2018-08-29, 00:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så här skrev jag då det begav sig pudeln.

Japp jag ser det och jag minns det väl nu i efterhand. Det var synd att det hela styrdes in på bröderna O, men om man går tillbaka i tråden och kollar så ser man att det var Freija21 som plötsligt dök upp efter ditt inlägg om BWs fb (vem annars när det hettar till?l!!). Det var alltså Freija som direkt styrde in det hela på bröderna O och helt uteslöt Mat*ias Kje*lquist, trots att han var den som BW hade klippt bort på bilden.

Synd dock att du inte satte ner foten direkt och styrde in det hela på MK istället, det borde du givetvis ha gjort du som hade stenkoll.

Det var även en grov miss av mig, helt klart. Men det är vara att ta nya tag och börja med att kolla upp MK.

Nu kommer jag även att bli avstängd har jag nyss fått reda på, så jubel utbryter givetvis nu.
Men det är helt ok, jag gick i en fälla och får skylla mig själv. Bra jobbat av dig X!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-29 kl. 00:45.
Citera
2018-08-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Japp jag ser det och jag minns det väl nu i efterhand. Det var synd att det hela styrdes in på bröderna O, men om man går tillbaka i tråden och kollar så ser nån att det var Frrija21 som plötsligt dök upp efter ditt inlägg om BWs fb. Det var Freija som direkt styrde in det hela på bröderna O och helt uteslöt Mat*ias Kje*lquist, trots att han var den som BW hade klippt bort på bilden.

Synd att du inte satte ner foten och styrde in det hela på MK istället, det borde du givetvis ha gjort, du som hade stenkoll.

Det var även en grov miss av mig, helt klart. Men det är vara att ta nya tag och börja med att kolla upp MK.

Nu kommer jag även att bli avstängd har jag nyss fått reda på, så jubel utbryter givetvis nu.
Men det är helt ok, jag gick i en fälla och får skylla mig själv. Bra jobbat av dig X!
Ja det var fel av mig att inte styra rätt men jag blir ibland så irriterad över folk i tråden och deras ignorans när "vi som inte räknas" har något att säga och om man kommer med något som kan räknas som information ja då är "vissa" där med en gång och ska ta cred. Men oavsett så får man ju information...Har också blivit anmäld och blir kanske också avstängd fast ser inte att det jag skrev bör räknas som 1.06. Tycker det är ganska tydligt vad som försigår här i denna tråd.
Senast redigerad av divadnil 2018-08-29 kl. 00:56.
Citera
2018-08-29, 00:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du kan gå tillbaka och kolla att jag inte spann vidare på det spåret. Däremot noterade jag att fokus plötsligt blev på bröderna Olsson och vilka som lade fokus där...

Du har rätt, jag har också kollat och jag minns uppenbarligen fel, du spann mycket riktigt inte vidare på det.

Jag vet att jag för tillfället var inne på GWs teori (eftersom jag inte tror på KM som "pilot") och att jag funderade mycket på om det kunde vara 2 bröder el. åtminstone 2 personer med blodsband till varandra. Dessvärre gick Freija direkt på bröderna O och jag drogs med av bara farten, trots att jag är egentligen är väldigt skeptisk till Freija men GWs teori "drog" och jag blev ovaksam och högg idiotiskt nog på Freijas bete, tyvärr. Men det är lätt att vara efterklok...
Citera
2018-08-29, 01:02
Medlem
Citat:
Eller så bor "pilot" kvar i Mariestad men inte GM.

Pilot bor vel i mariest enligt p4 ?
Citera
2018-08-29, 01:06
Medlem
Citat:
Du har rätt, jag har också kollat och jag minns uppenbarligen fel, du spann mycket riktigt inte vidare på det.

Jag vet att jag för tillfället var inne på GWs teori (eftersom jag inte tror på KM som "pilot") och att jag funderade mycket på om det kunde vara 2 bröder el. åtminstone 2 personer med blodsband till varandra. Dessvärre gick Freija direkt på bröderna O och jag drogs med av bara farten, trots att jag är egentligen är väldigt skeptisk till Freija men GWs teori "drog" och jag blev ovaksam och högg idiotiskt nog på Freijas bete, tyvärr. Men det är lätt att vara efterklok...
Ja minns också att det även handlade om GW bok. Och jag noterade att GW skrev att de två GM skulle "till samma ställe" och det var ju det som var grejen att BW eventuellt var sambo med MK.sen kom bröderna Olsson på tal. Vilket såklart kunde vara intressant rftersom de troligen bodde på samma ställe men BW klippte inte bort MO...
Citera
2018-08-29, 01:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej du har missuppfattat det. M*ikael K*jellquist har lagt upp bilden med sig själv och M*athias O*hlsson och B*jörn W*allberg där han taggat dessa två och skrivit "EM-gänget 1992" och "Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo" (Den som ser ut till att vara på lyset och i fiiiin form är BW)
Den som klipper bort en person på kortet är Björn. Han klipper bort Mikael som han var dåvarande sambo med 1992???
Därför tycker jag det är extra intressant!
Så Björn bodde kanske tillsammans med Mikael under EM 92. Kanske var de flera som bodde på ett ställe under denna period just för att kolla på fotbollen tillsammans. EM i fotboll pågick den 10 juni-26 juni 1992 och spelades i Sverige.

Den som tar kortet var tydligen smal och smärt på den tiden enligt MK och BW vilket man då kan tänka sig att han inte längre är (om det nu har någon betydelse) Kan den som tar kortet vara HJ eller tom KM?

Min fetning sist i ditt inlägg:
Bra fråga, tror dock varken på HJ eller KM (definitivt inte KM). Jag tror att det kan vara någon som vi inte känner till.
JE är ju annars en outsider som skulle kunna ha tagit kortet och han bodde ju i Töreboda -92. Kan det vara i Töreboda som dom 3 bodde under fotbolls EM -92?? MK kanske också bodde i, eller kom frånTöreboda, precis som JE? och att BW ockdå bodde där (förmodligen då hos MK) under en period i juni, säg ett par veckor när det var EM?

Eller möjligen att det skulle kunna vara MOs ett år yngre bror DO som tog kortet om nu bröderna ofta brukade hänga med varandra vill säga? (dom behöver ju inte ha haft gemensamma kompisar).
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-29 kl. 01:25.
Citera
2018-08-29, 01:29
Medlem
Donnabella6s avatar
Så MK : Mikael Ljungkvist var sambo med Bw?Under denna sorgliga sommar .
Ok,Nån som har info ?

Självklart blir jag intresserad då jag söker en nära till Björn W.

Nå nu är det godnatt på er!
Citera
2018-08-29, 02:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Pilot bor vel i mariest enligt p4 ?

Nej, PW säger att hon aldrig har sagt att "pilot" bor kvar i Mariestad.
Citera
2018-08-29, 10:00
Medlem
Citat:
Så var det i allafall och det bevisar om inte annat vilket extremt dåligt förtroende jag har för Freija21, det räckte alltså med att hen började lämna info om bröderna Ohl*son för att jag skulle se det spåret som kallt. Det säger inte lite det.

"tog ner mig ordentligt"?? vad pratar du nu om?
Bröderna O har jag iaf sett bilder på men bröderna R har jag varken sett eller hört talas om och därför förstår jag inte varför jag skulle reagera nämnvärt på just dom?
Hade inte divadnil hittat MO på BWs fb så hade jag förmodligen inte gått igång på bröderna O heller. Att Rut*erssons påstås vara släkt med KM gör bara det hela ännu mer ointressant eftersom jag inte tror på att KM är "pilot".
Det som var intressant med bröderna O var ju kopplingen till BW samt att dom bodde i krokarna där "Trankärrsvittnet" såg bilen på söndagsmorgonen, dagen efter försvinnandet.

Vad är det som du hela tiden har så svårt för att förstå? Du misstänkliggör ständigt allt jag skriver och din paranoia tycks ständigt slå nya rekord.. det är tragiskt Ugglan, verkligen.

Jag tycker att du ska ta och syna Lubbe75 istället, nu efter det vi har pratat om här i kväll Du vet ju lika väl som jag att Lubbe och Freija21 har ett mycket nära "samarbete", så Lubbe är med andra ord Freijas "partner in crime". MEN, jag ger mig fan på att du ser mellan fingrarna med Lubbe av någon outgrundlig anledning, vi får väl se...
Som du vet har jag inte mycket till övers för Lubbe, så där vet DU iaf vart du har MIG. Men vart du står och vart man har DIG, det vet man aldrig...

Syna på. Jag har hela tiden försökt komma med styrkta uppgifter, och tycker att jag många gånger lyckats bättre än dig. Min egen övertygelse finns också baserat på en källa snarare än insikt. Du verkar ha lite att göra, inläggen nu har din signatur varannan gång. Ha en skön ledighet.
Citera
2018-08-29, 10:43
Medlem
KM är mannen som vi kallar pilot här i tråden, efter den information som jag har fått så finns det ingen anledning att för mig ens diskutera någon annan person.

KM har förstört livet för så många, inkl sin egen familj.
gör det enda rätta KM
Citera
2018-08-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
KM är mannen som vi kallar pilot här i tråden, efter den information som jag har fått så finns det ingen anledning att för mig ens diskutera någon annan person.

gör det enda rätta KM

Vad är det mer du har på honom? När var han inne på förhör sist? Det blir lite svårt att tro på dig när du inte går hela vägen? Vad har han gjort sin familj. Han är väl oskyldig ända tills motsatsen bevisas eller att han själv väljer att erkänna. Är han inte nyligen gift?
Citera
2018-08-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

gör det enda rätta KM

Förstår att du är säker med ett så direkt och tydligt utpekande.
Är det allmänt känt i Mariestad bland berörda att det är han som är senast misstänkt?
Har det blivit kännbart och besvärande för honom att bo kvar?
Under de tidigare åren, var han inte någongång ifrågasatt av kretsen i sammanhanget?
Tror du han fick hjälp den aktuella kvällen?
Detta kan du besvara utan att röja dej eller källan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in