Citat:
Ursprungligen postat av
Kontextus
Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.
Jag vädjar till dig att sköta din egen röst. Du verkar tro att AfS väljare inte har tänkt efter innan de har gjort sitt val.
Jag kan bara tala för mig själv, men jag kommer välja AfS över SD pga följande:
- Deras politiska program passar mina personliga övertygelser bättre. Främst det klara EU motståndet, återvandringsverket, arkitekturpolitiken (väldigt underskattad fråga), platt skatt, och givetvis demokratireformerna.
- Deras representanter inger mer förtroende hos mig än SDs dito. Speciellt Kasselstrand, givetvis.
- De pudlar aldrig. Den dagen de ursäktar sig eller viker sig kommer jag att tänka om mitt val.
När det gäller valresultat är jag nöjd om jag har hjälpt partiet att få sin första procentenhet, det skulle ge fördelar inför nästa val. Och nästa val kan komma mycket tidigare än 4 år framåt, med tanke på vilka resultat vi lutar åt. Parlamentariskt kaos är nästan ett faktum.
Slutgiltigen delar jag inte uppfattningen om att detta är ÖDESVALET - att det är vår sista chans. Det är överdramatiskt, även om situationen blir svårare och svårare.