2018-08-28, 16:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Själv håller jag med om mycket i AFS politik (och Kasselstrand är riktigt skicklig) men vill hellre se frivillig återvandring framför tvångsmässig av svenska medborgare.

Tvångsmässig återvandring, i stor skala, är tyvärr helt nödvändig.

Frivillig återvandring kommer att bli mycket effektiv i kombination med tvångsmässig återvandring. Och man ska använda både piskor och morötter.

Frivillig återvandring utan någon tvångsmässig återvandring skulle vara tämligen meningslöst; en uddlös SD-politik.

Citat:
Börjar man rucka på medborgarskapet...

Jag håller med om att man inte bör rucka på medborgarskap. Men nu har den onda vänstern ruckat på medborgarskap i massiv skala i flera decennier. Så till den milda grad att ordningen behöver återställas.

Kontinuitet är viktigt i en rättsstat. Men det är också viktigt att kunna genomgå mer eller mindre revolutionära faser, när det är nödvändigt, för att återställa ordningen. Annars blir det bara en rättsstat på pappret, dvs ingen rättsstat alls (som dagens Sverige).

Citat:
...så kan alla vara vid risk oavsett om man är etnisk svensk eller inte.

Nej, det finns självfallet inga sådana risker. Det är rena feberfantasier från din sida, som visar att du inte funderat över de grundläggande koncepten kring det här.
Citera
2018-08-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Betsson har nu gått från att ha oddset för att ett nytt parti att klara riksdags-spärren på 6 gånger pengarna för några dagar sedan till 3.25 gånger pengarna idag!
Unibet verkar nu tagit bort alternativet att ett nytt parti tar plats i riksdagen. Innan låg det på 4, igår 3.75. Nu hittar jag det inte.
Citera
2018-08-28, 16:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Men vilket eller vilka tredje länder vill du realistiskt skall ta emot svenska medborgare som deras forna hemländer vägrar att släppa in/ ta emot?

Här rör det sig ju om potentiellt miljoner individer inte de betydligt färre som Australien skickar till Kambodja.

Flyttar immigranterna frivilligt så ökar chansen att dera forna hemländer tar emot dem. Både pengar till staten som tar emot dem och till individen behövs realistiskt sätt.

Om vi skickar dem först till Kambodja eller Niger, så kommer de väldigt snabbt (och väldigt frivilligt) att ordna pappersarbetet för att snarast komma hem till sitt hemland. Och släkten på hemmaplan kommer att hjälpa till att påskynda processen i den ändan.

Detta ger en utmärkt incitamentsstruktur, och löser de flesta problemen som man har vid deporteringar idag.
Citera
2018-08-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej rätt.

Okej, men fortfarande

Lol, du bara vill säga emot bara för att.

Citat:
vill AfS slänga ut precis alla svenska medborgare med invandrarbakgrund, som har jobb, som har betalat mycket skatt, som inte har begått brott och som inte är muslimer?

Dessa lär inte vara "probleminvandrare" så troligen nej på den frågan.

Citat:
Om svaret är nej, ja då är AfS mer eller mindre en högljudd variant av SD.

Nej, då SD aldrig skulle dra in en invandrares svenska medborgarskap, det skulle liksom aldrig hända. Möjligen om det rör sig om terrorister eller andra färre extrema fall. AfS här talar om uppemot 80 000 invandrare. Du kan inte säga med ett "straight face" att AfS endast är ett högljutt SD. AfS är varken som SD eller NMR, de är i sin egen kategori.

Citat:
För övrigt IKN, tror du att AfS är immuna mot cuckfaktorn?

Så länge deras nuvarande ledning sitter kvar, så ja det tror jag faktiskt. AfS är väldigt medvetna och har avsiktligt anammat denna "aldrig vika ner sig"-mentaliteten. Det är själva "grejen" med AfS. Detta blir väldigt uppenbart om man följer AfS, vilket jag misstänker att du inte gör. Deras bakgrund i SDU och erfarenheter av den diktatoriska åsiktskorridoren i SD gör de än mer immuna mot att pudla eller bli defensiva.
Senast redigerad av IKN 2018-08-28 kl. 16:26.
Citera
2018-08-28, 16:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej, det finns självfallet inga sådana risker. Det är rena feberfantasier från din sida, som visar att du inte funderat över de grundläggande koncepten kring det här.

När jag säger att alla är vid risk så menar jag att även motståndarsidan riskerar att radikaliseras och börja utvisa AFS anhängare och Sverigedemokrater om de har majoriteten före och efter ett allmänt val att genomföra ändringar i grundlagen först.

Den politiska konstellation som först sitter vid makten med befogenheter/ rätt att utvisa medborgare kommer nog vara väldigt rädda för vad oppositionen gör om de tar makten. Och då inleds en spiral av utvisningar av politiska meningsmotståndare i förebyggande syfte för att behålla den politiska majoriteten.

Folkmajoriteten kommer nog i val säga nej till stora utvisningar av svenska medborgare och då är vi tillbaka på rutan ett. Frivillig återvandring är bättre.

Men jag tror att AFS kommer in i riksdagen och kan röra om i grytan.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-08-28 kl. 16:37.
Citera
2018-08-28, 16:35
Medlem
Citat:
När jag säger att alla är vid risk så menar jag att även motståndarsidan riskerar att radikaliseras och börja utvisa AFS anhängare och Sverigedemokrater om de har majoriteten över två val att genomföra ändringar i grundlagen först.

Den politiska konstellation som först sitter vid makten med befogenheter/ rätt att utvisa medborgare kommer nog vara väldigt rädda för vad oppositionen gör om de tar makten. Och då inleds en spiral av utvisningar av politiska meningsmotståndare i förebyggande syfte för att behålla den politiska majoriteten.

Folkmajoriteten kommer nog i val säga nej till stora utvisningar av svenska medborgare och då är vi tillbaka på rutan ett. Frivillig återvandring är bättre.

Landsförrädare som Reinfeldt, Löfvén, Persson, Bildt, Sahlin m.fl. bör efter avtjänat straff utvisas och fråntas pensionen.
Citera
2018-08-28, 16:38
Medlem
StuGs avatar
Citat:

...

Det vete sjutton - tänk på alla "svenskar" som plötsligt rasslade fram från Libanon 2006 eller alla "svenskar" som är på semester i landet de flytt från.

AfS är ett litet parti men kan fungera som blåslampa och kanariefågel som varnar folket för de mest galna globalistideerna.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
tiotusentals genuscertifierade somalier

Ett spännande begrepp. Lite som frystorkat varmvatten.
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius

Landsförrädare som Reinfeldt, Löfvén, Persson, Bildt, Sahlin m.fl. bör efter avtjänat straff utvisas och fråntas pensionen.

Att de har skadat Sverige är sant men vilka länder vill du skall ta emot dem? Och hur mycket är du beredd att staten skall betala i bistånd till det aktuella landet?
Senast redigerad av freeriderXII 2018-08-28 kl. 16:46.
Citera
2018-08-28, 16:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Lol, du bara vill säga emot bara för att.
Nej men fo' real, det verkar inte som ni förstår vad jag säger pga att ni är autistiskt fokuserade på återvandringssiffror? Det jag säger är att Hanif Bali och Markus Oskarsson som freeriderXII tog som exempel, den sortens invandrare kommer inte AfS röra. Och genast svarar du och ett gäng andra trådstammisar om 80,000 eller 500,000 osv. Men jag snackar ju inte om Abdi och Muhammed, utan om t.ex. skötsamma icke-europeiska invandrare.

Citat:
Dessa lär inte vara "probleminvandrare" så troligen nej på den frågan.
I rest my case. Alltså är AfS en mer högljudd variant av SD.

Citat:
Nej, då SD aldrig skulle dra in en invandrares medborgarskap, det skulle liksom aldrig hända. Möjligen om det rör sig om terrorister eller andra färre extrema fall. AfS här talar om uppemot 80 000 pers. Du kan inte säga med ett "straight face" att AfS endast är ett högljutt SD. AfS är varken som SD eller NMR, de är i sin egen kategori.
Fast SD kanske inte säger att de vill upphäva medborgarskap, men har tänkt göra det oattraktivt för den sortens bidragsblattar eller vad det nu kan vara, att bo kvar i Sverige.

En viktig grundregel i politik är ju ändå actions speak louder than words.

Du kan väl ändå inte med ett straight face säga att SD vill ha kvar dessa 80,000? Skillnaden är som sagt att SD är lite försiktigare, och inte behöver valfläska med extra hård retorik, medan just den sortens valfläsk är AfS enda möjlighet att komma in i riksdagen. Ingen hade röstat på AfS om de körde med identisk retorik som SD kör med just nu, de måste ju sticka ut lite.

Sedan är det ju viktigt att förstå att SD har en annan, mjukare ton, eftersom deras publik är medelsvensson, som inte håller sig ajour med alt right, etnisk nationalism osv.

Citat:
Så länge deras nuvarande ledning sitter kvar, så ja det tror jag faktiskt. AfS är väldigt medvetna och har avsiktligt anammat denna "aldrig vika ner sig"-mentaliteten. Det är själva "grejen" med AfS. Detta blir väldigt uppenbart om man följer AfS, vilket jag misstänker att du inte gör. Deras bakgrund i SDU och erfarenheter av den diktatoriska åsiktskorridoren i SD, gör de än mer immuna mot att pudla eller bli defensiva.
Jo jag kollar in lite torgmöten och så ibland, generellt är AfS ett bra parti i många frågor, jag gillar bland annat deras pro-Trump och pro-Putin retorik (vilket är principiellt viktigt om man ska vara icke-PK i dessa tider), däremot är jag skeptisk till att de kommer vara kompromisslösa om de når någon större politisk framgång.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-28 kl. 16:48.
Citera
2018-08-28, 16:47
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är inte ett oinformerat inlägg. Och FYI så skriver jag bara välinformerade inlägg Det är snarare du som är oinformerad. Har du lyssnat på deras torgmöten, har du läst deras partiprogram? Var står det att AfS vill skicka ut alla medborgare som inte uppfyller skandinavisk genetik? Eller ens europeisk genetik för den delen?

Jag har aldrig påstått att AfS vill utvisa någon på basis av genetiska kriterier. Du argumenterar mot dina egna hjärnspöken.

Vad jag skrev var att du i vanlig ordning är ute och cyklar när du påstår att AfS bara vill dra in medborgarskapet för någon enstaka terrorist. Det stämmer helt enkelt inte, vilket även framgår av den här debattartikeln av Kasselstrand och Jeff Ahl:

Citat:
Invandrare som erhållit medborgarskap: 88.000
Här handlar det om invandrare som erhållit medborgarskap men som på olika grunder förverkat sin rätt att stanna kvar i landet. Det handlar om de som i åratal vägrat att arbeta, de som begått grova eller upprepade brott, samt de som vägrat lära sig svenska och som i övrigt uppenbart inte haft någon som helst ambition att göra rätt för sig.

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Citera
2018-08-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ett spännande begrepp. Lite som frystorkat varmvatten.

Tvärtom - Du ser framför dig Södertörns högskola certifierade genusvetare. Jag ser somalier som påverkade av svensk skola/samhälle redan där har en radikalt helt annorlunda syn på frågor om jämställdhet och modernitet än befolkningen i Somalia.

När de kommer hem till Somalia med ett stadigt hemvändandebidrag på banken så kommer de att rocka hemma hos klanen. Sanna förändringsagenter.

AfS måste bygga in också en human aspekt i återvandringspolitiken för att den senare ska kunna få fäste i de breda folklagren och framför allt hos kvinnorna som ju alltid vill vara goda och ta hand om människor.

Nej. Ut. fungerar bra nu men man måste bygga vidare på den politiken med en human touch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in