2018-08-28, 22:54
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Synd att det alltid ska bråkas mellan AfS- och SD-fanboys. Kasselstrand själv röstade AfS (riksdag) och SD (kommun/landsting) nu. Hela tiden hintar han om att han gillar SD och Åkesson i grunden.

Det är många som tror sig veta vad som är en bortkastad röst eller inte. Ingen vet just nu vilken grad av effekt AfS kommer att ha, men det ska nog mycket till att SD självmant kommer att anamma en vettig återvandringspolitik i tid, imho.

Även om AfS-fans blir besvikna av valresultatet så kommer ändå partiet kunna växa av naturliga skäl. Någon som matar självklarheter som ingen annan vågar säga kommer att vinna på det i längden. Det kanske är dags att tänka långsiktigt, inte bara valresultat.

"Exaaaakt" ~ Erik "Bullen" Berglund

Man kan inte säga att det är en bortkastad röst även om AfS inte kommer in. Antingen blir stödet så minimalt att det inte spelar någon roll ändå (under 1 %) eller så får de uppåt 2-3 % och då blir nog etablissemanget rädda på allvar. Eller så får de över 4 %

Både SD och AfS behövs, och jag skulle inte bli förvånad om vi ser ytterligare något nytt parti nosa på spärren redan 2022 om läget förvärrats.
Citera
2018-08-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Jokern vad gäller underhållning och utländsk gäst vore ju Österrikes vicekansler HC Strache från FPÖ som kör en rap i stil med han gjort i sina tidigare valrörelser. Skulle ju vara rätt speciellt om vi säger så men lär väl inte hända. Se den här videon från när han kandiderade för borgmästare i Wien 2010.

https://www.youtube.com/watch?v=u0510mbtg2c

Nej, det vore nog för problematiskt ur säkerhetssynpunkt om inte annat.
Citera
2018-08-28, 22:58
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Synd att det alltid ska bråkas mellan AfS- och SD-fanboys. Kasselstrand själv röstade AfS (riksdag) och SD (kommun/landsting) nu. Hela tiden hintar han om att han gillar SD och Åkesson i grunden.

Det är många som tror sig veta vad som är en bortkastad röst eller inte. Ingen vet just nu vilken grad av effekt AfS kommer att ha, men det ska nog mycket till att SD självmant kommer att anamma en vettig återvandringspolitik i tid, imho.

Även om AfS-fans blir besvikna av valresultatet så kommer ändå partiet kunna växa av naturliga skäl. Någon som matar självklarheter som ingen annan vågar säga kommer att vinna på det i längden. Det kanske är dags att tänka långsiktigt, inte bara valresultat.
Det är väl främst tards från SD som bråkar med oss AfS:are. Vi försvarar oss bara mot deras grundlösa anklagelser, lögnaktiga påståenden och galopperande antisvenskhet.
Citera
2018-08-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur är det med Steve Bannon? Har AfS någon kontakt med honom?

En karl, som sparkades av Trump, och ser ut som en skäggig luffare!? Kanske inte det bästa dragplåstret.

Sedan vet jag inte, om utländska politiker vore särskilt lyckat att inbjuda. Kanske inte i en valrörelse inför det svenska riksdagsvalet.
Citera
2018-08-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Brukar inte ungdomar (eller ynglingar) vara oförsiktiga, våghalsiga och benägna att provocera?

Det kanske är den katastrofala sänkningen av testosteronhalten som har ägt rum bland män i Västvärlden de senaste decennierna som spökar och slår extra hårt mot ynglingar? Mesiga, tråkiga och trygga Jimmie och SD borde ju inte locka så mycket när man jämför med AfS.

90-talister är soyboys och hipsters - de flesta. Till och med "Alfa-Hahne" fick däng av en invandrare för en 3 år sedan - och la upp bilden på twitter. Bad move. Du är nog något på spåret, gällande testosteronet...
Citera
2018-08-28, 23:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Ikväll när jag testade så censurerar Youtube sökresultat och videolistan för AfS-kanal i Sverige.Dock kan jag se klippen i Sverige om jag surfar in direkt på adressen till vardera klipp. Adresserna fick jag fram genom att surfa in på Youtube via länder utanför Sverige.

Funkar inte för mig. Även om man klistrar in en adress som funkar utanför EU kommer man bara till "Denna video är blockerad i den här landsdomänen" om man försöker använda adressen inom EU.

Lite skumt för övrigt att de blockerar just EU (plus Schweiz). Har det kanske något med EU:s lagstiftning att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Hur tar vi reda på vem som initierar denna censur? Är det MSB eller ligger det kanske något i den enklare förklaringen att det rör sig om vänsterblivna politiska motståndare till AfS? Andra kandidater?

Jag tror snarare på politiska motståndare. MSB kan inte rimligen vara så korkade att de börjar ägna sig åt politisk censur i valrörelsens slutskede.
Citera
2018-08-28, 23:17
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Funkar inte för mig. Även om man klistrar in en adress som funkar utanför EU kommer man bara till "Denna video är blockerad i den här landsdomänen" om man försöker använda adressen inom EU.

Tror det kan finnas kvar i cachen ibland, men inte helt säker?

Citat:
Jag tror snarare på politiska motståndare. MSB kan inte rimligen vara så korkade att de börjar ägna sig åt politisk censur i valrörelsens slutskede.

Ironiskt nog såg jag nyss att en "Jagärhär" som är en bekant till en bekant alldeles nyss började praktisera hos MSB, haha. Med Dan "Bangkok" Eliasson vid rodret är väl allt möjligt.
Citera
2018-08-28, 23:23
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Hahne hävdar att han attackerats av flera personer utanför Åhléns på Drottninggatan i centrala Stockholm, där han väntade på vänner tillsammans med SDU:s ordinarie ordförande Gustav Kasselstrand.

– När plötsligt ett gäng kom fram, alla med invandrarbakgrund, och började bråka med oss. De blev mer och mer aggressiva och när en person på ett hotfullt sätt går emot Gustav så går jag emellan, säger William Hahne.

Citat:
Hahne hävdar att en av personerna i gänget slog till honom i ansiktet när han gick emellan, men att han själv inte såg slaget komma.

– Det var en person som stod vid sidan av som slog mig från ingenstans.
https://www.expressen.se/nyheter/sdu-politiker-jag-fick-ett-slag-i-ansiktet/
Citera
2018-08-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Starkt möte i Karlstad. Jeff var nära rödmarkeringen men inte över... 😂
Han balanserade upp ilskan med omsorgen om kvinnorna. Men det kan bli lite diffust med ett sådant yttäckande vapen som ilska och diffus målbild som "etablissemanget" - Enköping hade bra balans med både patos och precision.

Tips: sprid ut fler valsedellådor. Låt folk dela ut till förbipasserande som kan ta en i farten - inte minst för de som inte öppet vill visa sympatier. "Oj, vad var det för något?" 😀 Att filmas i närbild med kameran precis vid lådan är väl sådär va...

Och skränig "nationellrock". Eh...Nej.

Fattig bonddräng är mer folklig. 👍
Ack värmeland du sköna skulle ju vara självklar.

Tips: Rosling nämnde också effektiviteten i att hjälpa folk i närområdet. Om man nu vill hjälpa flyktingar och inte bryta ner välfärdssamhällen och nationer... Rosling är ett household name.

En annan ögonöppnare eller snarare "tankeöppnare" (Jeff har berört det någon gång) är att påtala att man inte behöver vara "fientlig" eller "hata" för att anse att massinvandring från kulturellt och etniskt främmande länder är eftersträvansvärt eller bra. Inte ens för de som kommer hit - många vittnar ju själva om rotlöshet och frustration.
Gustav är ju berest och kan spinna vidare på att t ex Irak skulle ha synpunkter på om fem miljoner svenskar flyttade dit.
Liksom att man kan uppleva andra kulturer på plats och inspireras av kultur på olika sätt utan folkförflyttningar. Vi älskar sushi och hamburgare - men vara är alla hundratusentals japaner och amerikaner??

Jag kan hålla med dig om att rockmusiken verkade lite off. Men annars finns det en separat tråd, där AfS valturné diskuteras.
Citera
2018-08-28, 23:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Tror det kan finnas kvar i cachen ibland, men inte helt säker?

En rimlig förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Ironiskt nog såg jag nyss att en "Jagärhär" som är en bekant till en bekant alldeles nyss började praktisera hos MSB, haha. Med Dan "Bangkok" Eliasson vid rodret är väl allt möjligt.

Visst, om någon har förmågan att ställa till med skandaler och elände är det väl han. Men skulle det visa sig att MSB är inblandat i politisk censur kan de lika gärna lägga ner myndigheten efter valet. Ingen kommer att lita på dem efter det.
Citera
2018-08-28, 23:25
Medlem
Citat:

Lite skumt för övrigt att de blockerar just EU (plus Schweiz). Har det kanske något med EU:s lagstiftning att göra?

Utan att försöka framstå som konspiratorisk, så är det väl just i detta skede som en ev. censur skulle vara så effektiv som möjligt.
Oavsett om man är vänster, liberal eller höger, så är vi säkert överens om en sak - Dan Eliasson är inte speciellt klok, sett ur traditionellt perspektiv.
Citera
2018-08-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hen?....

HEN?!

HEN??!!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2018/jimmie-akesson-kristersson-svarade-inte-pa-fragan/

Denna intervju tok-diskvalificerar SD och Jimmie Åkesson för mig. Han refererar till den beskjutna SF ledamoten som en hen. Jag konstaterar torrt att Jimmie Åkesson är en skamlös patetisk PK-fjolla!
Tack gode Gud att AfS finns som alternativ. Detta haveri till intervju gav säkert AfS flera tusen nya röster.

Men vad förväntar du dig av Jimmie "Jag vet inte"? Det är bara en tidsfråga, när han bär en halsduk i prideflaggans färger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in