Citat:
Jag fruktar vad som kan komma att hända när den här tokvänsterliberala pendeln slår tillbaka med full kraft åt andra hållet. Just nu är många ledsna, frustrerade och irriterade över samhällsutvecklingen. Men vad händer när detta går över i ilska och full vrede?
Sjuklövern har med sin politik och sitt beteende starkt bidragit till att skapa ett allt mäktigare SD. Den fortsatta stigmatiseringen av Sverigedemokraterna - där också höga politiker som Sjöstedt, Löfven, Björklund och Lööf bidrar till att elda på det hela med sitt konstanta, återkommande tjat om nazism och att försöka kleta detta på Åkesson - gör ju bara att hela situationen blir än mer inflammerad och febrig. De bidrar till att skapa det som de säger sig vilja motverka. Och medierna hakar glatt på i reportage efter reportage... utan att begripa vad de orsakar. Polariseringen kan nå farliga höjder. Som sagt: vad händer när pendeln slår tillbaka? Vad händer när folkets vrede börjar synas?
Sjuklövern har med sin politik och sitt beteende starkt bidragit till att skapa ett allt mäktigare SD. Den fortsatta stigmatiseringen av Sverigedemokraterna - där också höga politiker som Sjöstedt, Löfven, Björklund och Lööf bidrar till att elda på det hela med sitt konstanta, återkommande tjat om nazism och att försöka kleta detta på Åkesson - gör ju bara att hela situationen blir än mer inflammerad och febrig. De bidrar till att skapa det som de säger sig vilja motverka. Och medierna hakar glatt på i reportage efter reportage... utan att begripa vad de orsakar. Polariseringen kan nå farliga höjder. Som sagt: vad händer när pendeln slår tillbaka? Vad händer när folkets vrede börjar synas?
Jag har också lyft ett varningens finger för den utvecklingen senaste 4-5 åren. Förhoppningsvis är det ingen som slås ihjäl men jag tror det kommer vara så trist och obehagligt för sådana som Schyffert, Ernman, Reinfeldt, Löfven osv att bo kvar i landet att de kommer tvingas emigrera. Reinfeldt har väl i och för sig ett långt fängelsestraff att se fram emot.
Citat:
Varför ska vi ANTA det? Det ligger närmast till hands att tro att man jobbat stenhårt för att får bort det som blev fel i föregående val.
En skytt som sätter en samlad träffbild för lågt och till höger justerar siktet så att sannolikheten för bättre resultat skall bli högre nästa runda. Samma går för OIn
En skytt som sätter en samlad träffbild för lågt och till höger justerar siktet så att sannolikheten för bättre resultat skall bli högre nästa runda. Samma går för OIn
Har du täckning för det påståendet.
Som jag ser det är det bara Yougov som justerade sin viktning direkt efter förra valet. Vet inte om det var någon annan. Crispy har ju sagt att det för de flesta OI är helt ointressant att ändra några system bara för att de inte träffade SD helt rätt.
Citat:
SD kommer inte få något att säga till om oavsett efter valet så det kan man lika gärna ställa sig in på. Däremot säger stödet för SD och AfS väldigt mycket om hur vi kan spekulera om framtiden. Ett SD på 16-18% indikerar att folk i stort skiter i utvecklingen. Ett SD på 25-30% indikerar å andra sidan att en parlamentarisk revolution håller på att ske. Så olika betraktar jag 18 och 25%.
Citat:
Här får du 9/11 och månlandningen att fundera över. Det är bara varsin del i en längre serie om de båda olika händelserna. Läs och titta på klippen vettja. Du kanske vaknar som många av oss andra har gjort. Nästa fråga efter man vaknat är "vad mer har man ljugit om"?
https://friasidor.is/911-chefsarkitekten-ett-plan-kan-inte-fa-en-skyskrapa-att-falla-ihop/
https://friasidor.is/apollo-den-livsfarliga-stralningen/