2018-08-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Såg ditt svar angående carcinom. Det leukocyt-värde du efterfrågade - pekar det åt något håll?
Leuckocytvärdet inte ensamt utan i kombination av flera parametrar
Citera
2018-08-28, 23:44
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Tack så mycket för lugnande ord. Skönt att väl avgränsat är positivt iallafall då. Har ingen att prata med alls då jag inte vill oroa min sambo med detta. Hon vet naturligtvis att jag ska utredas men inget mer än så och jag har sagt till henne att det är helt lugnt. Skitjobbigt att bära inom sig ensam.
Får väl hålla både tummar och tår helt enkelt.

Skönt att höra för dig och din man, du är en fin människa som lägger ner så mycket tid och energi på andra. Även sett ditt engagemang i LB-tråden.

Tack.
Jag är väldigt intresserad av människor. Det finns så mycket tankar och frågor i livet som förtjänar ett rakt svar. Det man inte upplevt tidigare är skrämmande och nytt och min man är inget undantag han är rädd för det mesta så här gäller det att kolla upp saker och lägga fram dem på ett vettigt vis.
Sedan datorn kom blev det lätt som en plätt. Och det är lärorikt.
Citera
2018-08-28, 23:44
Medlem
Jag menar precis vad jag skriver. Risken är "relativt stor". Det är alltså en större risk än om de initiala analyserna gett ett annat resultat. Det innebär absolut inte att du har cancer. Du har än så länge endast en påvisad förändring i levern. Du är inte i riskgruppen för typen av cancer och levercancer är väldigt ovanligt. Tumörer i levern är mest sannolikt en metastas från en annan cancertyp.

Hunden låter som ett trevligt tilltag.
Citera
2018-08-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Leuckocytvärdet inte ensamt utan i kombination av flera parametrar

Vsd menar du? Var det positivt eller negativt?

Du har pm med allt från journalen. Svara gärna i tråden.
Citera
2018-08-28, 23:51
Medlem
Van Nostrands avatar
Utifrån det du skriver tror jag mellan tummen och pekfingret att rosken för levercancer är 1/1000.
Risken för att du har IBD, troligen Chrohns då, höftar jag till 1 på 4. Dom sa inget om koloskopi?
Citera
2018-08-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Jag menar precis vad jag skriver. Risken är "relativt stor". Det är alltså en större risk än om de initiala analyserna gett ett annat resultat. Det innebär absolut inte att du har cancer. Du har än så länge endast en påvisad förändring i levern. Du är inte i riskgruppen för typen av cancer och levercancer är väldigt ovanligt. Tumörer i levern är mest sannolikt en metastas från en annan cancertyp.

Hunden låter som ett trevligt tilltag.
Tja en metastas är inte väl avgränsad och han skulle haft massor av symptom vid metastas
Citera
2018-08-28, 23:53
Medlem
Håller på att bli galen här. Alla säger olika och jag vet varken ut eller in egentligen. Vill bara veta vad det pekar mot. Är det stor sannolikhet att det är cancer so be it. Har jag det inte är det drömmen.
Skulle inte vika mig platt om det så var cancer i vilket fall. Jag vill bara få veta.

Jag är en kontrollmänniska och har väldigt mycket ansvar i arbetslivet och känner att jag knappt klarar av det för tillfället pga ovissheten.
Citera
2018-08-28, 23:55
Medlem
Citat:
Jo jag har symtom som jag inte delgav. Delgav dom i efterhand i konversationen med monday1. Läs den och återkom mer än gärna med vad du tror.
Hittar inte. Men risken finns så klart men statistiskt sett är det inte det...är inte kunnig dock..även om det skulle vara cancer är den i början då den är väl avgränsad
Citera
2018-08-28, 23:56
Medlem
Citat:
Vsd menar du? Var det positivt eller negativt?

Du har pm med allt från journalen. Svara gärna i tråden.
En sak kan jag säga det där är inte allt från journalen,,,Men min bedömning kvarstår det finns en förhöjd malignitets-risk...att ta hänsyn till och agera efter..främst skulle jag ha i misstanke som läkare det jag redan påpekat, Men ingen misstanke som är bekräftad ännu .
Citera
2018-08-28, 23:57
Medlem
Citat:
Håller på att bli galen här. Alla säger olika och jag vet varken ut eller in egentligen. Vill bara veta vad det pekar mot. Är det stor sannolikhet att det är cancer so be it. Har jag det inte är det drömmen.
Skulle inte vika mig platt om det så var cancer i vilket fall. Jag vill bara få veta.

Jag är en kontrollmänniska och har väldigt mycket ansvar i arbetslivet och känner att jag knappt klarar av det för tillfället pga ovissheten.
När har du tiden ? Med tanke på att de skrivit malignitet i journalen så bör de kontakta dig...det är inte ok att skriva malignitet i början av undersökning..låter otroligt
Citera
2018-08-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Tja en metastas är inte väl avgränsad och han skulle haft massor av symptom vid metastas

Jag har ju massor av symtom från magen! Man hittade också någon förträngning där. Hsr även blod i avföringen.
Citera
2018-08-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hittar inte. Men risken finns så klart men statistiskt sett är det inte det...är inte kunnig dock..även om det skulle vara cancer är den i början då den är väl avgränsad

Jag åkte in akut för magsmärtor och blod i avföringen. Har hög smärttröskel men kunde inte längre gå och förstod att det var läge att åka in. Smärtan tilltog under någon veckas tid.

”ULJ buk visar väggförtjockning i tunntarmsslynga distala ileum. Appendix kan ej visualiseras.
Går vidare med DT buk som ej visar någon appendicit eller terminal ileit. Ses i hö fossa multipla lätt förstorade mesenteriella körtlar. Som bifynd noteras en cm stor välavgränsad lågattenuerad förändring ventralt i levern och attenuerar högre än en ordinär cysta. Normalvida gallvägar. Ingen hydronefros.

Hade lite förhöjt b-leukocyt värde också.

Vad trot du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in