2018-08-28, 19:24
Medlem
Har i någon månad haft en knöl vid armbågen, liksom på insidan av armbågen. I början när den kom kändes det varmt, ömt och stramade i huden. Dem var lite mjukare i början. Hade ont flera veckor bara jag böjde armen. Men med tiden minskade smärtan något, knölen blev även hårdare. Nu känns det som den sitter fast i armbågen det gjorde den inte i början. Gör inte lika ont längre utan kan röra armen fritt. Är mest när jag trycker på den jag känner av den. Hade ni brytt er om att gå till hälsocentralen eller bara låtit den sitta där och hoppas på att den försvinner med tiden?
Citera
2018-08-28, 19:33
Medlem
gissar på svullen lymfnod. skulle testat någon spännande olja eller salva. men framförallt sluta äta sånt som kloggar upp lymfsystemet, och storsatsa på frukt.
Citera
2018-08-29, 09:25
Medlem
QuisCustodiets avatar
Jag hade ringt 1177. Skadar aldrig att bolla sånt här med folk som har lite bättre hum.
Citera
2018-08-29, 09:56
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Har i någon månad haft en knöl vid armbågen, liksom på insidan av armbågen. I början när den kom kändes det varmt, ömt och stramade i huden. Dem var lite mjukare i början. Hade ont flera veckor bara jag böjde armen. Men med tiden minskade smärtan något, knölen blev även hårdare. Nu känns det som den sitter fast i armbågen det gjorde den inte i början. Gör inte lika ont längre utan kan röra armen fritt. Är mest när jag trycker på den jag känner av den. Hade ni brytt er om att gå till hälsocentralen eller bara låtit den sitta där och hoppas på att den försvinner med tiden?

Nytillkomna knölar som inte försvinner på några veckor går du till vårdcentralen med.
Citera
2018-08-30, 18:16
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
och vad ska du med den till?

En sarkom-diagnos kan vara bra att få. Eller en slemsäcksinflammation.

Skulle det strida mot praxis menar du att kolla upp nytillkomna knölar på kroppen?

Edit; såg din tidigare post nu angående kost och lymfsystemet . Kan du inte utveckla. Det låter.....spännande!
Senast redigerad av udon 2018-08-30 kl. 18:19.
Citera
2018-08-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
En sarkom-diagnos kan vara bra att få. Eller en slemsäcksinflammation.

Skulle det strida mot praxis menar du att kolla upp nytillkomna knölar på kroppen?

Edit; såg din tidigare post nu angående kost och lymfsystemet . Kan du inte utveckla. Det låter.....spännande!

kan inte tänka mig någon som helst nytta av att få någon av ovan nämnda diagnoser. tvärtom. elände endast.

kost och lymfsystem, ja det är mycket intressant. med tanke på lymfsystemets enorma betydelse i form av kroppens avloppsystem är det bäst att äta en kost som hjälper lymfsystemet så mycket man kan. finns ej ett bättre försvar mot och läkemedel för allehanda s.k sjukdomar än ett välfungerande lymfsystem.
Citera
2018-08-31, 23:05
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
kan inte tänka mig någon som helst nytta av att få någon av ovan nämnda diagnoser. tvärtom. elände endast.

kost och lymfsystem, ja det är mycket intressant. med tanke på lymfsystemets enorma betydelse i form av kroppens avloppsystem är det bäst att äta en kost som hjälper lymfsystemet så mycket man kan. finns ej ett bättre försvar mot och läkemedel för allehanda s.k sjukdomar än ett välfungerande lymfsystem.

Att låta sarkom vara är alltså vad du rekommenderar?

Lymfsystemet är inte kroppens ”avloppssystem”.
Citera
2018-09-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
bursit-eller lipom troligast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in