2018-08-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Håller med dig. Vi pratar väldigt mycket om det här i vår region. Att det inte alltid är optimalt då patienterna ser informationen lättillgängligt. Speciellt röntgenutlåtanden och operationsbeskrivningar är inte helt enkelt för lekmän att tyda. En förändring, mörk fläck, artefakt i röntgentermer innebär inte automatiskt tumör/cancer.

Som sagt, TS anamnes talar inte för att det är en tumör. Men självklart bör det utredas vidare.
Fynd en "förtjockning i duodenum. med patologiskt förstorade körtlar. oklar förändring i leverparenkym --Jag drar samma växlar som alla andra , fortsatt utredning om malignitet.
Citera
2018-08-28, 23:34
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Alright förstår inte riktigt grekiskan i ditt inlägg. Tillkommit saker i anamnesen som jag behöll för mig själv för att inte outa mig. Man hittade också något i magen och förstorade körtlar.
Läs inläggen ovanför till monday1.

Ja det finns så många medicinska termer. Tro mig! Läkare googlar också

Funderar på om du fick antibiotika? Hur mår du nu?
Citera
2018-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Knölar och förändringar tar de alltid allvar vilket är bra.jag gjorde nyligen biopsi på knuta och den visade sig vara ingenting tack o lov men prioriterade mig

Det är liten chans att det är något..du är ung o hade inga symptom större chans att det är nån godartad tumör i så fall

Jag berättade inte hela historian i TS dum som jag var med risk att outa mig. Läs mina svar med monday1. Där finns hela anamnesen. Tror du fortfarande det är ofarligt?
Citera
2018-08-28, 23:35
Medlem
Citat:
Alright förstår inte riktigt grekiskan i ditt inlägg. Tillkommit saker i anamnesen som jag behöll för mig själv för att inte outa mig. Man hittade också något i magen och förstorade körtlar.
Läs inläggen ovanför till monday1.

Det var till dig :
TS,: En 1 cm stor grej är svårbedömbar på en DT, dock det blir nog en cysta. Men det är jättebra att de kollar upp med ultraljud.

Det finns en förkortning ang din situation : VOMIT.
Victim of Modern Imaging Technology
Citera
2018-08-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ja det finns så många medicinska termer. Tro mig! Läkare googlar också

Funderar på om du fick antibiotika? Hur mår du nu?

Nej ingen antibiotika. Det blev bättre ett tag men känns från idag som att det kan vara påväg tillbaka. Har ganska ont i magen igen.
Citera
2018-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ingen kan garantera något, inte ens en läkare tills motsatsen bevisat. Där håller jag faktiskt med dig! Tror läkaren här försöker förklara till TS att sannolikheten ändå är låg med tanke på åldern och anamnesen samt vad röntgenutlåtanden visat på.

Jag gav bara delar av anamnesen för att inte outa mig. Läs min konversation med monday1 där jag delger allt.
Citera
2018-08-28, 23:37
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Nej ingen antibiotika. Det blev bättre ett tag men känns från idag som att det kan vara påväg tillbaka. Har ganska ont i magen igen.

Okej, hur är det med vikten? Har du gått ner något?
Citera
2018-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Knölar och förändringar tar de alltid allvar vilket är bra.jag gjorde nyligen biopsi på knuta och den visade sig vara ingenting tack o lov men prioriterade mig

Det är liten chans att det är något..du är ung o hade inga symptom större chans att det är nån godartad tumör i så fall

Jo jag har symtom som jag inte delgav. Delgav dom i efterhand i konversationen med monday1. Läs den och återkom mer än gärna med vad du tror.
Citera
2018-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Jag berättade inte hela historian i TS dum som jag var med risk att outa mig. Läs mina svar med monday1. Där finns hela anamnesen. Tror du fortfarande det är ofarligt?
Om du vill så få du skriva PM, jag vill inte outa mig heller.
Citera
2018-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Okej, hur är det med vikten? Har du gått ner något?

Ja absolut, jag har gått ner ett par kilo. Imorgon går jag in i vecka 3 med den här skiten. Börjar kännas konstigt...
Citera
2018-08-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Fynd en "förtjockning i duodenum. med patologiskt förstorade körtlar. oklar förändring i leverparenkym --Jag drar samma växlar som alla andra , fortsatt utredning om malignitet.

Såg ditt svar angående carcinom. Det leukocyt-värde du efterfrågade - pekar det åt något håll?
Citera
2018-08-28, 23:41
Medlem
Citat:
Jo jag har symtom som jag inte delgav. Delgav dom i efterhand i konversationen med monday1. Läs den och återkom mer än gärna med vad du tror.
Körtlar på 1 cm är inte att anses per automatik som patologist förstorade iofs men i en kontext ett observandum
Senast redigerad av Monday1 2018-08-28 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in