2018-08-28, 23:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Utan att försöka framstå som konspiratorisk, så är det väl just i detta skede som en ev. censur skulle vara så effektiv som möjligt. Oavsett om man är vänster, liberal eller höger, så är vi säkert överens om en sak - Dan Eliasson är inte speciellt klok, sett ur traditionellt perspektiv.

Jag tänkte mest på vilken skandal det skulle bli om det kom fram, vilket det förr eller senare skulle göra. Men visst, Dan Eliasson har ju en unik förmåga att kvadda statliga verk, så varför inte också MSB.
Citera
2018-08-28, 23:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men vad förväntar du dig av Jimmie "Jag vet inte"? Det är bara en tidsfråga, när han bär en halsduk i prideflaggans färger...
En hijab menar du väl?
Citera
2018-08-28, 23:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag kan hålla med dig om att rockmusiken verkade lite off. Men annars finns det en separat tråd, där AfS valturné diskuteras.

Aha, det hade jag missat! Hoppas AfS håller ett öga på trådarna här - finns en del matnyttigt vid det här laget.
Citera
2018-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Jävlar i helvetet vad mkt korkade sd:are man finner i samnytts kommentarsfält.
Som svar på senaste sd-utspelet kommer ett "Mycket bra, då behöver jag inte rösta på afs!"
vilket varje sund människa först tar som sarkasm, men tydligen är människan alltså fullt seriös
och efter ett yrande om sjukfsk kommer ett "#SD2018"...

Ett annat exempel är när de kommenterar AfS bland övriga, och babblar om att det minsann finns
50 andra partier som ställer upp.

Jag minns en undersökning som gjordes om väljare, den visade att i snitt hade de i sossestyrda
kommuner lägre intelligens och de i m-styrda högre, sd utmärkte sig genom att ha både de mest korkade och de mest smarta, alltså; det krävs ingen raketforskare för att förstå att snitt-IQ:n hos sd inte direkt ökar efter Afs lanserades. Dock finns det såklart smarta väljare kvar hos sd, det är dock inte överrepresenterade bland de som munhugger med Afs-väljare iaf, den saken är klar.

Även i partiet SD sitter väl inte de skarpaste hjärnorna. Däremot hade de uppenbarligen en del klipska killar i SDU - som de halvslipade sparkade ut. Däremot kan jag omöjligt föreställa mig, att någon "intelligensundersökt" väljare i kommuner!
Citera
2018-08-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
En hijab menar du väl?

Exaaaakt! Rätt ska vara rätt.
Citera
2018-08-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tänkte mest på vilken skandal det skulle bli om det kom fram, vilket det förr eller senare skulle göra. Men visst, Dan Eliasson har ju en unik förmåga att kvadda statliga verk, så varför inte också MSB.
Fast skadan är ju isf redan skedd och man har löst det mest akuta problemet, om än temporärt.
Det är väl sossarna i ett nötskal, nämligen att springa och släcka akuta småbränder istället för en mer långsiktig lösning

Man kanske är beredd att offra en av de sina för en god sak, och Dan Eliasson lär knappast ha ett jobb efter 9 september.
Citera
2018-08-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Synd att det alltid ska bråkas mellan AfS- och SD-fanboys. Kasselstrand själv röstade AfS (riksdag) och SD (kommun/landsting) nu. Hela tiden hintar han om att han gillar SD och Åkesson i grunden.

Det är många som tror sig veta vad som är en bortkastad röst eller inte. Ingen vet just nu vilken grad av effekt AfS kommer att ha, men det ska nog mycket till att SD självmant kommer att anamma en vettig återvandringspolitik i tid, imho.

Även om AfS-fans blir besvikna av valresultatet så kommer ändå partiet kunna växa av naturliga skäl. Någon som matar självklarheter som ingen annan vågar säga kommer att vinna på det i längden. Det kanske är dags att tänka långsiktigt, inte bara valresultat.

Långsiktigt borde alla väljare tänka! Även om AfS kommer in nu 9/9, kommer återvandring inte att kunna inledas förrän allra tidigast 2023. 5 år är en oerhört lång tid.
Citera
2018-08-28, 23:57
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det är väl främst tards från SD som bråkar med oss AfS:are. Vi försvarar oss bara mot deras grundlösa anklagelser, lögnaktiga påståenden och galopperande antisvenskhet.

Tror det har varit en medveten strategi från högt upp i SD att disseminera propaganda om "extremhöger", "antisemitism", "bortkastad röst" osv. i förhållande till AfS. Här på Flashback tycks något dussin användare ständigt närvara i AfS-trådar där man är orimligt hatisk samtidigt som man pushar hårt för SD. Lyckas SD nazist-stämpla AfS innan de blivit för stora kan man hålla kvar många politiskt ointresserade som bara bill ha lugn och ro ifrån invandrare. Om AfS däremot börjar uppfattas som det nya genuina SD, som i sin tur blivit allt mer toppstyrda och liberala, kan de senare lätt tappa sitt existensberättigande i Svensk politik. Tror man oroar sig något oerhört över ett sådant scenario i Karlsson/Bieler-lägret just nu.

Själv har jag ingenting emot SD och hoppas givetvis de blir störst i år. Ser fram emot en politisk framtid där SD kan fylla S's roll som det lite mer trygga folkhemsvalet och AfS blir en radikalare kanarie i kolgruvan man kan proteströsta på om man inte tycker SD har levererat. Detta tjänar alla på och är ingen anledning att ge sig på den ene eller andre.

Detta val är dock AfS det självklara invandringskritiska valet.
Citera
2018-08-29, 00:04
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Aha, det hade jag missat! Hoppas AfS håller ett öga på trådarna här - finns en del matnyttigt vid det här laget.

Det gör de, kan jag lova. Självaste pitbullterriern kommer ju till och med in här och skriver av sig ibland.
Citera
2018-08-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det gör de, kan jag lova. Självaste pitbullterriern kommer ju till och med in här och skriver av sig ibland.

Är du säker på det?
Citera
2018-08-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Tror det har varit en medveten strategi från högt upp i SD att disseminera propaganda om "extremhöger", "antisemitism", "bortkastad röst" osv. i förhållande till AfS. Här på Flashback tycks något dussin användare ständigt närvara i AfS-trådar där man är orimligt hatisk samtidigt som man pushar hårt för SD. Lyckas SD nazist-stämpla AfS innan de blivit för stora kan man hålla kvar många politiskt ointresserade som bara bill ha lugn och ro ifrån invandrare. Om AfS däremot börjar uppfattas som det nya genuina SD, som i sin tur blivit allt mer toppstyrda och liberala, kan de senare lätt tappa sitt existensberättigande i Svensk politik. Tror man oroar sig något oerhört över ett sådant scenario i Karlsson/Bieler-lägret just nu.

Själv har jag ingenting emot SD och hoppas givetvis de blir störst i år. Ser fram emot en politisk framtid där SD kan fylla S's roll som det lite mer trygga folkhemsvalet och AfS blir en radikalare kanarie i kolgruvan man kan proteströsta på om man inte tycker SD har levererat. Detta tjänar alla på och är ingen anledning att ge sig på den ene eller andre.

Detta val är dock AfS det självklara invandringskritiska valet.

SD är helt medvetna om hur toppstyrd och odemokratisk den egna organisationen är. Ledningen har prioriterat egna privilegier framför en fungerande partikultur. Det har gjort partiet bräckligt och skapat många missnöjda företrädare. När man hetsar mot AfS är det inte så mycket våra åsikter man vänder sig emot, man är framför allt rädda för vad som kan hända om SD skulle implodera och både ledamöter och väljare började strömma till AfS. Om AfS tar sig in i riksdagen nu i höst blir denna rädsla så mycket mer konkret och reell. Mycket kan hända i politiken. Jimmie kan falla ner på nytt i depression och utbrändhet (om han nu någonsin kommit ur det där), ledande företrädare kan straffa ut sig på olika sätt, människor kan bli sjuka eller dö etc. SD-glufsarna runt köttgrytorna har all anledning att vilja ha AfS utanför riksdagen.
Senast redigerad av Amriswil 2018-08-29 kl. 00:43.
Citera
2018-08-29, 01:30
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura

Man bara "vet" att AfS är närvarande här. Känner en stark sammanhörighet och närvaro med partiledningen när man följer trådarna och torgmötena växelvis. AfS lyssnar verkligen på folket och använder alla tänkbara kanaler för kommunikation åt båda hållen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in