna tråd, som att de vore i maskopi. Och det gör mig fundersam och får mig att fundera vad Den skribenten har för agenda, mer än att hitta alternativa GM och att allmänt röra till saker
Citera
2018-08-29, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men det är SD:s hus som var avspärrat och även hans bil som beslagtogs..

Samt att det i pressen har skrivits flera gånger att det är "samme man" som nu misstänks:

"NA kunde på tisdagen också avslöja att den misstänkte är samma man som Lena Wesström i början av 2017 anmälde för misshandel, efter en händelse i mannens bil – något som polisen också bekräftar i dag. "

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisen-bekraftar-mordmisstankt-man-samma-som-tidigare-satt-anhallen-och-har-anmalts-for-misshandel

"Under hennes försvinnande anhölls en man misstänkt för att ha fört bort henne – samma man som hon tidigare anmält för misshandel, enligt uppgift till Expressen."

https://theworldnews.net/se-news/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan

Också minns jag att någon av de bilder på SD som vi sett i geocashing- sammanhang, har använts vid något tillfälle i pressen, då med blurrat ansikte.
Citera
2018-08-29, 17:19
Medlem
Citat:

Det var en skärmdump på pm’et som den bannlyste själv postade i tråden. Min gissning är att skribenten har som hobby att försöka få trådar låsta. Alt. vill få just denna låst av fler skäl än bara hobby. Sett iaf en annan tråd som skribenten härjat i och den blev som jag förstod det nedstängd när den spårade ur, mycket tack vare den numera bannlyste.
Citera
2018-08-29, 17:20
Medlem
Citat:

Fast hur menar du att de oförklarliga reaktionerna hos paret D går bort? Även om de de inte är GM har de förlorat en granne och geoc kompis på ett förskräckligt vis. Förresten tycker jag att du drar för stora växlar på barnens känslomanifestation på internet, om du har det som huvudskäl till att du inte tror på kroppsfyndet.
Men att undersöka JS verkar vettigt ändå. Ingen är ju dömd än.
Citera
2018-08-29, 17:21
Medlem
Rosamunds avatar
Här är tidningsartikeln där man ser en bild på MGM och försvarsadvokaten troligtvis sittandes vid häktnigsförhandling:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mQ2xW/misstankt-for-mordet-pa-lena-i-orebro-slapps-fri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in