2018-08-28, 10:36
Medlem
Som väntat är det AfS som ligger bakom ökningen för 'Övriga partier' i flera mätningar. De kommer nu förmodligen särredovisas hos flera opinionsinstitut.

Det var alltså inte Landsbygdspartiet som låg bakom ökningen som någon bestämt hävdade i tråden...

http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
Citera
2018-08-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Även för mig är skattepolitiken mycket viktig. Jag vill se en platt och relativt låg inkomstskatt (säg 25%). Det är helt sjukt att som nu nästan skatta 60% på marginalen. Och då är inte AG-avgifter inräknade.

Det här är ett område där AfS kan nå till väljare på ett sätt som inte SD kan.

Ta bort L C S V så behöver man inte oroa sig för höjd skatt annars kommer de bara bli högre och högre och alla vet ju varför hoppas sd blir största parti sen afs in i riksdagen, om så blir fallet har vi sannolikt omval
Citera
2018-08-28, 17:02
Medlem
Kontextuss avatar
Välj SD och slösa inte bort din röst på AfS!

Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.
Citera
2018-08-28, 17:04
Medlem
Hmmm, hörde jag inte liknande argument om SD innan de kom in i riksdagen?
Citera
2018-08-28, 17:06
Bannlyst
Hahaha...folk flyr SD det sjunkande skeppet i mängder.
Citera
2018-08-28, 17:13
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har redan röstat AFS. Jimmie är en övervintrad hippie.
Citera
2018-08-28, 17:17
Medlem
Panthermals avatar
Vad har SD åstadkommit under deras 8år i riksdagen? Och du hävdar att en röst på AFS är slöseri, du är ju dum i huvudet.
Citera
2018-08-28, 17:19
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.
Jag vädjar till dig att sköta din egen röst. Du verkar tro att AfS väljare inte har tänkt efter innan de har gjort sitt val.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag kommer välja AfS över SD pga följande:
- Deras politiska program passar mina personliga övertygelser bättre. Främst det klara EU motståndet, återvandringsverket, arkitekturpolitiken (väldigt underskattad fråga), platt skatt, och givetvis demokratireformerna.
- Deras representanter inger mer förtroende hos mig än SDs dito. Speciellt Kasselstrand, givetvis.
- De pudlar aldrig. Den dagen de ursäktar sig eller viker sig kommer jag att tänka om mitt val.

När det gäller valresultat är jag nöjd om jag har hjälpt partiet att få sin första procentenhet, det skulle ge fördelar inför nästa val. Och nästa val kan komma mycket tidigare än 4 år framåt, med tanke på vilka resultat vi lutar åt. Parlamentariskt kaos är nästan ett faktum.

Slutgiltigen delar jag inte uppfattningen om att detta är ÖDESVALET - att det är vår sista chans. Det är överdramatiskt, även om situationen blir svårare och svårare.
Citera
2018-08-28, 17:19
Medlem
knasen79s avatar
Problemet med SD är att så fort de närmar sig makten så kommer de krackelera sönder, precis som hände med NyD.
Citera
2018-08-28, 17:23
Medlem
Tycker det är helt fel att stödrösta, hela poängen försvinner nästan anser jag om man inte röstar på det parti man faktiskt vill - att man "tvingas" rösta på något annat. Röstade själv på Klassiskt Liberala Partiet förra gången och kommer nog göra det i år igen, väl medveten om att de inte kommer få mer än på sin höjd kanske 0,02 %. Men om ingen röstar på dem (eller AFS) för att det är som att slänga sin röst, kan man ju lika gärna skrota/förbjuda alla partier utom de 8 i riksdagen + möjligen FI som har en liten chans att komma in. Sen tror jag faktiskt inte det är 100 % säkert att AFS får under 4 %, säg aldrig aldrig. Minns man sa något liknande i USA:s senaste val, att bl.a. Bernie Sanders ombads av bl.a. Obama att lägga ner sin valrörelse då han förmodligen ändå inte skulle vinna, vad fan är det för stil ens? Så rösta på de man känner för säger jag, och fokusera inte på om partiet kommer över eller under 4 %-gränsen. När allt kommer omkring är din röst mer eller mindre inte värt någonting alls, då det bara är en av flera miljoner. Att ett avgörande skulle ske på en enda röst finns inte.
Citera
2018-08-28, 17:24
Medlem
Skogsvattes avatar
Det råder ett fullskaligt exodus från SD till AfS. Tidigare i veckan tvingades SD-ledningen skicka ut Paula Bieler på en presskonferens eftersom interna siffror visar på en komplett kärnväljarkollaps hos SD till förmån för AfS. Alla gamla SD-veteranare jag känner har redan lämnat partiet.

Ingen vill veta av Expo-Karlsson och Kvot-Paula.

Men du får gärna pitcha SD för mig, jag lyssnar.
Citera
2018-08-28, 17:25
Medlem
robotguras avatar
Komiskt att du inte ens argumenterar varför Sds politik är bättre än AfS, man kan undra varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in