Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Ser den ut som en kollaps orsakad av brand? Om så, har du något bra exempel?
Precis som jag skrivit så många gånger nu så ser den ut precis som EN kollaps. Klipper man bort orsaken så går det inte att se orsaken heller..
Det går lätt att hitta cd's som påminner om wtc7, det går också lätt att hitta cd's som inte alls påminner om wtc7...
Dessa cd's ser ju t.ex. inte särskilt mycket ut som wtc7 eftersom de kraftiga explosionerna högre upp i byggnaderna syns så tydligt. Är det här raketforskning för dig?
Citat:
Och för ett ’tränat öga’?
Ett tränat öga skulle kanske utesluta en cd på att de flesta fönster sitter kvar och börjar gå sönder först när fasaden rör sig nedåt. Hade det varit en cd hade de varit bortblåsta av trycket från explosionerna "långt" tidigare.
Citat:
Jag diskuterar WTC 7.
Jag förklarade skillnaden på olika kollapser eftersom du bad omjämförelser med andra byggnader - men du kanske inte håller med om att WTC1 och 2 kollapsade?
Citat:
Varför har man varit ”noga” med det, menar du?
Troligen för att efterlikna huset de jämför med.
Citat:
Var kan man se bränderna i sin helhet, menar du?
I sin helhet?
Citat:
Menar du att bortplockande av fönster skulle ha underlättat för konspiratörerna att dölja en CD?
Nej det hade ju varit lika konstigt som att låta dem sitta kvar.. Fönstren hade avslöjat dem i båda fallen.
Citat:
Fast det här har jag ju redan förklarat för dig? De nedre delarna av byggnaden är dolda i samtliga kända videor av kollapsen. I en klassisk imploderande CD så sprängs de nedre delarna undan så att byggnaden faller inåt och neråt när det strukturella stödet under försvinner.
I en klassisk cd spränger man oftast laddningar på många våningsplan, efter att ha försvagat hela konstruktionen och tagit bort alla icke-bärande element - men ett tydligt tecken på en klassisk cd är att det låter - utav helvete.:
https://www.youtube.com/watch?v=eosJONgUtRQ
https://www.youtube.com/watch?v=e2E_m7l2Rww
https://www.youtube.com/watch?v=SaBQ3AkRetI
Citat:
Du vet vad som avses. Någon tog ett beslut om att ingen gängse forensisk utredning skulle genomföras = någon förhindrade att någon sådan inte genomfördes.
Nej jag vet inte vad du menar - du skriver så mycket konstigt så jag tänker inte stat och gissa vad du menar på allvar. Då skulle du dessutom bli extremt upprörd om jag känner dig rätt...
Citat:
Eftersom det var en federal händelse så var det Vita huset som hade det yttersta ansvaret för det beslutet. Samma Vita hus som in i det längst motsatte sig påtryckningar om att en sådan utredning skulle genomföras men inte tillät det förrän mer än ett år efter kollapsen, när allt bevismaterial var bortforslat, upphugget och spritt för vinden.
Nämen se där - nu är du ju tillbaks vid att den inte skulle ha varit tillåtet att utreda?? Så det var inte tillåtet - men inte förbjudet? Vad menar du att jag ska gissa att du menar här?
Citat:
Visst förstår jag det, men det är som sagt inget argument för att inte direkt och parallellt med röjningsarbetet inleda en gängse brandteknisk och forensisk utredning.
Det är ett argument för att röja upp på platsen så fort man bara kan. Istället sorterade och gick igenom materialet noggrannare ute på Fresh Kills Landfill.
Jag håller helt med om att det inte var idealiskt - men så valde man att göra i den situation man hade att handskas med.
Citat:
Att Bush-administrationen skulle vara intresserad av miljön och människors hälsa är dessutom nonsens, givet dess ljug om att luften var ofarlig att andas in kort efter kollapserna.
nähä..
Citat:
Ja? Varken miljön eller räddningsarbete var något hinder för att en gängse forensisk utredning inleddes parallellt med insatserna och definitivt inte så på upplagringsplatseens.
nähä..
Citat:
Här tilläts ju inte ASCE undersöka stålet.
hur många gånger..?
Citat:
Ja, du klipper kreativt i mina poster. Jag frågar igen:
Jag tycker det är bättre att ibland, när man inte orkar, klippa bort sjok man redan besvarat än att helt hoppa över att besvara inlägg som du gör. Som t.ex. dessa från i söndags:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Tag det för tusan inte som en uppmaning att besvara alla inlägg du ignorerat nu bara - jag orkar inte med mer upprepningar från dig..
Citat:
- Har du något annat (svep-) skäl till att ingen forensisk utredning genomfördes INNAN allt bevismaterial var bortforslat, upphugget och spritt för vinden?
Jag har inga svepskäl alls. Varför skulle jag ha andra skäl - det räcker gott med skälen som redan framförts om och om igen..
Citat:
Ok, jag omformulerar. Eftersom moderna skyskrapor/höghus av stål/-delvis stål aldrig tidigare har totalt kollapsat av brand så är det lite underligt att den sittande administration inte ville att åtminstone en gängse forensisk utredning skulle tillsättas INNAN allt bevismaterial var bortforslat, upphugget och spritt för vinden.
Jag vill inte att du omformulerar - jag vill att du antingen förklarar att du ljög eller hade fel, alternativt visar några av dessa "skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa."
Citat:
Eftersom ”act of war”, miljöhänsyn och räddningsarbete INTE var ett avgörande hinder så är den enda rimliga förklaringen till det att samma adminstration hade något att dölja.
Eller har du något annat, men legitimt, skäl till det beslutet?
Act of war var självklart inget hinder - det är en förklaring till varför man inte behövde göra en utredning.
Varför var inte miljöhänsyn - oron för att bassängen skulle spricka - ett hinder menar du?
Det tog 10 månader för räddningsarbetare, FBI, NYPD, Office of Emergency Management etc att gå igenom materialet ute på Fresh Kills - varför skulle det gått fortare mitt i röran av uppröjningsarbetet (som tog 8 månader.) i en potentiellt livsfarlig miljö med rasrisk, mycket folk, maskiner, logistik som ska flyta osv?